Ga naar inhoud

De 16-bit poll


  

6 leden hebben gestemd

  1. 1. Welke console verkies jij uit het 16-bit tijdperk?

    • NEC TurboGrafx-16
      1
    • Sega Mega Drive
      2
    • SNK Neo Geo
      1
    • Super Nintendo Entertainment System
      2
    • Andere (verduidelijk je antwoord in het topic)
      0


Aanbevolen berichten

Door het 8-bit tijdperk was interesse in consoles weer gestegen en natuurlijk kwamen er nieuwe consoles uit, nu in spectarulaire 16-bit glorie!

NEC kwam eerst met hun PC Engine/TurboGrafx-16 als concurentie voor de NES. Sega ging toen een stap verder, met hun Mega Drive toonden ze wat 16-bit écht was.

Toen SNK hun Neo Geo, met perfecte arcade graphics uitbracht, was het duidelijk dat dit systeem superieur was, maar het prijskaartje schrikte veel mensen af.

Uiteindelijk kwam Nintendo met hun langverwachte opvolger voor de NES, de SNES. En samen met de Mega Drive beheersten ze het 16-bit tijdperk.

Maar vinden jullie dat ook? Laat het hier horen!

Link naar bericht
Delen op andere sites

Bij elke post die ik maak zie je het, mijn favoriete retroconsole is de Sega Mega Drive.

Ok, het geluid was niet zo schitterend als de SNES, Blast Processing was zuiver marketing en de add-ons (sega cd en 32x) waren mislukkingen.

Maar spellen als Sonic The Hedgehog 1,2 en 3, Altered Beast, Strider of Golden Axe toonden voor mij toch dat de Mega Drive ietsje minder voor kinderen was dan de SNES. (het bloed in MK 1 is daar ook getuige van)

De Mega Drive zal altijd een plaatsje in mijn hart hebben.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Net als in het 8-bit topic moet ik hier kiezen voor de SNES, omdat dit ook weer de enige console is die ik heb gehad (en nog steeds heb). In plaats van de NES staat deze sinds enkele maanden weer naast de TV en speel ik zo af en toe Donky Kong.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...