Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

iLivid.... Wie kan mij hier meer over vertellen?

ik start vanavond mijn computer op, nadat ik gisteravond de gehele avond er op heb zitten werken. Ik heb geen rare sites (sites die ik niet vertrouw) bekeken en ik heb enkel en alleen een beetje zitten klooien in Excel.

Opeens zie ik op mijn bureaublad een icoontje staan met de naam iLivid. Het is een snelkoppeling.

Als ik met mijn muis over dit icoontje heen ga dan komt in beeld dat deze snelkoppeling verwijst naar mijn externe harde schijf.

Ga ik vervolgens naar deze schijf dan zie ik het bestand niet zichtbaar staan en mijn computer is zodanig ingesteld dat alle mappen en bestanden (ookal zijn deze verborgen) toch worden weergegeven.

Wanneer ik met mijn rechter muisknop op het icoontje klik, dan is 1 van de keuzemogelijkheden om het bestand te scannen. Het bestand heet iLividSetupV1.exe

Ik heb op deze naam gegoogled, maar kan er niet veel bruikbare info over vinden. Het enige wat naar voren komt is dat het niet schadelijk zou zijn.

- Is het een (schadelijk) virus?

- Waar zou ik het voor nodig hebben?

- Kan ik ook zonder dit programma?

- Kan ik het (eenvoudig) verwijderen?

- Heb ik voor verwijdering speciale software nodig?

- Waar kan ik het op de computer vinden?

- Is het inmiddels al geinstalleerd?

- Is het verwijderen van dit icoontje van mijn desktop voldoende?

Wie kan mij hier meer over vertellen?

Alle info is welkom!

Hieronder een printscreen:

post-206-0-55658800-1339008708.jpg

Link naar bericht
Delen op andere sites

Met Google gezocht naar iLivid en het blijkt een download manager te zijn (voor YouTube filmpjes bv). Op zich kan het geen kwaad maar als je met een manager downloadt kun je troep meekrijgen.

Het lege icoontje geeft me een idee dat het programma nog niet geinstalleerd is, ook al omdat er naar ilividsetup wordt verwezen. Tenzij het programma zelf geen icoon bij zich heeft natuurlijk.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb het bestand inmiddels verwijderd van de desktop, gezien ik het nergens anders op mijn computer kon vinden (ook niet in mijn configuratiescherm).

Ik hoop dat het dus voldoende is, maar ik ben al blij dat het niet schadelijk is ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Hitman pro draaien kan nooit kwaad, daarna gewoon deïnstalleren, dan moet alles weg zijn.

En dan kun je je computer niet meer opstarten ... ;)

Kijk wel uit met Hitman pro. Ik heb vandaag de nieuwste versie gedownload en uitgeprobeerd. Hij verwijdert ongevraagd bestanden die hij verdacht vindt. Dat zijn vooral DOS en dosachtigen, exe's dus. Er wordt niet gevraagd zoals bij menig antivirus programma wat hij met de bestanden moet doen.

Link naar bericht
Delen op andere sites

En dan kun je je computer niet meer opstarten ... ;)

Kijk wel uit met Hitman pro. Ik heb vandaag de nieuwste versie gedownload en uitgeprobeerd. Hij verwijdert ongevraagd bestanden die hij verdacht vindt. Dat zijn vooral DOS en dosachtigen, exe's dus. Er wordt niet gevraagd zoals bij menig antivirus programma wat hij met de bestanden moet doen.

Dan heb je toch iets niet goed gedaan, heeft hier altijd uitstekend gewerkt.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Dan heb je toch iets niet goed gedaan, heeft hier altijd uitstekend gewerkt.

Reageer je op het eerste stuk of het tweede?

Het eerste was een grapje, een reactie op jouw schrijven van alles weg ... :)

Wat Hitman pro betreft, daar kun je niet veel fout aan doen: hij regelt het allemaal zelf wel.

Ik heb zelfs de Brigadier Dog licentie genomen (30 dagen) om te zien wat hij met de aangewezen bestanden zou doen. Echt weggooien dus als je doorgaat! En de exe's die hij weggooide zaten helemaal geen virussen in. Het waren gecompileerde tekstadventures geschreven in ADRIFT.

Heb je enig idee waar hij ze laat?

Link naar bericht
Delen op andere sites

Reageer je op het eerste stuk of het tweede?

Het eerste was een grapje, een reactie op jouw schrijven van alles weg ... :)

Wat Hitman pro betreft, daar kun je niet veel fout aan doen: hij regelt het allemaal zelf wel.

Ik heb zelfs de Brigadier Dog licentie genomen (30 dagen) om te zien wat hij met de aangewezen bestanden zou doen. Echt weggooien dus als je doorgaat! En de exe's die hij weggooide zaten helemaal geen virussen in. Het waren gecompileerde tekstadventures geschreven in ADRIFT.

Heb je enig idee waar hij ze laat?

Geen idee, er zal code in die exe zitten (die adrift maakt) die lijkt op spy/adware.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Geen idee, er zal code in die exe zitten (die adrift maakt) die lijkt op spy/adware.

Jammer dat je het niet weet. Het kan ook zijn dat ie ze 'in the cloud' heeft gegooid...

Een voordeel van Hitman pro is wel dat hij van te voren laat zien wat hij weggooit als je doorgaat. Dus had ik deze bestanden voor alle zekerheid gecopieerd naar een andere schijf. Inderdaad, het was weg ermee, met wat hij gevonden had!

Toen de volgende test gedaan. Het zgn besmette bestand gerenamed naar andere <naam.dll> en weer terug gezet naar waar hij stond. Hitman pro weer laten checken en toen zag hij hem niet. Het was echt hetzelfde bestand met dezelfde code erin. Nu ging hij wel op D:\ kijken waar ik de afgekeurde bestanden naar toe had gezet. Slechts 1 van de 3 werd aangewezen.

Let dus goed op met wat je weg laat gooien!

Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...