Ga naar inhoud

Centraal Photoshop vragen


Aanbevolen berichten

Edit: Even een eigen topic van gemaakt omdat het niet in het andere paste. Direct maar even een centraal topic van gemaakt voor al je photoshop vragen!

*SCHOP*

Dit is misschien niet helemaal het juiste topic, maar wel het enige topic waar ik dit kan vragen. Ik heb namelijk 3 blaadjes gescand en die moeten er een soort uitzien alsof ze een 40/50 jaar oud zijn. Bruin dus. Dus ik wou vragen of een aantal photoshoppers deze 3 scans ouder willen maken en hem naar A4 formaat willen helpen.

http://img111.imageshack.us/img111/4200/scan6ui.jpg

http://img111.imageshack.us/img111/3459/scan00015ze.jpg http://img111.imageshack.us/img111/751/scan00024av.jpg

Link naar bericht
Delen op andere sites

Waarom staat deze eigenlijk niet in C&E?

Maargoed, vraagje:

Ik wil een map met een foto of 50 via 'save for web' verkleinen naar 40% van het orgineel.

Ik moet het nu steeds foto voor foto doen.

Dus: file - save for web

Maar ik wil dus meerdere foto's tegelijk...

Bedankt!

Link naar bericht
Delen op andere sites

batch aanmaken.

ik ga er vanuit dat alle foto's op 1 manier zijn genomen (of alleen in de breedte of alleen in de lengte). Is dit niet zo moet je 2 batches maken.

Open alle foto's (van 1 soort) in Photoshop.

Klik op:

WINDOW > ACTIONS

Klik op het NEW ikoontje (2 blaadjes achter elkaar)

noem hem RESIZE HORINONTAAL (of VERTIKAAL) bijvoorbeeld.

De rest niet veranderen, druk op RECORD.

De foto die nu geselecteerd is is het voorbeeld, doe nu IMAGE > IMAGE SIZE en geef deze de goede grootte.

Klik op FILE > SAVE FOR WEB (of CTRL+SHIFT+ALT+S) en sla op zoals je wil in het juiste mapje.

Sluit het origineel. Bij vraag of ie op wil slaan klik je NO.

Nu ga je naar het ACTIONS scherm, druk op STOP (vierkantje).

Nu ga je naar FILE > AUTOMATE > BATCH

kies bij ACTIONS voor je zojuist aangemaakte action

bij SOURCE selecteer je: ALL OPEN FILES (wat je ook mag doen is 1 file openen in het begin en dan deze batch op een map loslaten, kies dan voor FOLDER en klik op CHOOSE om de juiste folder aan te wijzen).

Voor de rest verander je niets.

Klik op OK en je batch gaat van start!

Zo kun je bijvoorbeeld ook eerst resizen, teskt toevoegen (je site bijvoorbeeld), effectjes aan de tekst toevoegen en dan pas opslaan en dat als batch maken (pas op STOP drukken nadat je de foto hebt gesloten) en die uitvoeren.

Alles wat je in Photoshop bij 1 foto kunt doen kun je op deze manier bij alle foto's doen.

Hoop dat het duidelijk is ;)

Dit is iig vanaf versie 7 trouwens, 6 weet ik niet zeker.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

alle open bestanden hebben al een naam dus hij slaat ze ook zo op

wel even opslaan in een leeg mapje natuurlijk, ging in 7 ook al goed hoor

Oh, ik had hem natuurlijk een nieuwe naam gegeven, zal daar wel aan liggen. Ik ga nog es kijken.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 1 year later...

Vraagje, ik moet met mijn studie nu veel met Photoshop werken en snap nog weinig van het programma.

Weet iemand of er online een pagina is waar je veel gemakkelijk opzoekt? Ik denk dat het namelijk een beetje onnodig is boeken daarover te bestellen. Via google vond ik niet zo veel.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...