Ga naar inhoud

SAM3 Broadcaster met Shoutcast


Aanbevolen berichten

Ik heb sinds vandaag eens uitgeprobeerd om zelf weer via Shoutcast te gaan uitzenden. Dit doe ik niet om met Radio C&A te concureren, want ik ga andere muziek draaien.

Paar maanden terug heb ik ook een tijdje uitgezonden met Shoutcast en dat werkte toen prima, maar deze keer snap ik niet wat ik fout doe. :?

Ik heb SAM Broadcaster 3.3.2 (Demoversie), de Shoutcast plugins en server gedownload. Daarna heb ik in SAM Shoutcast in de Encoder instellingen geconfigureerd. Dat werkte allemaal prima. In SAM kan ik dan nummers toevoegen en die worden dan door mijn Shoutcast server uitgezonden.

Vervolgens surf ik naar het Netwerk ip-adres van mijn computer, met poort 8000 erachter, en dan zie ik de Shoutcast pagina en als ik dan op Listen klik hoor ik de nummers die in SAM afgespeelt worden.

Als ik dan naar mijn IP-adres ga, krijg ik het volgende: Poort 8000 werkt niet, maar poort 8001 wel, maar als ik dan op Listen klik kan hij geen verbinding maken, terwijl alles verder wel werkt. De pagina geeft ook aan dat mijn server online is.

Wat doe ik fout? :?

Link naar bericht
Delen op andere sites

probeer eens een alternatieve poort en waar draai je de shoutcast server?

staat de windows firewall wel uit?

heb je je firewall gezegd SAM te accepteren?

staat poort 8000 wel open op je router/firewall?

als je het op 1 pc doet zou ik windows media gaan uitzenden via SAM, dat geeft veel minder gedoe dan shoutcast.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb alles nagelopen en geprobeerd en nu werkt het ineens wel! :D

Wat ik fout gedaan had was dat ik bij mijn router instellingen bij Virtual Servers een Webserver had ingesteld over de poorten 8000 en 8001. Mijn netwerkadres pakte hierdoor poort 8000 en mijn ip-adres poort 8001. Omdat in de configuratie van Shoutcast poort 8000 stond ingesteld als uitzendende poort, kon hij hierdoor alleen verbinding maken met mijn netwerkadres.

Nu heb ik poort 8000 als beginnende en eindigende poort ingesteld en nu werkt het zowel op mijn ip-adres als mijn netwerkadres! :Y

Misschien overweeg ik wel om het via Windows Media te doen, alleen hebben die wel een gratis service?

Nog een laatste vraag: Nu heb ik netjes in SAM Title streaming ingesteld met $artist$ - $title$, maar nu laat hij nog steeds alleen de naam van m'n station zien. Hoe werkt dat dan?

EDIT: Ik dacht dat het misschien aan MP3 Pro zou liggen, dat die niet geinstalleerd was, maar dat is het niet.

Link naar bericht
Delen op andere sites

bij je server details in het encoder scherm moet je ENABLE TITLE STREAMING aan hebben staan en daar moet staan:

$combine$

Bij converter moet ALLOW SCRIPTS IN STREAM uit staan.

Als je mp3pro uitzendt dan moet je als luisteraar eerst wat doen voor je de titels ziet, zie: http://radio.clownenacrobaat.nl/mp3protitel.html

Windows Media is gewoon gratis ja, zelfs de encodersoftware (maar die heb je met SAM dus niet nodig). Het is allemaal wat makkelijker en men connect naar jouw mms adres, dus: mms://xxx.xxx.xxx.xxx:8000 waar xxx je IP adres is en 8000 de poort die je gebruikt.

Ik zou alsnog een andere, niet standaard poort overwegen ;)

succes

Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...