Ga naar inhoud

Dick Rienstra: Het Interview


Aanbevolen berichten

Het begon goed. Een rugzak van tien kilo, regen, wind en een trein die te laat was, zodat ik mijn aansluiting miste. Dus in plaats van in Meppel, zag ik Angela pas in Assen. Jammer, want ik wilde nog een stukje filmen van te voren.

Regenachtig Assen, met de treintaxi naar het complex waar Dick zou optreden en wij dus ons afspraakje hadden. Partytown ligt bij het verkeerspark, dus enorm buiten het centrum, erg fijn. We komen daar aanlopen, er staat een groepje mensen buiten. "Hallo, we komen voor Dick."

"Dick? Die is net weg..."

Juist. Angela bellen. Hij zat al in de auto op weg naar huis. Was het... niet echt vergeten maar toch weer wel. Maar hij keerde per direct zijn wagen en een kwartiertje later kwam hij aanlopen. Ik filmen natuurlijk.

Hij is echt NIET veranderd. Alleen zijn haar is wit nu in plaats van grijs, en hij draagt een bril. Mijn maag maakte een raar huppeltje toen hij daar aan kwam lopen. Afijn, voorgesteld, excuses gemaakt, en we gingen naar binnen. Het was dus na het concert (voor De Zonnebloem), en het centrum ging eigenlijk dicht. Dick, met zijn charmes, regelde echter een plaatsje waar we hem in alle rust konden interviewen. Iemand van Partytown kwam ons nog wat te drinken aanbieden. Dick bestelde tonic (waarom ik dat meld, kun je hier lezen) maar uiteindelijk kwam hij terug met drie cola. Niet zo slim bleek later, koolzuur en zo...

Dick hielp me even met het statief en terwijl ik de camera instelde, verbaasde hij zich over Angela's CD. Nou goed, eindelijk had ik dat ding dan klaar (in de trein nog de handleiding doorgeploegd, ik ben nou eenmaal geniaal dus dat was een goed idee) en van wat ik nu gezien heb, staat het interview er goed op. In ieder geval tot het eind, da's al heel wat.

We hebben de vragen zoveel mogelijk toegespitst op B&A, hoewel Dick nogal wat uitweidde. Ik hoop dat ik wat het materiaal kan doen, maar ik ben dus ook een novice op dat gebied. Gelukkig nu wel software (thanks DJ). Ik heb ongeveer 35 minuten ruw materiaal, dus een DVD wordt het niet. Maar hopelijk kan ik er iets leuks van maken en daarna aan Aad of Paul of een andere acteur laten zien en misschien willen zij dan ook wel geinterviewd worden door het onversaagde duo Maike&Angela ;)

Transcript volgt asap op de bekende plaats.

Oh ja. Ik had mijn 1 juli DVD meegenomen en die heeft Dick nu. Dus hopelijk komt er binnenkort nog een follow up >:)

Shit, helemaal vergeten... ik vroeg of ie ons kon afzetten op het station, maar na een blik op de kaart vond hij dat hij ons ook wel naar huis kon brengen. Dat heeft ie geweten... we raakten iets van drie keer de weg kwijt, omleidingen (hij kende de Europa serie niet dus onze grapjes gingen een beetje langs hem heen) dwars door het landelijke Overijssel.

Uiteindelijk hebben we bijna een uur over zandweggetjes tussen de koeien gereden, terwijl de zon steeds verder zakte en een grote maan steeds feller ging schijnen. Maar het was geweldig. Lekker gepraat over van alles en nog wat, en hij is gewoon een hartstikke aardige vent. Hij rijdt trouwens een Volvo 740.

Fantastische dag gehad. Echt, Dick, als je dit leest, je bent geweldig ;)

En John, eat your heart out!

Link naar bericht
Delen op andere sites

*jaloers* just.... *jaloers* like... *jaloers* ... GRMBL... *jaloers* :X:X:'(:'(:'(

Nee, erg tof... Jammer dat ik in Australië zit. Maar mijn maatjes zijn echt _O__O__O_ nietwaar? NIETWAAR?!? *slaat iedereen die zegt dat 't niet zo is* Dat dacht ik ook.

Link naar bericht
Delen op andere sites
*jaloers* just.... *jaloers* like... *jaloers* ... GRMBL... *jaloers* :X:X:'(:'(:'(

Nee, erg tof... Jammer dat ik in Australië zit. Maar mijn maatjes zijn echt _O__O__O_ nietwaar? NIETWAAR?!? *slaat iedereen die zegt dat 't niet zo is* Dat dacht ik ook.

*troost* Niet jaloers worden, ik heb hem alleen een hand gegeven. En we hebben nog wat leuks voor je in petto >:)

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 4 months later...
Niet om te zeuren hoor, maar komt er nog beeldmateriaal hiervan on-line ;) ?

Nee, online komt het denk ik niet. Misschien kleine fragmentjes. Ik hoop dat ik binnenkort eens met DJ monteren, want alleen lukt me niet.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 weeks later...
Goed gedaan zeg ^O^

Leuk dat hij jullie naar huis bracht, doet niet iedereen ;)

Dick is echt een van de aardigste mensen die ik heb ontmoet. Hij is gewoon relaxt en belangstellend... ik heb een hekel aan telefoons, maar als ik met hem praat, voel ik me op mijn gemak. Hij is zo gaaf... *zucht O+*

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Dick is echt een van de aardigste mensen die ik heb ontmoet. Hij is gewoon relaxt en belangstellend... ik heb een hekel aan telefoons, maar als ik met hem praat, voel ik me op mijn gemak. Hij is zo gaaf... *zucht O+*

was dit overigens de eerste keer dat je hem gezien en gesproken had?

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

was dit overigens de eerste keer dat je hem gezien en gesproken had?

Yep. Daarna nog een paar keer aan de telefoon gehad en via e-mail contact gehad. Maar daar komt binnenkort ook nog verandering in *O*

Link naar bericht
Delen op andere sites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...