Ga naar inhoud

Steeds andere kleding in De Plaaggeest


Aanbevolen berichten

Is het jullie ook opgevallen hoeveel en vaak er van kleding gewisseld wordt in De Plaaggeest. Kijk voor de grap even na.

Adriaan merkt dat het circus weg is en wekt Bassie, wanneer Bassie Adriaan op het bed "mept," zie je duidelijk dat Adriaan zwarte sokken aan heeft. Nog geen 5 seconden later als Adriaan Bassie buiten terugtrekt, heeft hij opeens een andere blouse aan. Wanneer hij ongeveer een minuut later in het touw van de fakir klimt, heeft hij opeens grijze sokken aan.

Als de forumbazen vinden dat dit beter bij de foutentopic kan staan, vind ik het best, maar het leek me wel aardig om eens te bekijken hoe vaak B&A in De Plaaggeest van kleding wisselen, want volgens mij gebeurt dat alleen in De Plaaggeest.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Is het jullie ook opgevallen hoeveel en vaak er van kleding gewisseld wordt in De Plaaggeest. Kijk voor de grap even na.

Adriaan merkt dat het circus weg is en wekt Bassie, wanneer Bassie Adriaan op het bed "mept," zie je duidelijk dat Adriaan zwarte sokken aan heeft. Nog geen 5 seconden later als Adriaan Bassie buiten terugtrekt, heeft hij opeens een andere blouse aan. Wanneer hij ongeveer een minuut later in het touw van de fakir klimt, heeft hij opeens grijze sokken aan.

Als de forumbazen vinden dat dit beter bij de foutentopic kan staan, vind ik het best, maar het leek me wel aardig om eens te bekijken hoe vaak B&A in De Plaaggeest van kleding wisselen, want volgens mij gebeurt dat alleen in De Plaaggeest.

Twijfelachtig... maar inderdaad, van film maken hadden ze daar nog weinig kaas gegeten ;) Er is gewoon erg weinig gelet op de continuiteit bij de montage.

In de plaaggeest hebben ze sowieso vaak andere kleding aan: bij elk beroep wel iets. Leuk vind ik dan de elementen die blijven, zoals Adriaans riem als hij overalls draagt, en de kleuren van Bassie. Ik vind vooral Adriaantjes overall in de haven erg yummy ;)

In latere series zie je dat alleen nog in de dromen, eigenlijk. Op zich wel jammer.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Twijfelachtig... maar inderdaad, van film maken hadden ze daar nog weinig kaas gegeten ;) Er is gewoon erg weinig gelet op de continuiteit bij de montage.

In de plaaggeest hebben ze sowieso vaak andere kleding aan: bij elk beroep wel iets. Leuk vind ik dan de elementen die blijven, zoals Adriaans riem als hij overalls draagt, en de kleuren van Bassie. Ik vind vooral Adriaantjes overall in de haven erg yummy ;)

In latere series zie je dat alleen nog in de dromen, eigenlijk. Op zich wel jammer.

Ik vraag me trouwens wel af waarom ze die scènes bij de caravan niet in 1x hebben opgenomen...

Ja, dat vind ik ook erg goed dat ze de herkenbare punten in hun kleding behouden bij elk beroep. Behalve dan wanneer Adriaan als ober werkt (eerste droomwereld), maar die riem zat natuurlijk onder z'n jasje. ;)

Ik dacht trouwens te zien dat Adriaan op een bepaalde paarse blouse een blauwe vlek heeft. Ik dacht eerst dat het aan de kwaliteit van de film lag, maar aangezien je het op vele locaties ziet, is het volgens mij toch het eerste.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Mijn opa zou zeggen dit is gelul om oud ijzer. Een topic over de sokken van Adriaan. Man ze leerde misschien net monteren. Zou mij dat was kunnen bollen. Ik vind dit zo belachelijk onderwerp. En Jelger het lijkt of je alleen maar commentaar hebt op B&A. Eerste Amerika en nu dit weer. Het gaat om de serie en niet hoe vaak ze van kleding verwisselen.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Hier word ik echt niet goed van! Ik hoef maar een foutje neer te zetten, of iets wat mij opvalt en ik schijn volgens de gevoeligen onder ons weer bezig te zijn met bekritiseren! :(:N

