Ga naar inhoud

Locaties de Plaaggeest


Aanbevolen berichten

Ik heb nog een paar vragen over locaties uit de Plaaggeest *plaaggeest* ;

In het intro van de Plaaggeest zie je een paar kinderen rennen naar een etalage waar ze een poster van Bassie & Adriaan zien. Weet iemand waar dit is? De (Westhavenkade) (Oosthavenkade) misschien?

Als het circus Bassie & Adriaan hebben achtergelaten blijven ze achter op een veldje. Heet de molen die je op de achtergrond ziet de Aeolus?

Dan staat er nog het volgende op de site van Wonderer; Het kantoor waar ze de opdracht krijgen een vrachtwagen vol taarten af te leveren. Vlakbij station Vlaardingen. Maar waar is vlakbij station Vlaardingen?

Heeft iemand een idee waar de boerderij (heeft gestaan) (staat)?

In de scenes op de werf zie je op de achtergrond duidelijk WEERBOS BV staan? Heeft iemand een idee waar deze werf (heeft gestaan) (staat)?

De scenes op het terras zijn opgenomen in Restaurant "Het Bommeer"... maar wat is het adres van dit restaurant?

Link naar bericht
Delen op andere sites
In het intro van de Plaaggeest zie je een paar kinderen rennen naar een etalage waar ze een poster van Bassie & Adriaan zien. Weet iemand waar dit is? De (Westhavenkade) (Oosthavenkade) misschien?

Volgens mij is dat op de westhavenkade (waar Bassie woont). Ik weet het alleen niet zeker, maar het komt me wel heel bekend voor...

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Volgens mij is dat op de westhavenkade (waar Bassie woont). Ik weet het alleen niet zeker, maar het komt me wel heel bekend voor...

Als ik naar Vlaardingen ga zal ik de hele Westhavenkade wel aflopen!

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 weeks later...
[..]

Volgens mij is dat op de westhavenkade (waar Bassie woont). Ik weet het alleen niet zeker, maar het komt me wel heel bekend voor...

Hé, iets nieuws ontdekt; in de rechterbovenhoek zag ik het huisnummer 21. Bassie Produkties is te vinden op Westhavenkade 21... begint het balletje al te rollen?

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Hé, iets nieuws ontdekt; in de rechterbovenhoek zag ik het huisnummer 21. Bassie Produkties is te vinden op Westhavenkade 21... begint het balletje al te rollen?

Nee daar woont Bas(sie), Bassie producties zit in de lijnstraat op nr 12 !!!

Link naar bericht
Delen op andere sites
Dit is niet het huis van Bassie.

Groetjes,

Sander.

Dat weet ik niet zeker! Aan foto's van Bassie's huis zien lijkt het er in de verste verte niet op. Maar ik vind het wel toevallig dat beide het huisnummer 21 hebben.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Hoi, even een korte reactie, die molen heet inderdaad Aeolus, op het veldje is inmiddels een seniorenflat gebouwd, Molenzicht. Het kantoor bij station Vlaardingen-Centrum was een loods van Van Gend en Loos, die lag schuin naast het station en is al jaren geleden gesloopt. Bij de werf staat geen Weerbos maar Van Neerbos, een bedrijf in bouwmaterialen, destijds gelegen aan de Nieuwe Waterweg, daar hangt Adriaan ook nog even boven. Het restaurant is van Watersportvereniging De Bommeer, Broekkade 5, Vlaardingen. En Bassie woont op de Westhavenkade recht tegenover snackbar Harteveld. Beetje weinig details maar ik doe dit uit mijn hoofd. (behalve Bommeer dan :-)) De Mazzol!

http://drommels.web-log.nl

BTW, mijn web-log heeft weinig te maken met B en A, behalve de naam en het logo dan...

Link naar bericht
Delen op andere sites
Hoi, even een korte reactie, die molen heet inderdaad Aeolus, op het veldje is inmiddels een seniorenflat gebouwd, Molenzicht. Het kantoor bij station Vlaardingen-Centrum was een loods van Van Gend en Loos, die lag schuin naast het station en is al jaren geleden gesloopt. Bij de werf staat geen Weerbos maar Van Neerbos, een bedrijf in bouwmaterialen, destijds gelegen aan de Nieuwe Waterweg, daar hangt Adriaan ook nog even boven. Het restaurant is van Watersportvereniging De Bommeer, Broekkade 5, Vlaardingen. En Bassie woont op de Westhavenkade recht tegenover snackbar Harteveld. Beetje weinig details maar ik doe dit uit mijn hoofd. (behalve Bommeer dan :-)) De Mazzol!

http://drommels.web-log.nl

BTW, mijn web-log heeft weinig te maken met B en A, behalve de naam en het logo dan...

Welkom bij dit forum!

