Ga naar inhoud

B&A helicopter uit De Kroon


Aanbevolen berichten

Ik zat de Kroon te kijken, zag de heli PH-WPL en dacht: kom ik ga es kijken:

Allereerst hier wat oudere gegevens:

http://www.xs4all.nl/~helifind/datasheets/ph-wpl1.html

Via wat Duitse sites ontdekte ik dat hij tegenwoordig bij onze Oosterburen is geregistreerd. Leuk is dat je ook kan zien dat hij in Frankrijk is geboren en via Duitsland naar Nederland en toen weer terug naar Duitsland (in 1990) is gegaan. In Zestienhoven was het een trainingsheli. Laatste sighting die ik kon vinden was in 2003, maar hij staat nog steeds in Duitsland geregistreerd.

D-HKAI(2) (photo) Hughes-Schweizer H269C (39-0781), Hahn Helicopter GmbH, Hahn Airport, [ex F-GRCR, D-HESP, PH-WPL], 08/04/2002. Noted 01/02/2003 at Dippenricht Heliport.

Tis maar dat je het weet... :P

.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Dit is echt een heel coole vondst rpc ^O^

zou er nog een rondje mee gevlogen mogen worden door fans? :+

Ik zat er over te denken om de huidige eigenaar een mailtje te sturen. Ze weten vast niet hoe "bijzonder" die heli is. :) Ik zal gelijk informeren naar de prijs voor een rondvluchtje. Helaas schijnt hij helemaal in Hahn (vlak bij Neurenberg) gestationeerd te zijn. Had ik vorig jaar moeten weten, toen ben ik er langs gereden op weg naar Tsjechie. |:(

Link naar bericht
Delen op andere sites
Is dat een beetje op de weg naar Polen want daar ga ik nog wel eens voorbij komen ;)

Sowieso zouden wat real-life foto's van het apparaat heel cool zijn (dus niet van die zgn "catalogus" foto's).

Ja hoor, je komt er vlak langs - 't ligt allemaal in het Oosten... O-)

Link naar bericht
Delen op andere sites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...