Ga naar inhoud

(zelfgeschreven) Alternatief einde van De Plaaggeest


Aanbevolen berichten

Omdat ik niet helemaal te tevreden was met het originele einde van De Plaaggeest heb ik zelf een einde geschreven.  Ik vind De Plaaggeest wel een suf einde hebben. 

Al een hele tijdje loop ik hier mee rond. Later heb ik besloten dit op te schrijven, maar ik vergat dit steeds, daarom zijn er wel andere versie's geweest, maar die ben ik vergeten, tot nu. 

 

Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden. 

Heel misschien maak ik hier nog eens een soort hoorspel van.

 

Ik moet zeggen ik zie het zelf al helemaal aan de binnenkant van mij ogen. 

 

Adriaan achtervolgt de Plaaggeest vanaf de Stadsgehoorzaal en vind hun caravan en auto. Daarna vlucht de Plaaggeest de Stadsgehoorzaal in door de donkere en verlaten gangen. Maar na een gegeven moment verliest hij de Plaaggeest uit zicht.

 

Hij kijkt eens rond in de gang totdat hij twee handen op zijn schouders voelt en hij hoort iemand keihard BOE! roepen. Adriaan schrikt zich bijna dood, maar hij ziet dat het Bassie is. ‘Grapje Adriaantje, hehehe’ ‘zegt Bassie. ‘Ik schrok me bijna dood door dat grapje van jou, ik dacht dat de Plaaggeest

achter me stond ’’ zegt Adriaan.

Maar net als Adriaan van de schrik af is, horen ze de lach van de Plaaggeest weer. Het komt uit één van de kleedkamers.

 

Bassie en Adriaan staan achterin tussen de verkleedkleren van de kleedkamer waar de Plaaggeest is.‘’Hahahahahaha, lacht de Plaaggeest vandaag heb ik weer leuke streken uitgehaald bij die domme clown en die irritante acrobaat’’. Zei hij toen hij zich masker afzetten. De p-p-p Plaaggeest, zegt Bassie’’

 

‘’Dat is Douwe!’ zegt Bassie. ‘’Stil, Bassie’’ zegt Adriaan. ‘’Sorry’’, zegt Bassie. ‘’Ha… Ha.’’. ‘’Nee Bassie ga nou niet niezen ‘’. ’’…Hatsjoe’’ niest Bassie. Wie is daar? Zegt Douwe.  En hij ziet Bassie & Adriaan tussen  de kleren staan, en gaat achter Bassie & Adriaan aan.

Bassie rent door de gangen van de Stadsgehoorzaal, en roept Adriaantje! Help me! Hahaha! Lacht Douwe als de Plaaggeest. Adriaan loopt voor,  en pakt de draden van de telefoon en spant die over de grond als Bassie bij hem is.

 

‘’Adriaantje, dit is nu niet het moment om iemand te bellen, hoor’’. ‘’Zie je dat niet? Ik ben een val aan het maken voor de Plaaggeest’’ zegt Adriaan ‘’en nu moet je dat touw strak over de vloer aanspannen, zo pakken we de Plaaggeest’’ zegt hij.

De Plaaggeest rent met hoge snelheid lachend door de gang. ‘’Ik krijg jullie wel’’ dan struikelt hij over de telefoondraden en valt met zijn gezicht op de vloer.

 

Bassie & Adriaan komen te voorschijn en Adriaan werpt een groot net over de Plaaggeest. ‘’Hahahahaha, Plaaggeestje nu ben je mooi gestruikeld over Adriaan’s val. Hahahaha, Adriaan zegt altijd: ‘’wat er ook gebeurd, altijd blijven lachen, hahahahaha!  De Plaaggeest kijkt hem verbitterd aan.

 

‘‘Nou Plaaggeest verklaar je nader’’ en de Plaaggeest vertelt: ‘’ik werkte eerst als dierentemmer en ik had tien tijgers,maar mijn circus ging failliet door jullie succes.’’ ‘’Toen werd ik gek van jaloezie en heb ik een kostuum en masker gestolen uit mijn circus, en heb jullie achterna gezeten en gemene streken uitgehaald, zoals dat ik jullie bal heb opgevuld met straatstenen en de mouwen van Bassie’s jasje heb dicht genaaid. ‘’ ‘’’Ja, en daarna heb jij toen ik die plet ging slapen die opgetild werd. ‘’ ‘’Pallet, Bassie zegt Adriaan’’, ‘’Ja dat zei ik toch?’’.

 

‘’Maar hoe dat ook, ga jij het gevang in ‘’ zegt Adriaan. En na al deze avonturen , belt Adriaan de politie en haalt de politie hem op. ‘’Hahahahaha, Plaaggeestje wie het laatste lacht het best hahahahaha’’

 

Bassie & Adriaan vinden daarna het circus weer terug en treden de hetzelfde avond weer op. Als ze weer terug zijn zingen Bassie & Adriaan het lied:’’ Terug in het circus’’.

 

Ze zitten dan s’avonds weer in hun eigen caravan en Bassie zegt: ‘’nou dat was weer een geweldige avond’’. ‘’Ja, maar morgen moeten we weer vroeg opstaan’’. Ja, maar nu vergeten we niet om wekker te zetten’’ zegt Bassie. ‘’Hahahahaha’’ lachen Bassie en Adriaan hard.

‘’Maar eind goed, al goed’’ zegt Adriaan.

-EINDE-

 

 

 

 

 

 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...