Ga naar inhoud

C-64 voeding vraag


Aanbevolen berichten

Hoi allen,

 

ik ben  in het bezit van een viertal voedingen voor de C-64. Niet de eerste types maar diegenen die rondom geribbeld zijn. Ik heb witte en zwarte exemplaren. 

Als ik de din-plug bekijk zie ik verschil met de plek van de pinnetjes t.o.v. de oude voedingen, eerste type.

De voedingen zijn wel 9v AC en 5v DC, maar de onderste twee pinnetjes zitten op een andere plek  . Ik ga er dus van uit dat ze niet zomaar even aan te sluiten zijn op mijn c-64.

Iemand enig idee waar deze voedingen van zijn?

 

gr,

Bram.

 

 

 

Link naar bericht
Delen op andere sites

hai, dank voor de snelle reactie.

de zwarte heeft dezelfde output als de witte exemplaren zag ik.

 

Ik ga ze maar voorzien van een nieuwe plug. Dan kunnen ze wel op de breadbin.

Ik heb gelezen dat de nieuwe types stabieler zijn dan de oude en minder snel kapot gaan.

 

 

gr, Bram

Link naar bericht
Delen op andere sites

Is het deze?

 

Part No. 251053-04
(Identical in appearance to the later version 251053-02. Rectangular black plastic case with many ridges.
Commodore logo moulded into top. A similar looking power supply was later produced in a whiter colour to
match the C64c.)
220V, 50Hz for European Market
Openable: NO
Replacable fuse: unknown
Input: 240V, 50/60Hz
Output: 5V DC-8.5W, 9VAC-9VA

 

Dan is het een vroege versie van de C64C-voeding. Daarna werden ze beige (zoals ook in de tekst staat).

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 4 weeks later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...