Ga naar inhoud

Bassie & Adriaan in Londen


Aanbevolen berichten

Hoi,

Hier wat meer info over Londen! Je weet dat Bassie en Adriaan daar ook geweest zijn voor opnames van de shorties en in de de serie van de Geheimzinnige opdracht. :)

Ik was al een beetje bezig met zoeken en ik kwam op een interessante site over Londen: http://www.londontown.com , bekijk ook maar eens!

En ik keek naar een leuke shortie van B&A, dat ze in de Holland Street waren, die straat ligt dicht bij de High Street in Londen, een drukke lange winkelstraat. En toen zag ik op de achtergrond van B&A een brasserie: Elephant & Castle, ik zocht dat op die website, en blijkt: die zelfde brasserie bestaat nog steeds waar B&A voor stonden in Holland Street nr.40 bij het naambordje van die straat! Echt cool... :Y

Hier even de link voor meer informatie:

link

Misschien heb je er wat aan, misschien niet.

Als je nog informatie zitten hebt zoals dit over achtergronddingen waarvan je het fijne wilt weten is dit het goede topic!

Groetjes :W

133_opname_caravan1_gr.jpg

Link naar bericht
Delen op andere sites

London is geweldig. Pas nog geweest. Fantastische stad. Ik heb die shorties nog niet gezien, ben wel benieuwd wat ik ervan zal herkennen. Ben niet in E&C geweest, afgelopen maart, vroeger wel eens, mijn oom heeft daar gewoond.

Link naar bericht
Delen op andere sites
London is geweldig. Pas nog geweest. Fantastische stad. Ik heb die shorties nog niet gezien, ben wel benieuwd wat ik ervan zal herkennen. Ben niet in E&C geweest, afgelopen maart, vroeger wel eens, mijn oom heeft daar gewoond.

Die shortie staat op de videoband 'Hallo vriendjes en Vriendinnetjes'. (Met Aad Klaris muziek :))

Ik maak een uitstap naar Londen begin Juli, en ik ga heel veel foto's nemen. Ik verlang al :) Een verslagje maak ik zeker als ik terug ben.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik ben ook 2 jaar geleden in Londen geweest. We hebben toen foto's gemaakt en het is een mooie stad, maar toen ben ik niet speciaal naar plekjes geweest waar B&A waren. Dus ik kan je niet helpen.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik ben zelf nog nooit in Londen geweest ben wel van plan er ooit naar toe te gaan.

Lijkt me een erg mooie stad met die oude taxi's.

Die oude taxi's zijn bijna allemaal vervangen. Mijn oom kocht een jaar of vijf geleden vier van die dingen voor 500 pond per stuk. Ze hebben nog wel ongeveer dezelfde vorm, maar het zijn bijna allemaal nieuwe wagens.

De bussen rijden er natuurlijk nog wel.

En zonder de shorty gezien te hebben, Lorenzo, vermoed ik dat het pleintje met de duiven Trafalgar Square is. Zag je dit soort leeuwen? ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 4 weeks later...

Ik ben terug van de vakantie naar LONDON!

Het was geweldig! Altijd lekker eten en ik heb héél veel gezien.

Ook ben ik op plaatsen geweest waar Bassie en Adriaan ook gelopen hebben. Fantastisch. Een verslagje volgt nog :)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik ben terug van de vakantie naar LONDON!

Het was geweldig! Altijd lekker eten en ik heb héél veel gezien.

