Ga naar inhoud

Van God Los


Aanbevolen berichten

Wie in 2003 naar de bioscoop ging voor de Nederlandse film Van God Los, werd ongetwijfeld verrast door de openingsscène. Zonder pardon worden er een paar kogels afgevuurd en wordt het slachtoffer onder de grond begraven alsof er nooit iets gebeurd is. Een heftig begin van een meeslepende film, gebaseerd op de waargebeurde verhalen rond De Bende van Venlo.

De rest van de film is misschien wel even aangrijpend als het begin en laat ons de wereld zien door de ogen van Stan (Egbert Jan Weeber). Hij raakt bevriend met crimineel Maikel (Tygo Gernandt) en voor hij er erg in heeft is hij medeschuldig aan een reeks gruwelijke misdaden. Eerst beunen ze samen nog wat bij met illegale handeltjes, maar al snel zet de Turkse maffia ze in als heuse huurmoordenaars. Mensen die in de weg staan, worden meedogenloos opgeruimd en de vriendschap tussen Stan en Maikel wordt alleen maar hechter.

Het is Anna (Angela Schijf, foto), Maikels vriendin, die de boel overhoop gooit. Niet alleen krijgt Stan steeds meer gevoelens voor haar, ook ontdekt zij langzaam hoe Maikel aan zijn geld komt. Het liefst zou Stan samen met Anna wegvluchten, maar dan staat hij wel voor onmogelijke keuze. Kiest hij voor zijn grote liefde, of gaat echte vriendschap boven alles?

Bron: http://www.tvgids.nl

Ik heb de film nog niet gezien en ga vanavond dus zeker kijken. Ik ben erg benieuwd, vooral omdat ik zelf natuurlijk uit Venlo kom.

Van God Los > 22:35 - 00:10 (Nederland 3)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...