Jump to content

Hinse

User
  • Content Count

    6,540
  • Joined

  • Last visited

1 Follower

About Hinse

  • Rank
    Mappy
  • Birthday 04/23/1985

Profiel

  • Geslacht
    Man
  • Locatie
    Utrecht
  • Console
    Gameboy

Profile Fields

  • Interesses
    Consoles, kinderseries, B&A...

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Hele infantiele humor, leuk als je 12 bent maar daar groei je vervolgens over heen. Tevens een heel pover verhaal, puur naakt om het naakt (o.a. kleedkamerscène Flodder 3), slecht acteerwerk van oa Tatjana en de rest is ook allemaal te zichtbaar aan het overacten. Alleen Nelly Frijda houdt zich een beetje staande. Ik wil trouwens wel onderscheid maken tussen goede films en vermakelijke films. Ik heb zat slechte films meer dan eens gezien, maar ik besef me dan wel terdege dat het niet al te best is. Guilty pleasure dus. Ik snap best als Flodder een guilty pleasure is qua sfeer en 'onderhoudend gehalte' enzo, maar je kunt m.i. niet met droge ogen beweren dat Flodder 2 of 3 een goede film is. Daarvoor rammelt er teveel aan het script/acteerwerk en het voegt niets toe, meer van hetzelfde wat je al had gezien.
  2. Over smaak valt niet te twisten. The Matrix was vooral een hele unieke film met vernieuwende filmtechnieken. Verhaal zit tussen kunst en kitsch in, maar wordt in de vervolgen steeds slechter. Ik vind het op mijn beurt dan weer knap dat je vaker dan eens naar de Flodder films gaat zitten staren, vooral de sequels zijn me een partij slecht.
  3. Vroeger wel vaker, toen ik 12-14 was keek ik regelmatig Stallone/Schwarzenegger/Willis actiefilms en ook vaker dan eens. Ook de meeste James Bonds heb ik door de jaren heen minimaal 2 keer gezien. Een aantal klassieke films ook, maar dat zijn hoofdzakelijk films die het vooral van de scenery/long shots/sfeer moeten hebben dan dialogen. Denk aan Lawrence Of Arabia, Dr. Zhivago, Once Upon A Time In The West, Dollar Trilogie, Butch Cassidy & The Sundance Kid, etc.
  4. Hinse

    Bassie & Adriaan #10

    Ik zou hem wel via alternatieve kanalen binnenhalen, dan maar geen officiële release, zolang ik het maar in betere kwaliteit beschikbaar heb voor mezelf. Dus ik zou zeker wel interesse hebben.
  5. Hinse

    Bassie & Adriaan #10

    Maar wat nou als ze heb alleen digitaal aanbieden via Videoland maar dan wel in full hd?
  6. Hinse

    Bassie & Adriaan #10

    Met tooltjes als https://letsenhance.io/ kun je tegenwoordig ook digitale foto's upscalen en dat gaat al alleraardigst (net als die tool met het inkleuren van die oude foto's). Als het je frame voor frame lukt om alles acceptabel naar vectoren om te zetten kun je toch scherper beeld krijgen. Het is dan dus niet direct afkomstig van opgepoetst bronmateriaal maar door algoritmes gecreëerd. Ik verwacht van zulke dingen veel in de toekomst. Maar goed opgepoetst beeld is natuurlijk wel een randvoorwaardelijk uitgangspunt.
  7. Hinse

    Bassie & Adriaan #10

    Je kunt het beter 'kijkbaar' maken door AI-achtige systemen die missende elementen berekenen of vage dingen scherper kunnen maken. Nu gaat dat nog niet echt top, maar je weet niet hoe dat over 10 of 20 jaar ervoor staat. Denk aan een onuitputtelijke database van beelden van waaruit nieuw beeld wordt berekend zo echt mogelijk. Daarnaast bewijzen series als Apocalypse of de prachtige docu They Shall Not Grow Old dat je met hele brakke originele films de boel veel beter kan oppoetsen dan gedacht. Natuurlijk had je daarmee niet de beperking van beeldlijnen zoals bij video, maar de filmkwaliteit van 1914 was echt niet best en daar hebben ze extra dimensies aan toegevoegd en AI gebruikt om dingen te creëren. Dus op een creatieve manier kun je er wel wat 'meer' van maken.
  8. Hinse