Je kunt kritiek geven zoveel als je wilt! Maar je geeft vind ik een beetje over – kritiek. Als je alle foutjes eruit moet halen uit elke serie. Dan ben je enorm bezig hoor. :O

Link naar bericht
Delen op andere sites

Er is een heel fouten-topic op dit forum waarin denk ik alle forumleden hun kritiek al hebben staan. Dus TimT jouw reactie vind ik zeer overdreven. Jelger snijdt een leuk opvallend punt aan en geeft niet aan dat het hem stoort, dus zie ik het ook niet als negatieve kritiek.

De plaaggeest is al heel oud, de technieken waren destijds anders en er werd zeer low-budget gewerkt. In dat licht snap ik ook de verschillende kleding, maar het is grappig om te zien.

Verder mag iedereen zijn mening hebben over o.a. de Amerika-serie.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Er is een heel fouten-topic op dit forum waarin denk ik alle forumleden hun kritiek al hebben staan. Dus TimT jouw reactie vind ik zeer overdreven. Jelger snijdt een leuk opvallend punt aan en geeft niet aan dat het hem stoort, dus zie ik het ook niet als negatieve kritiek.

De plaaggeest is al heel oud, de technieken waren destijds anders en er werd zeer low-budget gewerkt. In dat licht snap ik ook de verschillende kleding, maar het is grappig om te zien.

Verder mag iedereen zijn mening hebben over o.a. de Amerika-serie.

japie, het lijkt wel of hij op elke stuk staat te hameren! Eerst Amerika nu weer dit. Misschien is het weer. Maar al die kritiek. Kom op zeg. Als we heel de series moeten uitzoeken voor fouten. Dan kan ik er ook genoeg opnoemen. We kunnen uren lang kritiek geven. Maar daarvoor zijn we niet lid geworden van dit forum of fan geworden van B&A. Kritiek is goed. Maar al die kritiek van hem begint me een beetje op te vallen.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

japie, het lijkt wel of hij op elke stuk staat te hameren! Eerst Amerika nu weer dit. Misschien is het weer. Maar al die kritiek. Kom op zeg. Als we heel de series moeten uitzoeken voor fouten. Dan kan ik er ook genoeg opnoemen. We kunnen uren lang kritiek geven. Maar daarvoor zijn we niet lid geworden van dit forum of fan geworden van B&A. Kritiek is goed. Maar al die kritiek van hem begint me een beetje op te vallen. En te vervelen

Nee, nu ben jij het die overdrijft. Het valt gewoon op, en we hadden een leuk topic over de andere kleding van B&A in deze serie, tot jij begon te zeuren. Ja, Jelger heeft veel opmerkingen en met sommigen ben ik het ook niet eens, maar om nou meteen overal op te springen...

En ik weet niet of je het door hebt, maar we hebben al een hoop topics waar we inderdaad alle fouten in bespreken. Het is niet perfect, en objectieve fouten kun je niet negeren. Subjectieve dingen, zoals zijn mening over Amerika, ligt wat lastiger, maar je kunt moeilijk ontkennen dat de continuiteit in de series verre van perfect is.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Nee, nu ben jij het die overdrijft. Het valt gewoon op, en we hadden een leuk topic over de andere kleding van B&A in deze serie, tot jij begon te zeuren. Ja, Jelger heeft veel opmerkingen en met sommigen ben ik het ook niet eens, maar om nou meteen overal op te springen...

