Ga naar inhoud

[AUS/USA] Farscape


Aanbevolen berichten

Eén van de SF series (relatief recent wel, dus niet echt retro) dat ik nog nooit had gezien.

Ik heb tranen gelaten van te: lachen, gieren, emotioneel geraakt geweest te zijn, en meer ...

Zeker 8/10, moet je zeker eens gezien hebben:

Ai, moet naar Series geplaatst worden, sorry daarvoor

aangepast door Jack10101
Link naar bericht
Delen op andere sites

Het valt me een beetje tegen dat TS allerlei topics opent over onbekende series en er vervolgens verder geen info over geeft wanneer daar naar gevraagd wordt... Zelf lopen googelen heb ik dan ook geen zin in, dat kan ook zonder zo'n topic...

Ik ben het met je eens over TS. Laat mij maar wel een beetje nieuwsgierig zijn; zonder topic had ik van Farscape niets geweten ... ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 3 weeks later...
gepost (aangepast)

Een astronaut van America, gaat een proef-test vliegen, in de hoop om verder te geraken,

dan de maan en zo. Tegen een hogere snelheid. Eerst lijkt alles prima te zijn, tot er wat begint mis te gaan.

Alle pogingen helpen niet. Het wordt gewoon erger tot hij pardoes gewoon in een onbekend Wormhole terecht komt.

(een tunnel/trechter die je naar de andere kant van het heelal kan zuigen)

En dat gebeurde dan ook. Hij komt terecht aan de andere kant van het universum.

Hij vloog met zijne primitieve, technologische shuttle, tegen een onbekend ruimteship.

Dat was zo goed als kapot, met een dode als gevolg. De broer van die dode, had dat gezien

en wou jacht maken op onze astronaut, om hem te doden.

Doch lukt dat niet zo gemakkelijk, want hij kon een noodlanding maken, op een totaal ander ruimteship.

Dat ook mee in oorlog was. Zonder dat hij het wist, kwam hij terecht op een ruimteschip met enkele

ontsnapte criminelen. Deze zijn geen mensen. Behalve één vrouw. Voor de rest zijn het aliens.

(ze lijken wel op mensen, maar swoit ....)

Natuurlijk gaat hij met hun vele avonturen meemaken. En zijn doel is natuurlijk om terug naar de aarde te geraken.

Maar zo simpel is het niet. Want die gefrustreerde broer, van die dode, gaat jacht maken op hem.

Daar blijft het niet bij, waar hij ook komt, hij krijgt gewoon maar meer en meer vijanden achter zijn gat.

In deze reeks zit in:

- toffe effecten

- emotionele momenten

- romantiek

- véél actie

- véél humor met de Hynerian alien. Als hij bang is (laat hij helium scheten)

waardoor iedereen met een piep-stem spreekt. En natuurlijk gebeurt dat op de beste momenten.

Je kan hem van uiterlijke best vergelijken met: Joda van Star Wars

Je moet gewoon de reeks eens zien. Het is leuk, spannend en ontroerend soms.

Een enkele aflevering is niet aangeraden voor kinderen.

Er zijn een stuk of 3 horror afleveringen ook. Maar het valt wel mee.

Zelfs in Star Trek, kwamen er ook een paar griezelige momenten qua aliens.

Alles is zo mooi opgebouwd. Iedere aflevering, wordt weer beter en je wordt letterlijk

in het verhaal getrokken 8/10

Heeft een klein tintje weg van Star Wars.

aangepast door Jack10101
Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...