    Bassie & Adriaan #10

    Ik zie de teloorgang van de dvd toch echt als een logisch gevolg van nieuwe tijden die nieuwe (kwalitatieve) standaarden vereisen. De dvd stamt uit de jaren '90, heel logisch dat dat anno 2019 achterhaald is en niet meer aan de hedendaagse verwachtingen voldoet. Streaming heeft hier natuurlijk ook aan bijgedragen, maar zoals al eerder gezegd ging het met de dvd al minder vóórdat de streamingplatforms in opkomst kwamen. De winkels die het niet redden zijn hoofdzakelijk de gevallen die niet met hun tijd zijn meegegaan (V&D, Blokker, Free Record Shop, VanLeest, Megapool, IT, etc.). Je kunt moeilijk de schuld bij de consument leggen hiervoor, die heeft gewoon een consumptievraag.
  9. Hinse

    Bassie & Adriaan #10

    Dat is ook overdreven, maar zolang er mensen zijn die zo wanhopig zijn en dat maar uitgeven blijf je die prijzen houden. Gelukkig zijn we inmiddels wel over de piek heen van een aantal jaar geleden.
  10. Hinse

    Bassie & Adriaan #10

    Ongetwijfeld, maar tot die tijd kunnen ze die dingen niet meer slijten. BIj onze plaatselijke kringloopwinkel is het regelmatig 10 dvd's voor 1 euro om er maar vanaf te komen.
  11. Hinse

    Bassie & Adriaan #10

    Ik zie gewoon niet zo het probleem, waarom kunnen beiden niet naast elkaar bestaan? Beiden hebben immers grote voordelen t.o.v. elkaar. En streamen niet retro, tja, de tv en radio zijn in feite ook streaming media... en die bestaan al langer dan meestgenoemde fysieke dragers.
  12. Hinse

    Bassie & Adriaan #10

    Het fysiek 'bezitten' van series of films beaam ik wel, dat kan wel extra waardevol zijn. Alleen niet van alle series hoef ik een fysiek exemplaar, alleen daar waar ik specifiek veel waarde aan hecht. Ja en dan koop je dus een extra schijf die tegenwoordig goedkoper is dan ooit, probleem opgelost toch?
  13. Hinse

    Bassie & Adriaan #10

    Het medium alleen is ook niet voldoende, ze moeten het beeld echt goed oppoetsen wil je er wat aan hebben dat het op blu-ray verschijnt. De Professor serie is destijds niet op film opgenomen maar op video, dat krijg je wellicht niet echt beter dan dat het nu al is.
  14. Hinse

    Bassie & Adriaan #10

    Ik doelde op Amazon Prime, dat is een videostreamingdienst. Maar je kunt idd ook voor 2 euro per stuk een aflevering kopen, alleen geen hond doet dat met zoveel afleveringen. De markt heeft volgens mij altijd de cultuur bepaald. Zo ook de uitvinding van de fysieke drager. LP's, cassettebandjes, VHS, cd's, dvd's, allemaal heeft het elkaar opgevolgd. Steeds betere kwaliteit en steeds meer gemak. En streaming is een nieuwe fase daar in. En ja, dat vind ik gezien de geschiedenis van de laatste 100 jaar een normale gang van zaken. Niemand verbiedt iemand de dvd's of blu-rays te gebruiken. Tussen 2007 en pak-hem-beet 2012 heeft de lobby van fysieke dragers gewoon zitten slapen. Vergeet trouwens ook niet dat het ooit met radio (= streaming) begon voordat de fysieke dragers verschenen voor de consument. Ik bedoel maar te zeggen: dingen komen en gaan. Je kan met het ene niet zo blij zijn dat het gaat, maar andere nieuwe innovaties kun je juist weer omarmen.
  15. Hinse

    Bassie & Adriaan #10

    Ook in het pre-streamingtijdperk (de gouden dvd-jaren) zijn er alsnog tig series en films nooit (fatsoenlijk) op fysieke drager verschenen, waarschijnlijk om de reden die @djkoelkast beschrijft. Dus het komt echt niet alleen maar door streaming en downloading. De fysieke drager had altijd al zijn beperkingen in bereik en volume, ook omdat rechten van series en films heel erg versplinterd verdeeld waren. Amazon Prime is nu in de VS bezig om enorm veel oude 70s/80s/90s series (zoals de Baywatch discussie hier laatst) naar hun platform te brengen in indrukwekkende kwaliteit. Zo'n grote partij als Amazon heeft de capaciteit om hier grootschalig werk van te maken en het op hun dienst te knallen. In de versplinterde wereld van dvd-uitgevertjes was zoiets echt niet snel gebeurd. Videoland zou ook die rol op zich moeten pakken, zoveel mogelijk series die ooit op goede kwaliteit film zijn geschoten omzetten naar HD of nog beter en daarmee het verschil maken. Dan is het de markttransitie m.i. wel waard.
×