Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Vroeger speelde ik op mijn oude computer (Windows 98) een spel met RC Cars. Het was een demo van het volledige spel. Ik wilde weer een keer het spel spelen, alleen deze keer de volledige versie. Ik heb op YouTube, Google en verschillende sites en forums gekeken, maar ik heb het juiste spel nog niet kunnen vinden (zowel de demo als de volledige versie niet). Ik weet niet zeker of er een DVD/CD van het spel is, of dat het alleen downloadbaar is vanaf een site.

Ik heb op verschillende zoektermen gezocht zoals 'RC Cars', 'RC Cars games', 'List of all RC Cars game' (en ik heb nog verschillende sites gevonden met hele lijsten met spellen van ook andere consoles), en de enige games die ik heb kunnen vinden zijn R.C. Cars (die is nu ook op Steam, ik had ook de demo van dat spel), en Re-Volt. Het spel dat ik bedoel lijkt erg op Re-Volt, maar is het niet. De auto's in het spel dat ik bedoel zijn klein (zoals in Re-Volt, en niet zo groot als in R.C. Cars).

Wat ik me nog herinner van het menu is dat als je ergens op klikte (ik weet niet precies meer wat, maar volgens mij zoeits als 'Single Player') kon je de auto kiezen waarmee je wilde spelen. Je had dan alleen de chasis, en daarna ging het scherm naar de garage toe. Daarna kon je uit 3 verschillende body's kiezen (in de volledige versie zullen het er wel meer zijn) en dan kon je nog andere wielen kiezen.

Wanneer je dat gedaan had kon je kiezen wat je wilde doen (Championships mode of Training mode). Bij Championships mode kon je kiezen uit 3 klassen: Bronze, Silver en Gold. Iedere klasse had een andere tegenstander. Een race die ik herinner was dat het nacht was, en dat je moest racen op een straat met obstakels zoals vuilnisbakken. Ik ben vergeten of je een overview had, ofdat je de achterkant van de auto zag (zoals in de meeste race spellen).

Ik denk dat het spel was uitgegeven door een Duits bedrijf, maar ik weet het niet zeker. Ik hoop dat iemand weet welk spel ik bedoel.

Mvg,

Daniel

aangepast door daniel
Link naar bericht
Delen op andere sites

Nee, het is geen van deze games. Ik denk dat de camera achter de auto was en geen overview, maar weet het niet zeker (ik kan me eerlijk gezegd maar 1 race herinneren, en die had geen overview). Misschien was het zo dat sommige races een overview hadden, en andere niet. Ik denk dat bij de races die geen overview hadden de camera erg lijkt op Big Scale Racing, maar de game zelf niet zo heel veel. Ik heb me trouwens voorgesteld op het Stel je even voor topic.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik weet welk spel je bedoelt, denk ik. Tenminste, ik herinner me wel zo'n spel als online game, waarbij de RC-auto's werkte door middel van batterijpower, je 2 soorten spellen kon spelen en bij het ene onderdeel een parcours moest afleggen en muntjes (en vooral ook batterypower) moest inzamelen om daarmee nieuwe onderdelen in de garage te kunnen kopen. De championship-mode was echt 1 op 1 en daar kon je worden afgeremd door middel van colablikjes of vuilnisbakken.

Ik zit momenteel al mijn oude gamesites voor je af te zoeken want ik ben de naam van het spel even kwijt (is ook alweer éven geleden...), weet nog wel dat ik het regelmatig speelde. :)

EDIT: ik denk alleen dat de game inmiddels overal offline is... Zit te zoeken maar kan het niet vinden. Ik kan me herinneren dat het een bepaalde soort software gebruikte om de 3D-graphics te renderen en misschien dat de software daarvoor inmiddels outdated/offline is, de online game 'Pizza Bezorger' (ja, in het Nederlands!) gebruikte ook deze soort graphicssoftware.

aangepast door samba-boy
Link naar bericht
Delen op andere sites

Wat je zegt over die batterypower komt me volgens mij wel bekend voor ja. Het zou best kunnen dat het inmiddels van die sites is afgehaald, het is natuurlijk ook een oud spel.

Ik weet niet over wat voor soort gamingsites je het hebt (misschien kun je er een paar noemen zodat ik kan kijken, en ook naar dat spel Pizza Bezorger?), maar ik denk dat het spel dat ik bedoel alleen op de developers site stond (aangezien ik vroeger ook wel op gamingsites keek). Misschien dat het later op zo'n soort site is gezet, want volgens mij is het wel het juiste spel.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Pizza Bezorger, daarvan weet ik dat het inmiddels offline is. Heb het bij toeval een tweetal jaren geledn nog kunnen spelen en het was écht een rukspel :') In feite was het ala Grand Theft Auto, binnen bepaalde tijden moest je over een flink grote locatie (Voor die tijd wel weer respect voor) met je motor pizza's bezorgen, soms op achterlijk falend moelijke plaatsen (moet je naar een oud vrouwtje in een flat, moet je over een schans springen vanaf de andere flat... Dat soort zooi). Botsingen lieten je makkelijk onderuitgaan, pizzabakker Luigi die je via de telefoon opdrachten meegaf en dergelijke en 3 keer vallen was game o...

:O Wel zonder geluid.

Ik speelde deze spellen destijds via spelen.lapoo, spele, funnygames, matsoft, enzovoort. Ik heb nog even verder gezocht voor je (de muziek van die racinggame van je was namelijk redelijk goed) maar het lijkt wel van de aardbodem te zijn verdwijnen. Het spelletje had, wanneer je één van de races aanzette, ook een wachtanimatie waarin je de auto al zwevend op een draadloze oplader werd gezet (die vooral leek op een draadloze radio, inclusief antenne), de laadbalk volliep en daarna wanneer die vol was het wagentje weer omhoog zweefde.

EDIT: en als mijn bevindingen kloppen draaide Pizza Coureur (zo heette dat spel dus) net als het onbekend genaamde racespelletje door middel van de 3DVIA-player.

EDIT 2... Ja... Ja... JA... JA... JA!!!! _O_ _O_ _O_ I love it when I find what I am looking for. Ik herinnerde me dat de naam iets was met twee woorden die naar elkaar klonken, zoals Tec Toy of Run Run of... Zip Zaps. _O_

w4sKIHR.jpg

Dat 3DVIA-spoor liep dood dus ik zocht eens op 'rc car racing game online'. En met succes! :D Dus, Daniel, is dit 'um? :D

aangepast door samba-boy
Link naar bericht
Delen op andere sites

Ja inderdaad, dat is het spel. Ik herinner mij het meteen weer. Bedankt dat jij en de andere moeite gedaan hebben om het spel te vinden. En ook interessant dat je dat wist van de 3DVIA-player. Ik had niet gedacht dat iemand het ooit zou vinden. Dank jullie allemaal :W

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ja, ik blijf hier nog wel even. Het is leuk dat er een forum voor retro gaming is, leuk dat nog veel mensen daar aan doen. ^O^

Klopt, je kunt hier trouwens ook spelletjes spelen (klik op ARCADEHAL boven in beeld), daar hebben we ook competities lopen, erg leuk, je kunt er een award mee winnen (zeg maar een badge op je profiel) als je de meeste highscores hebt. Volgende maand worden ze weer gereset.

Ook hebben we losse spelletjes zoals deze, die gaat over retrogames: http://www.retroforum.nl/topic/3610-raad-het-plaatje-games-4/

Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...