Jump to content

MarsM

Patatkoning
  • Content Count

    5,597
  • Joined

  • Last visited

About MarsM

  • Rank
    Patatkoning

Profiel

  • Geslacht
    Array
  • Console
    Array

Profile Fields

  • Interesses
    Array

Recent Profile Visitors

4,969 profile views
  1. Dat vond ik zelf eigenlijk van de plotselinge en wederom knullige wending qua voorspelbaarheid met de kaartjes aan het eind van deze aflevering, maar eigenlijk vooral dat ze hiermee naar mijn idee de Mol hebben verraden. Uitgaande van dat de productie dit erin stopt puur met als doel dat de walk-over ook sowieso plaatsvindt, anders maken ze het zich onnodig moeilijk (net zo goed als Merel die vorig jaar het kaartje met de dubbele exit moést pakken). Maw: - Het rode scherm moet sowieso zsm door de Mol worden weggepoetst, in dit geval Nathan die als eerst onverwacht zijn bondje met Rob breekt en Mil redt. - óf, het rode scherm was al safe dus de Mol (in dat geval Buddy) moet als laatst met enig melo-drama een rood kaartje pakken waarvan het scherm (wederom Nathan) onder grote spanning alsnog groen wordt. Dat scenario behoeft wel iets meer toeval/risico. Alles daar tussenin is of kan sowieso niet worden geregisseerd. Trek je conclusies . ps. In de media werd weer geschreven dat dit de vreemdste twist ooit e.d. was, maar come on, dit is exact ook gedaan in het seizoen met Kees Tol. Het kaartje was toen zelfs herkenbaar gevouwen bij één van de hoekjes
  2. @Spiny Norman ik houd het in het oog! @samba-boy die commerciële gedachten zijn natuurlijk van allen tijden en ik ken deze voorbeelden inderdaad (mede één van de hoofdzaken dat de meeste Basic-Bassie en Adriaan fans nog wel de ‘volledige’ Klaris Kroon en Stad versies kunnen bemachtigen maar enkel de verknipte/ingekorte versies van de Schatkaart), maar het is en blijft toch wel lachwekkend. Toen al werd blijkbaar al door de producenten de markt bedacht met bijbehorende ‘omdat de consument hier behoefte aan heeft’-kletspraat. Alsof je geen 6 afleveringen op één tape kon plaatsen en de ouders de band na 45 minuten zelf uit kunnen zetten en later weer kunnen door laten afspelen. Commerciële bullshit en qua distributie niets minder dan onhandig. Disney-films duren ook al sinds de jaren 50 minimaal anderhalf uur en die zijn altijd populair geweest. Maar goed, ik hi-Jack weer een topic, sorry!
  3. Cassette..... het is gewoon nog in de handel
  4. MarsM

    [GB] Fawlty Towers

    De waarom-vraag komt altijd direct in mij op. Wat is het nut van iets exact kopiëren van wat er al is? Als het origineel nou sterk verouderd is of in een andere taal is ofzo, maar het is in dezelfde tijd gemaakt en het is Amerikaans <> Engels. Er is geeneens moeite gedaan om iets toe te voegen, deze acteur probeert gewoon John Cleese volledig te imiteren. Terecht gecancled.
  5. MarsM

    Commissaris Rex

    Yes dat eerste wist ik uiteraard! Alles op z'n tijd natuurlijk, maar mocht het opduiken....... Kratten met "komt nog wel eens" voorraadjes houden ook altijd de hoop in leven dát het er nog ergens is. Dat maakt het juist leuk met dit soort dingen
  6. Klopt natuurlijk, maar ik heb zelf deze serie wel veel moeite met door de montage heen te prikken. Vrijwel alles ligt nog open, terwijl je normaliter wel kunt vaststellen dat ze je een bepaalde hoek in proberen te duwen. Als voorbeeld; zo ongeveer 50% van de stemmers van alle polls in zowel apps als mollotenfora geven aan dat Rob de Mol is. Dat is voor mij dan juist een grote rode vlag, maar ik kan niks doorslaggevends bedenken waarom het wel of niet zo zou zijn. Er zijn tig voorbeelden van verdachte acties met harde bewijzen op beeld, maar qua casting zie ik hem totaal niet als logisch (redelijk introvert type en de semi bekende zanger uit de groep is het nooit. Waarom zouden ze hem hiervoor benaderd hebben?) en hij beïnvloedt ook het spel/de test door alleen Claes zijn zwarte vrijstelling te tonen en benadeelt daarmee eigenlijk de rest van de groep. Dat doet een Mol niet, die is neutraal en alleen gericht op geld wegspelen. Maar toch blijft het 50/50. Je zal zien dat het straks gewoon weer 'oooooh Rob heeft een rood scherm-verbazing hysterie' wordt en dat het een Susan Visser-achtige Miljuschka Mol is of toch gewoon weer de acteur uit de groep (Buddy de sympathieke alleskunner) die dan gelijk weer een mooie carrière springplank heeft . Maar ik hoop eigenlijk Nathan, want dat is zwaar tegen al m'n verwachtingen in toch wel de leukste kandidaat... enorm sociale, aardige en enthousiaste vent, hoe briljant zou het toch zijn als hij de Mol is
  7. Goed man! . Ben altijd blij als er in Nederland (verzadigd maatschappijtje van ‘alles is gratis en doodnormaal’) nog iemand waarde hecht aan fysieke dragers. En dat laat gelijk ook duidelijk waarde terugstromen naar de makers van de betreffende muziek.
  8. MarsM

