Ga naar inhoud

Geflopte (home)computersystemen


Aanbevolen berichten

Dit topic is een centrale plaats voor (home)computers die wegens allerlei oorzaken heel erg geflopt en zeldzaam zijn geworden. DJ heeft in het verleden al wat voorbeelden aangehaald in het Apple topic en homecomputer topic, daarnaast is er nog het notebook topic, maar een centrale plek voor zulke systemen bestond nog niet.

Om af te trappen, hier staan 15 geflopte computersystemen:

15 Zeldzame pc's uit de jaren '90

post-11-0-76176800-1304338914.jpg

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 months later...

Het is nu niet meteen een home computersysteem, maar toch...

Ik kocht onlangs op een vlooienmarkt een Philips cdi, model 450 (budget) met een paar cdi 'tjes bij .

Die console is toch vrij hard geflopt.. 8)7 de games die erop uitgekomen zijn, zijn zowat van het slechtste ooit volgens vele gamefora.. en ook volgens wikipedia.

Mijn vraag is nu of iemand misschien weet of er toch een paar cdi games zijn die toch nog de moeite waard zijn om te zoeken?

En, is het mogelijk om op die console op de 1 of andere manier kopies te spelen/verkrijgen.. kan je die cdi modden? 8-)

aangepast door Christophe
Link naar bericht
Delen op andere sites

Het is nu niet meteen een home computersysteem, maar toch...

Ik kocht onlangs op een vlooienmarkt een Philips cdi, model 450 (budget) met een paar cdi 'tjes bij .

Die console is toch vrij hard geflopt.. 8)7 de games die erop uitgekomen zijn, zijn zowat van het slechtste ooit volgens vele gamefora.. en ook volgens wikipedia.

Mijn vraag is nu of iemand misschien weet of er toch een paar cdi games zijn die toch nog de moeite waard zijn om te zoeken?

En, is het mogelijk om op die console op de 1 of andere manier kopies te spelen/verkrijgen.. kan je die cdi modden? 8-)

De CD-i is wel een heel tof systeem, ik heb er een aantal van.

Over het modden van consoles en het gebruiken van illegale kopieën spreken we hier niet. Ik kan je wel zeggen dat je een CD-i niet hoeft te modden.

De moeite waard zijn spellen als:

Who shot Johnny Rock? (als je de peacemaker gun hebt + je hebt een FMV cartridge nodig)

Mad Dog McCree (als je de peacemaker gun hebt + je hebt een FMV cartridge nodig)

Dragon's Lair (je hebt een FMV cartridge nodig)

De rest moet ik even over nadeken want het is al weer een tijdje geleden dat ik de CD-i pakte.

Link naar bericht
Delen op andere sites
gepost (aangepast)

Op mijn CD-i speelde ik wel eens Lucky Luke, Burn: Cycle, Hotel Mario en Mad Dog McCree. Je moet alleen wel van full motion games houden, anders is het systeem niet echt voor je geschikt. :P Ik heb overigens model 470 (zwart). Laatst bij m'n verhuizing kwam ik het apparaat tegen, dat ding weegt serieus meer dan 5 kilo.

Edit: ik vergat International Tennis Open, dat spel kun je met z'n tweeën doen en bevat zowaar soepele graphics. Echter, omdat ik enkel een afstandsbediening heb en geen gamepad is het nauwelijks speelbaar. :P

En niet te vergeten: Lingo!

aangepast door Hinse
Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 6 months later...
  • 1 month later...
  • 4 months later...

Die prijs is echt niet leuk ;(

Ook apart dat er een AMD-processor in zit (weliswaar een 80286).

Ik denk dat we de pijlen beter op de Amstrad Mega PC richten, ook al heeft die niet de SDK.

edit: een gevonden, ook niet goedkoop

http://www.ebay.nl/itm/Amstrad-Mega-PC-386SX-25-Megadrive-PC-One-with-monitor-/330777177015?pt=UK_VintageComputing_RL&hash=item4d03db2bb7

Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...