Ga naar inhoud

Zelf programmeren (simpele) games


Aanbevolen berichten

Ik weet niet of dit topic gaat lopen, ik ben bang van niet, maar wie weet.

Na heel veel bezig te zijn geweest met HTML, PHP en aanverwante talen, wil ik eens iets anders. Dat wil ik eigenlijk al een heel tijdje maar het lukt niet echt om ergens te beginnen...

HTML en PHP is erg makkelijk voor de hobbyist. Er is dan ook erg veel informatie over te vinden op het net, zowel voor beginners als voor gevorderden. Als je dan verder gaat kijken, naar C, Java enzo, wordt het wat lastiger imo, omdat men ervanuit gaat dat je de basis van die talen beheerst, omdat programmeren toch iets is voor mensen die daarvoor zijn opgeleid.

Wel kan ik veel sites vinden waar de basis van het programmeren helemaal wordt uitgelegd, maar daar haak ik snel af, omdat ik onderhand echt wel weet hoe arrays werken enzo.

Ik ben ooit een beetje bezig geweest met Visual Basic, maar dit vind ik maar niets, omdat je daar altijd een heleboel grote files bij een setup moet includen en de gebruiker dan eerst 20mb moet installeren voor hij een kleine applicatie kan draaien. Ik wil gewoon exe's kunnen schrijven die zo te draaien zijn, zonder installatie (kleine applicaties).

Ook vind ik VB maar niets omdat het van Microsoft is en ik zo min mogelijk van een platform of iets afhankelijk wil zijn en al helemaal niet van Microsoft.

C, Java, Delphi enzo zou de truuck moeten doen. Maar ik kom dus steeds niet verder dan een beetje output wegschrijven in een MS Dos venster.

Wat ik wil:

Simpele grafische aplicaties bouwen. Denk bijvoorbeeld aan het spelletje Snake of pacman. Zoiets.

Ik geloof dus dat ik iets als een grafische ontwikkelomgeving nodig heb... Maar ik wil niet iets van Microsoft hebben. Dus Visual C## ofzo schiet niet op... En ook heb ik geloof ik een engine nodig als ik begrijp wat ik net heb gelezen...

Heeft iemand ervaring met programmeren van dergelijke dingen? Welke taal en software kan ik het best gebruiken? Heeft iemand een goede site met informatie hierover?

Ik ben heel erg benieuwd

Nog maals het hoeft echt geen 3D en spectaculaire zooi te zijn. Gewoon simpel, klein en 2D.

Link naar bericht
Delen op andere sites

k heb net de trial versie gedowned... Dan krijg ik een fullscreen programma op een lage resolutie... Is dit bij de volledige versie ook zo? Dat is wel irritant, aangezien ik meerdere dingen op mn pc tegelijk doe...

Link naar bericht
Delen op andere sites
k heb net de trial versie gedowned... Dan krijg ik een fullscreen programma op een lage resolutie... Is dit bij de volledige versie ook zo? Dat is wel irritant, aangezien ik meerdere dingen op mn pc tegelijk doe...

ja dat is DarkBasic, je kunt ook gaan voor DarkBasic Pro, die heeft dat niet.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...