Ga naar inhoud

Photoplay Spirit 2.1


Aanbevolen berichten

Hi, ben nieuw hier en zie dat er wel wat vraag en antwoord komt op de photoplay hier. Heb sinds 2 weken een photoplay spirit 2.1 gekocht op PTS-DOS draait deze.

Deze was niet meer werkend maar ondertussen ben ik zover dat het mainboard het terug doet, mijn beeld doet het goed maar touch blijkt niet te werken. Er zit een open frame elo Intellitouch in met artikelcode 294532-000 en er zit een 2500s controller op aangesloten. De LED op de controller blinkt elke seconde en als ik touch blijft die continue aan dus het touchpaneel zou nog ok moeten zijn denk ik maar de verbinding naar de pc of de driver nimmer. Misschien zat er een Microtouch vroeger in dat weet ik echter zelf niet. Ik wil graag weten of iemand weet wat de oorzaak zou kunnen zijn EN zeker al hoe ik in de DOS prompt geraak want de Photoplay software start onmiddellijk op. Ik heb al ctrl+c en exit geprobeerd maar dan doet ie het niet, en een BREAK toest staat niet op mijn keyboard? Iemand misschien ook een handleiding die doorgestuurd zou kunnen worden?

Gegevens over het toestel: Blauwe dongel 2007, harddisk staat ook 2007 op, toestel gemaakt april 2001 en current no:80/7248

Alvast bedankt

Link naar bericht
Delen op andere sites

Alvast bedankt. 

Waar bedoelt u juist want ik zie meerdere topics van vroeger met Photoplay in het onderwerp?

 "De instellingen vind je in het andere Photoplaytopic"

 

Ik heb reeds de DB9 stekker fysiek op meerdere poorten gezet maar zonder resultaat of moet ik het anders aanpakken? 

 

Hoe geraak ik trouwens uit de photoplay software naar de DOS prompt? Zou toch graag ff checken om zeker te zijn welke driver ze geïnstalleerd hebben want de man waarvan ik kocht zei me dat er Microtouch inzat terwijl dit niet zo is?

Link naar bericht
Delen op andere sites

Je mag hier echt iedereen je en jij noemen, het is een community, we hebben hier geen u's (maar als het de Vlaamse vorm van u is dan begrijp ik het ;) ).

 

In de BIOS kun je instellingen doen voor de seriële poorten en er staan er bijvoorbeeld 2 op hetzelfde IRQ (ik denk de geldlezer en nog iets).

Je kunt niet naar de DOS-prompt normaal gezien en alles zou daar gewoon goed moeten staan, het is veel waarschijnlijker een BIOSprobleem.

 

Rechtsboven op het forum kun je zoeken, zoek je naar Photoplay vind je dit topic: 

en dan met name deze post:

 

 

 

 

Link naar bericht
Delen op andere sites
38 minuten geleden, djkoelkast zei:

Je mag hier echt iedereen je en jij noemen, het is een community, we hebben hier geen u's (maar als het de Vlaamse vorm van u is dan begrijp ik het ;) ).

 

In de BIOS kun je instellingen doen voor de seriële poorten en er staan er bijvoorbeeld 2 op hetzelfde IRQ (ik denk de geldlezer en nog iets).

Je kunt niet naar de DOS-prompt normaal gezien en alles zou daar gewoon goed moeten staan, het is veel waarschijnlijker een BIOSprobleem.

 

Rechtsboven op het forum kun je zoeken, zoek je naar Photoplay vind je dit topic: 

en dan met name deze post:

 

 

 

 

Hallo, alvast bedankt voor uw support.

Ik heb ondertussen gevonden dat ik simpelweg met de spatiebar in DOS terecht kwam en dan naar cd touch gegaan waar ik duidelijk kon zien dat het een ELO driver alsook was inderdaad en dan ben ik op zoek gegaan naar een antwoord op jouw voorstel. Ik heb COMDUMP gestart en daar kon ik zien dat de driver geïnstalleerd was op COM3 zoals eigenlijk ook zag ik daarnet stond in de PC housing maar diegene waar ik het toestel van kocht zei dat dit COM2 moest zijn en dat ie juist zat. Dus COM3 aangesloten, reboot en klaar is kees ;-)

Heb je toevallig een handleiding van deze unit die ik kan hebben of kan downloaden ergens? Thx

Link naar bericht
Delen op andere sites

Toestel werkt dus nu correct, geraak ik de Photoplay instellingen via de letter 's' maar dit zou normaal ook op één of andere manier moeten gaan met een handeling op het touchscreen waarna ik een code zou ingeven? Weet je toevallig de welke?

Link naar bericht
Delen op andere sites
1 uur terug, soevel zei:

Toestel werkt dus nu correct, geraak ik de Photoplay instellingen via de letter 's' maar dit zou normaal ook op één of andere manier moeten gaan met een handeling op het touchscreen waarna ik een code zou ingeven? Weet je toevallig de welke?

Ik heb geen handleiding.

Het instellingenmenu krijg je door in het hoofdmenu op het photoplaylogo te tappen, eerst links van de P, dan rechts van de Y en dat een paar leer P Y P Y P geloof ik.

Maar dat is beperkt, de echte instellingen bereik je door de kap open te doen waar de monitor achter zit en dan rechtsboven op de rode knop te drukken.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...