Stel je even voor bij de General Chat

Link naar bericht
Delen op andere sites

Dit nog even, een poosje terug heb ik met mijn zoontje een rondje door Vlaardingen gemaakt, langs plaatsen waar voor De Plaaggeest opnames zijn gemaakt. Hieronder staat een foto die ik gemaakt heb op de plek waar vroeger de loods van die taartjes stond. Het gebouw rechts onderin op de foto's is van het GAK. De loods lag naast het perron.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Dit nog even, een poosje terug heb ik met mijn zoontje een rondje door Vlaardingen gemaakt, langs plaatsen waar voor De Plaaggeest opnames zijn gemaakt. Hier staat een foto die ik gemaakt heb op de plek waar vroeger de loods van die taartjes stond. Het gebouw rechts onderin op de foto's is van het GAK. De loods lag naast het perron.

Je moet de plaatjes ook uploaden en de goeie verwijzing maken, anders werkt het niet ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ben ik nou kippig? Als ik op het onderstreepte woordje HIER klik verschijnen de juiste URL en de plaatjes wel?

De foto's plus html bestandje zijn ge-upload naar de juiste plek...

Je hebt in het html bestand een absolute link naar de locale files staan, en niet een relatieve link (met bijvoorbeeld alleen /bassie1.jpg ). Hij probeert dus nu een plaatje op mijn C schijf te vinden, die daar natuurlijk niet staat. Bij jou staat ie wel, dus bij jou kun je het plaatje gewoon bekijken.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 1 month later...

Ik weet niet of het in dit topic hoort maar ik vraag het toch: "Wanneer komt die DVD uit met filmpjes over de locaties waar Bassie & Adriaan hebben gefilmd?"

Wonderer, ik heb voor jouw site nog een locatie:

Het winkelcentrum waar Bassie & Adriaan politie agenten zijn...

Winkelcentrum 'Het Liesveld' in Vlaardingen!

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik weet niet of het in dit topic hoort maar ik vraag het toch: "Wanneer komt die DVD uit met filmpjes over de locaties waar Bassie & Adriaan hebben gefilmd?"

Wonderer, ik heb voor jouw site nog een locatie:

Het winkelcentrum waar Bassie & Adriaan politie agenten zijn...

Winkelcentrum 'Het Liesveld' in Vlaardingen!

volgens mij was die al bekend hoor, maar goed.

het klopt idd wel, dat is liesveld

Link naar bericht
Delen op andere sites
De seniorenflat

flato.jpg

flatn.jpg

Ik dacht zelf dat dat ook bij dat veldje was bij de molen en dat je de molen net niet kan zien omdat die aan de rechterkant net buiten beeld valt, maar waar is dit dan want ik kan het me niet zo 1,2,3 voorstellen

Link naar bericht
Delen op andere sites
Als je er ooit in de buurt bent pas dan op waar je loopt. Ik weet uit ervaring dat het veldje bezaaid is met hondenpoep (O)

flatn2.jpg

Is dit niet de straat waar bassie en adriaan rijden met de prelude?

in de verdwenen kroon. Waar de politieagent achter bena rijd en ze dwingt tot stoppen want de adjundant heeft belangrijk nieuwe voor bena?

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Is dit niet de straat waar bassie en adriaan rijden met de prelude?

in de verdwenen kroon. Waar de politieagent achter bena rijd en ze dwingt tot stoppen want de adjundant heeft belangrijk nieuwe voor bena?

Dat zou best weleens kunnen! Zal ik het vanmiddag even uitzoeken?

Link naar bericht
Delen op andere sites
agent1.th.jpg

Ik wordt er ook niet veel wijzer uit, het zou kunnen, maar vele van die straten lijken ook wel op elkaar.

agent1.th.jpg

flatn2.jpg

Ik vraag het mij af, of het daadwerkelijk dezelfde plek is... Het lijkt wel erg op elkaar!

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ze hebben er nu zo te zien andere bestrating liggen, maar het zou best wel een kunnnen.

Nee, kijk maar naar de huizen. De bouwstijl is anders. In de serie hebben ze van die witte versierselen, in de huidige foto niet.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Nee, kijk maar naar de huizen. De bouwstijl is anders. In de serie hebben ze van die witte versierselen, in de huidige foto niet.

Je hebt gelijk, Wonderer! Maar waar zou die locatie nou wel zijn?

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Je hebt gelijk, Wonderer! Maar waar zou die locatie nou wel zijn?

Wonderer je hebt gelijk,

maaruh het is natuulijk wel heel wat jaren geleden.

Dus het zou wel kunnen de straat lijkt er wel op.

Maja ik weet het natuurlijk ook geen 100% zeker

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 months later...
[..]

Wonderer je hebt gelijk,

maaruh het is natuulijk wel heel wat jaren geleden.

Dus het zou wel kunnen de straat lijkt er wel op.

Maja ik weet het natuurlijk ook geen 100% zeker

en nu ff ter zake:

De erasmus school stond vroeger op de:

Westnieuwland 27 te vlaardingen (dus de school waar 'hoofd' over die banaan valt...)

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 1 month later...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...