Ga naar inhoud

The Bourne Identity (1988)


Aanbevolen berichten

Hij is een spion zonder verleden. Misschien zelfs zonder toekomst. Zijn naam is Jason Bourne. Maar hij weet niet wie hij echt is, noch waarom hij kan doden als een koelbloedige moordmachine. Het enige wat hij wel weet is dat hij een lopende schietschijf is. Richard Chamberlain (als Bourne) en Jaclyn Smith vertolken de hoofdrollen in deze letterlijk adembenemende verfilming van Robert Ludlums meesterlijke spionagethriller .Hoewel hij aan geheugenverlies lijdt, is Bourne vastbesloten om zijn vergeten verleden te reconstrueren. Waarom vertoont zijn gezicht sporen van plastische chirurgie? Wie heeft een microfilm onder de huid van zijn heup geplaatst? Waarom sloegen twee voorbijgangers op de vlucht toen ze hem herkenden? De antwoorden zijn puzzelstukjes die verspreid liggen tussen Zürich, Paris en New York'en sleutels tot de ware identiteiten achter The Bourne Identity 1002004000080227.jpg

Ik ben een groot fan van de Bournefilms. (Behalve Legacy dan, die zoog naar mijn mening best hard) Matt Damon deed het geweldig als Jason Bourne, en vol spanning ontdekte ik steeds meer over zijn verleden. Maar een tijdje geleden ontdekte ik dat er een oudere film was (Eigenlijk tweedelige miniserie) die wél trouw was aan de boeken. Deze boeken heb ik nooit gelezen, maar toch was ik erg benieuwd of het verhaal erg anders zou zijn. En JA! De Nederlandse titel van de boeken is niet voor niets "Het Bourne Bedrog" want het verhaal is een stuk complexer en interessanter dan de Damon-films. Ik ga niet teveel verklappen, maar deze film heeft een heuse badguy, niet het cliché "Evil CIA", een menselijke Jason Bourne in plaats van een action hero, en een waar mysterie... Want ergens heeft inderdaad bedrog plaatsgevonden, en hier wordt een flinke prijs voor betaald. Okee, de film is duidelijker ouder en trager, maar het verhaal is VEEL beter. Aanrader! Meer die deze gezien hebben?

Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...