djkoelkast, op 17-01-2012 - 14:03, zei:
Hoe zat dat vroeger nou? Ik heb een hele doos vol met "envelopjes" waar ons oude adres op staat in mijn vaders handschrift.
Je kocht dus een cassette, schoot die vol, stuurde die op naar kodak/agfa/fuji/wie dan ook met een "stamped, self addressed enveloppe" die er bij zat en dan weken later had je je film ontwikkeld? Kostte dat nog extra of betaalde je daar voor al bij de film?
Ook word ik niet heel wijs uit die site, concreet: wat ben je nu kwijt aan een gemiddelde film, van aanschaf van de cassette totdat jij hem op je Super 8 projector kunt hangen?
je kunt film op 2 manieren kopen. met of zonder ontwikkelen.
als je met pakt moest je hem inderdaad opsturen en kreeg je hem met de post terug.
of via je foto winkel.
zie nu dat 64T er weer is. dat is de fijnste film die er nu is.
Super8
WittnerChrome F64T kunstlicht kleur omkeer, Fujichrome F64T professional (15 meter)
EI bij kunstlicht 64 ASA [zonder filter]. met ontwikkelen €31,75 (je koopt hem dan zonder verzend kosten, na vol schieten stuur je hem op en verwerken ze hem en krijg je hem zonder kosten weer terug)
let wel op het is geen uren film

dat youtube filmpje van mij is de lenge van 1 rolletje (dat was nog asa40 wat nog in 2009 aan te komen was)
dan moet je cammera wel 64T afkunnen. (vroeger gebruikte ze asa40 dat niet meer te maken is nu)
of je cammera kan asa 50 gebruiken maar dan is je film een beetje overbelicht.
wat voor cammera wil je gebruiken dan kan ik meer zeggen.
edit
deze kan ook in veel cammera's
Super8
Kodak Ektachrome 100D kleur omkeer, type 7285 (15 meter)
EI bij daglicht 100ASA [zonder filter].[/size] €22,50 inc ontw.
Post bewerkt door: T42 op: 17-01-2012 - 17:19