    Commissaris Rex

    Vast niet meer gevonden he... Als je er alsnog eens tegenaan loopt... !
  9. Ik ben de mede-architect van deze Pool, maar vind het oprecht toch nog altijd ende nog steeds een dingetje als iemand weer wordt bedankt voor z’n deelname . Het is een spel en ik vind het stiekem leuk dat ik er zelf nog steeds in zit, terwijl iemand anders ondanks z’n moeite weer een teleurstellinkje moet verwerken. Dat voel ik dan toch ook een beetje. Mja, dat is ook weer de kracht van dit spel: keihard! De serie zelf blijft qua spellen en opbouw mèh, maar zoals eerder gezegd vind ik het persoonlijk wel veel beter te pruimen dan vorig jaar en dat komt door 1 ding: er zitten er nog 5 in en ik heb geen flauw idee wie de Mol zou kunnen zijn of wie er nu gaat afvallen. Theorieën, verhalen en ‘experts’... iedereen roept wat anders of tegenstrijdige dingen en ik kan er voor mezelf eigenlijk maar 1, ‘misschien’ 2 wegstrepen maar alsnog allemaal met lichte twijfel. Ik ben hier de ‘titelhouder’, but... I’m struggling. Elke week verwacht ik toch weer dat RM zegt: je ligt eruit . Is de rest wel lekker zelfverzekerd?
  10. 4x VHS van ca 45 minuten per stuk als ik het goed begrijp? Wow... dat had best veel compacter en dus goedkoper gekund qua distributie toch? . Los daarvan; als er zoveel fysieke exemplaren in allerlei volumes zijn geproduceerd en verspreid zou je toch zeggen dat er best veel meer van moet kunnen opduiken toch?
  11. Of... hij zegt dat gewoon in de hoop dat jij weer denkt “Shit... ik moet overbieden!” . Je hebt in feite nooit bewijs dat er echt een andere geïnteresseerde is, dus ze kunnen je vanalles wijs maken. Nog helemaal los van dat je vervolgens weer nooit zeker weet of je überhaupt iets opgestuurd krijgt via Marktfaals.
  12. Bewonderenswaardig toch weer dat men de tijd neemt om het in zo’n korte tijd weer zo ver uit te pluizen. Want natuurlijk hebben ze na het “Klaascfmol” letterdebacle in aflevering 2 natuurlijk wel geleerd en 0,0 sluitende aanwijzingen tussen die beelden uitgezonden (precies wat Nathan dus al zei ). Maar wie weet zien we in aflevering 6 nog iemand een tafeltje verschuiven met z’n achterste . Zonder gekheid; qua beelden en omgeving wordt het inderdaad altijd wel mooi weergegeven. Al vind ik zelfs hierin de regisseur van de Belgische versie wat beter. Gewoon vaak nog nét even iets authentieker, bijvoorbeeld dat je drukke achtergrondgeluiden door de presentator heen hoort e.d.
  13. Wat Hinse zegt; dat is een discussie waar je gerust een ander topic voor kan openen . En ja, in feite klopt het wat betreft ‘marktwerking’, maar die vlieger gaat lang niet altijd op. Het hangt naast ‘wat de gek er voor over heeft’ ook sterk af van hoeveel exemplaren van het betreffende handelswaar in de roulatie is en hoeveel (directe / korte termijn) alternatieve mogelijkheden er zijn. De slimme scalpers creëren hun eigen ‘monopolies’ en dragen daarmee gerust de risico’s van het opkopen / investeren. Er zijn altijd meer ‘men’ dan ‘kenners / principiële mensen’ dus ze trekken vaak toch wel aan het langste eind. Kijk bijvoorbeeld naar de markt voor Nintendo Amiibo die heel lang werd opgekocht en voor abominabele prijzen door particuliere handelaren werden aangeboden. Of wat dacht je van de eeuwige concertkaarten-discussie. Natuurlijk zijn kaartjes van Adèle geen 1000 euro waard, maar zolang er handel in wordt gedreven pis jij 9 van de 10 keer gewoon naast de pot via de officiële kanalen. Hoe lang duurt het ten slotte voor je weer een kans krijgt om je idool te bewonderen, dus men heeft het er voor over en laat zich dan bewust belazeren. Iedereen betaalt zo regelmatig te veel voor dingen, omdat ze het toch graag willen, terwijl ze dat eigenlijk heel dondersgoed weten. Als je dus heel af en toe zo’n wat zeldzamere big-box tegenkomt neem je dat als verzamelaar toch altijd in overweging bijvoorbeeld onder het mom “die enkele keer dat ik dat eens doe moet ik het mezelf gunnen. Dan koop ik er de komende maand gewoon geen en compenseer ik het”. Want stel je voor dat je ‘m daarna nooit meer tegenkomt...
  14. Ja jammer wel met die handelaren altijd die het voor hobbyisten verpesten. Ah, vermoedde het al van Wacky Wheels... is ook niet de mooiste box qua lay-out
  15. Maaaaaar kon je ook de teksten lezen die op die waaiers stonden? Dan weten we tenminste ook nog wie de Mol is! . Briljant trouwens dat Nathan meteen die 250 euro pakt met toelichting dat het toch bullshit is dat je in aflevering 5 iets over de Mol gaat ontdekken. Vooral die omhoogschietende wenkbrauw en "What the..." reactie van Rik
×