En ik weet niet of je het door hebt, maar we hebben al een hoop topics waar we inderdaad alle fouten in bespreken. Het is niet perfect, en objectieve fouten kun je niet negeren. Subjectieve dingen, zoals zijn mening over Amerika, ligt wat lastiger, maar je kunt moeilijk ontkennen dat de continuiteit in de series verre van perfect is.

klopt de series zijn niet perfect. maar ik denk er gewoon zo over. en wie dat overdreven vind moet dat zelf weten. Maar al die kritiek. Het valt me ergens gewoon tegen. misschien is het de warmte.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

klopt de series zijn niet perfect. maar ik denk er gewoon zo over. en wie dat overdreven vind moet dat zelf weten. Maar al die kritiek. Het valt me ergens gewoon tegen. misschien is het de warmte.

De warmte... da's een goeie. We gooien het daarop ;)

ik vind wel dat de tendens van Jelger een beetje doorslaat naar het negatieve, trouwens. Laat ook es weten wat je WEL goed vindt, knul, dat zou een hoop kwaad bloed verminderen.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

De warmte... da's een goeie. We gooien het daarop ;)

ik vind wel dat de tendens van Jelger een beetje doorslaat naar het negatieve, trouwens. Laat ook es weten wat je WEL goed vindt, knul, dat zou een hoop kwaad bloed verminderen.

ik vind dat Jelger ook veel goede punten hebt hoor! Absoluut. Ik heb hem ook dat laten weten. Vooral zijn idee over de toekomst van B&A.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

De warmte... da's een goeie. We gooien het daarop ;)

ik vind wel dat de tendens van Jelger een beetje doorslaat naar het negatieve, trouwens. Laat ook es weten wat je WEL goed vindt, knul, dat zou een hoop kwaad bloed verminderen.

Nou, hier komt dan mijn uitgestoken hand, bedoeld om sommige forumleden van de kast te halen...

Ik kijk met veel plezier naar Bassie en Adriaan, want wat ze ook doen, ze blijven m'n jeugdhelden en zijn dus niet stuk te krijgen. Verder, als je de series van Bassie en Adriaan vergelijkt met andere jeugdseries, steken zij er (misschien met een stuk of 2 anderen) boven het middelmatige uit en daar bedoel ik dus alle series mee.

Iedereen weer vrolijk? *O*

P.S. Met die "paar andere jeugdseries" bedoel ik natuurlijk o.a. de mijne! :9

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Nou, hier komt dan mijn uitgestoken hand, bedoeld om sommige forumleden van de kast te halen...

Las ik toch even "UIT de kast" |:(wonderer gaat John schoppen

Anyway, nu is iedereen weer vriendjes, gaan we gezellig door over de kleding in de plaaggeest. Het valt me op dat Douwe geen "kostuum" heeft, maar gewoon steeds iets anders. Erg daterende kleding ook, trouwens. Die broeken... urgh.

Aad zei in Dieren trouwens dat een van de sterke punten de ongedateerdheid was van hun kleding... die strakke broek met wijde pijpen in de plaaggeest slingert iedereen echter meteen terug de Flower Power in ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Las ik toch even "UIT de kast" |:(wonderer gaat John schoppen

Anyway, nu is iedereen weer vriendjes, gaan we gezellig door over de kleding in de plaaggeest. Het valt me op dat Douwe geen "kostuum" heeft, maar gewoon steeds iets anders. Erg daterende kleding ook, trouwens. Die broeken... urgh.

Aad zei in Dieren trouwens dat een van de sterke punten de ongedateerdheid was van hun kleding... die strakke broek met wijde pijpen in de plaaggeest slingert iedereen echter meteen terug de Flower Power in ;)

wordt geschopt AUW! Hé.... Ben je groot, ben je klein, iedereen kan vriendelijk zijn... En bovendien schop ik terug!

Maar die broek is inderdaad fout...

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

wordt geschopt AUW! Hé.... Ben je groot, ben je klein, iedereen kan vriendelijk zijn... En bovendien schop ik terug!

Maar die broek is inderdaad fout...

Ik kus het wel weer beter... als je terugbent :P

En ik vind die broek juist goed, niet fout. Lekker strak en zo... >:)

Link naar bericht
Delen op andere sites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...