Ook ben ik op plaatsen geweest waar Bassie en Adriaan ook gelopen hebben. Fantastisch. Een verslagje volgt nog :)

Ik ga deze vakantie ook nog naar Londen, misschien ook nog wel naar plaatsen waar *bas* en *adriaan* ook zijn geweest. :)

Link naar bericht
Delen op andere sites

VERSLAG LONDON

----------------------

Het was een heel mooie tijd in London. Een heel leuk begin was dat het maar 2 uurtjes met de trein rijden was tot in het centrum van London. Dat viel erg mee en we hadden alle tijd. Eenmaal in London aangekomen, de eerste dag dus, pakten we de koffers uit en aten. De 2de dag bezochten we als eerste het centrum. Dat was gewoonweg fantastisch! Al die beroemde gebouwen en monumenten in het echt zien, zoals de Big Ben, het Buckingham Palace, de Tower Bridge met de 2 torens, Tower Castle en nog véél meer. Ook een boottocht ontbrak niet! En ook gingen we er naar een mooi park. Maar de 3de dag was een uitstap naar Bath, een historische stad heel ver gelegen van London, dat was weer een ruim anderhalf uur met de sneltrein reizen. Maar dat was helemaal geen bezwaar, eenmaal aangekomen gingen we direkt naar een grote toeristische plek waar veel volk was, in een grote ruïne, zo leek het althans, was er binnenin een natuurlijke warmwaterbron, en als je daar bij bent geweest en aan dat water gevoeld hebt dan denk je dat je droomt. De warme dampen die gingen de lucht in, het water was erg heet, ik heb er m'n hand eens ingedompelt en dat is inderdaad heel warm. Massa's volk was er daar en er werden veel foto's genomen. Ik nam natuurlijk ook veel foto's! Dat warme water was vroeger een bad, waar de mensen hun bad in namen. Nu hebben ze dat omringd door een stenen muur zodat het ingesloten zit het water, vandaar die groene kleur. Maar het komt echter vanzelf uit de grond en dat is erg spectaculair. Verder zijn er in Bath ook mooie historische gebouwen van een X aantal jaren geleden, met vele zuilen van Dorische, Ionische en Korintische stijl. Fantastisch mooi was dat alles. Dan de 4de dag gingen we naar een museum, met een tentoonstelling van schilderijen van Edward Hopper. Ook dat was interessant. Op weg naar het muesum liep ik over de mooiste bruggen van London, ook o.a. over de Millenium Bridge, die er pas gebouwd werd in het milleniumjaar 2000. Diezelfde dag gingen we ook naar de winkelstraten, o.a. Oxford street, High Street; maar dat was niet zo prettig. Het was werkelijk over de koppen lopen, zo druk was het daar. Maar toch de moeite waard om in de beroemdste straten van London te lopen. De 5de dag gingen we naar Richmond, da's een héél mooi, maar dan ook héél mooi stadje. En daar gingen we naar een groot bos, met enorm oude bomen. Wat was dat daar een frisse lucht! Maar er liepen ook allerlei dieren vrij :) Ook zijn het daar goede restaurants :P Wat heb ik daar lekker gegeten, zeg! En hierna zijn we naar de winkelstraten geweest. Was ook leuk... En hierna zijn we teruggekeerd.

Dit was mijn verslag over onze vakantie in London van 2004.

© Lorenzo, zaterdag 17 juli 2004.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik ben zelf nog nooit in Londen geweest ben wel van plan er ooit naar toe te gaan.

Lijkt me een erg mooie stad met die oude taxi's.

Ja, die taxi's vallen in het straatbeeld goed op. Da's een mooie traditie in Londen. Die zwarte taxi's (O)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Kom al jarenlang in Londen, meestal ook 3 keer per jaar. Heb er vrienden en familie wonen, heel relaxed. Ben helemaal verslaafd aan Londen, alleen al vanwege het feit dat het Brits is ;)

In Londen ben ik niet op veel B&A locaties geweest, slechts alleen langs de River Thames gelopen en uiteraard ook vaak genoeg bij de Tower Bridge. Owja, niet te vergeten, uiteraard ook het Buckingham Palace.

Wel ben ik vorig jaar eens verder gaan kijken dan Londen, toen ben ik een weekje in Wales geëindigd. Daar ben ik nog op het kasteel geweest van the Prince of Wales, maar ja da's geen Londen dus ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...