Ga naar inhoud

De Beste 2D Platformer: Kwartfinale 2


  

5 leden hebben gestemd

  1. 1. Welk spel geniet jouw voorkeur?

    • Sonic The Hedgehog
      5
    • Mega Man X
      0


Aanbevolen berichten

De Beste 2D Platformer: Kwartfinale 2

Sonic the Hedgehog

De kwaadaardige Dr. Robotnik probeert om de zes Chaos Emeralds te pakken te krijgen om de macht over een eiland te krijgen. Ook heeft hij alle eilandbewoners gevangen in robots. Aan Sonic de taak om de geschifte wetenschapper te stoppen.

vs.

Mega Man X

Ergens in de 22e eeuw ontdekt een archeoloog, Dr. Cain, de ruïnes van een oude robot research facility. Tussen deze ruïnes vindt Dr. Cain een grote capsule met een zeer geavanceerde robot erin zoals de mensheid het nog nooit had gezien. Deze robot (Mega Man X) had menselijke intelligentie en emoties. Met de hulp van X lukt het wetenschappers om robots te creëren die net als mensen kunnen leren, voelen, groeien en denken. Massaproductie van deze robots volgt. Echter, met de vrije wil die deze robots nu bezitten gaan sommige robots het criminele pad op, deze robots worden Mavericks genoemd. Op een gegeven moment wordt het zo erg dat de overheid ingrijpen moet: een elite militaire politieorganisatie, de Maverick Hunters genoemd, wordt geïntroduceerd.

Welk spel geniet jouw voorkeur?

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ah man, voor de eerste keer een echt moeilijke keuze. Ik heb vroeger Megaman X helemaal grijsgespeeld... Maar dat doe ik nu met Sonic... 8)7

- Qua physics geef ik mijn stem aan Sonic. De snelheid die erin zit, de sprongen, het rollen... Niet normaal. Komen dan wel weer de special moves uit Megaman X tegenover te staan.

- Qua muziek geef ik mijn stem aan Mega Man X. Kom op, Armored Armadillo is al jaren een van mijn favoriete stukken game-muziek. Samen met een heleboel andere deuntjes uit de game, zoals Storm Eagle en Spark Mandrill. Daar kan Sonic, zelfs met het briljante Green Hill Zone-deuntje, niet aan tippen. Misschien met een vervolggame wel.

Moeilijke keuze, meer dankzij de nostalgie gok ik... Maar ik ga voor Sonic.

Sorry Megaman. :|Y

Link naar bericht
Delen op andere sites

Deze zou in theorie voor mij ook zeer lastig moeten zijn, ik speel heel graag Mega Man want ik vind dit een geweldige reeks en de stap naar 16-bit was subliem.

Maarjah, dan heb je mijn favoriete spelreeks op de Megadrive, Sonic...

Niets(qua electronisch entertainment :P) is beter dan een beetje Sonic 1 spelen, ookal hebben we hier de "trage" PAL versie.

Sonic is dan toch voor mij de winnaar.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Oh nee, about Megaman X; In plaats van Spark Mandrill vond ik de muziek van het level van Boomer Kuwanger altijd zo gaaf :D Verwisselde ze even met elkaar ;)

http://www.youtube.com/watch?feature=iv&v=E_IVbuC1ZSs

Wees eerlijk, dat klinkt toch awesome? :D

EDIT: Hey, laat het forum niet meer standaard een YouTube-video zien in plaats van een link in het geval van de media-tags? ;(

aangepast door samba-boy
Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...