Jump to content

kevin81

Users
  • Content Count

    9
  • Joined

  • Last visited

About kevin81

  • Rank
    Pong

Profiel

  • Geslacht
    Man
  • Locatie
    Rotterdam
  • Console
    NES
  • Twitter
    https://twitter.com/_kevin81_

Profile Fields

  • Interesses
    Muziek maken (primair voor de NES 2A03 chip), NES development (beginner)

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Leuk! Ik neem deze sterk in overweging
  2. "Een soort" inderdaad Ik zal het iets proberen toe te lichten. Links de PCB, rechts de programmer De PCB (links) is een standaard NES circuitbord, zoals je ze ook in originele NES cartridges kunt vinden. Het voordeel van deze variant (de UNROM-512, of Mapper30) is dat hij flashable is, wat betekent dat je de inhoud van de ROM chip softwarematig kunt overschrijven. De programmer (rechts) is de hardware waarmee je de chip kunt beschrijven. De PCB gaat in de programmer en de programmer kan met een USB-kabel in de laptop of PC. Door middel van een software tooltje op
  3. Hierbij mijn laatste aanwinsten. Niet echt retro (alle hardware komt uit de 20's) maar wel retro-verwant genoeg, denk ik - NES UNROM-512/Mapper30 PCB van Broke Studio - INLretro USB programmer van Infinite NES Lives - ClassiqN clone system van Old Skool Nog een fotootje van de PCB en ClassiqN in actie:
  4. Ik heb NESMaker gebruikt om de game te maken. Dit zou je inderdaad een WYSIWYG editor kunnen noemen, hoewel dat misschien iets teveel eer is. Het is eerder een IDE met asset manager voor NES development. NESMaker biest onder andere een pixel editor, object manager, script manager/editor en screen editor. Standaard bevat het programma een aantal modules, gebaseerd op speltype (zoals bijvoorbeeld platformer, horizontale shooter, top-down adventure). Met deze modules kun je in principe je eigen spel maken zonder dat er een letter assembly code aan te pas komt, hoewel je daarmee wel gelimiteerd be
  5. Graag gedaan! Misschien niet heel verrassend, maar de grootste uitdagingen hebben te maken met de limitaties van de hardware. Je bent behoorlijk beperkt op vele gebieden: Kleurgebruik: de NES heeft een palet van 54 kleuren, waarvan je maar 13 achtergrond- en 12 voorgrondkleuren op een scherm kunt gebruiken. Graphics: de grafische chip van de NES is opgebouwd uit tegels van 8x8 pixels, waarvan je er maximal 256 kunt gebruiken op een scherm. Daarbovenop kun je per metategel van 16x16 pixels maar drie kleuren plus één globale achtergrondkleur gebruiken. Snelheid:
  6. Goedemiddag forum! Op verzoek Bij deze een topic over Humbled, een homebrew NES game die ik met een online vriend van mij heb gemaakt voor de NESmaker Byte-Off competitie. Het spel is nog in de demo-fase, maar kan wel al gespeeld worden. We willen nog extra werelden en functionaliteiten toevoegen, het level design verfijnen (vooral het eerste level maakt bijvoorbeeld nog onvoldoende duidelijk dat de heldin ook naar links kan lopen) en bugfixes doorvoeren. Hieronder volgt wat achtergrondinformatie over het spel en de wedstrijd. Links naar de demo ROM en andere assets vind je onderaan deze post
  7. Ha ha, dankjewel! Het leek me niet heel sjiek om als nieuweling meteen een topic te claimen, maar ik zal een dezer dagen wat tijd vrij maken om iets te delen
  8. Dat ziet eruit als een geslaagde dag! Leuk om te zien dat er een retro gamedag bestaat, waar het niet draait om het (ver)kopen, maar echt om het spelen van retro games. Als "groentje" heb ik deze dag net gemist, maar ik zal november '23 alvast blokken in de agenda
  9. Goedemorgen Retro community! Even voorstellen Naam: Kevin Geboortedatum: 1981 Woonplaats: omg. Rotterdam Hier gekomen via: Twitter Hobby's: In het kader van retro is mijn voornaamste hobby het maken van chiptune muziek, voornamelijk voor de 2A03 (de chip die de Nintendo Entertainment System gebruikt). Daarnaast ben ik sinds een aantal maanden aan het spelen met het ontwerpen en ontwikkelen van spellen voor de NES. Een eerste demo - ontwikkeld voor een online wedstrijd - is klaar en de droom is om deze verder door te ontwikkelen en op een fysieke cartridge uit
×
×
  • Create New...