Ga naar inhoud

Paul de Leeuw & Bassie en Adriaan: Bohemian Rapsody


Aanbevolen berichten

Ik zat net te luisteren naar de vertolking van Bohemian Rapsody door Bassie en Adriaan, samen met Paul de Leeuw, en nu vroeg ik mij af of daar ook opnames van waren, want het was een live optreden. Wie weet hier wat meer over?

Link naar bericht
Delen op andere sites
EDIT: Verplaatst naar muziek dus.

- De Maestro -

Okee.

Ik dacht dat dit in Offtopic moest omdat het ook over Paul de Leeuw ging en over Queen. Bassie en Adriaan hebben het alleen maar uitgevoerd.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Okee.

Ik dacht dat dit in Offtopic moest omdat het ook over Paul de Leeuw ging en over Queen. Bassie en Adriaan hebben het alleen maar uitgevoerd.

Nee, dit gaat over muziek en is nog net B&A related genoeg om bij Muziek te zetten. :)

Link naar bericht
Delen op andere sites
nog even een noot:

offtopic is voor alles wat eigenlijk niet met B&A te maken heeft

dus desnoods over voetbal ;)

offtopic is ook om elkaar een beetje beter te leren kennen ;)

dit mag idd gewoon in muziek, maar dat heeft de hoofdmod van muziek al voor je gedaan ;)

Buitengewoon vriendelijk, heer beheerder! ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Back on-topic:

Ik las net op popinstituut.nl (oid) dat er een clip van dit nummer is gemaakt, opgenomen tijdens een live concert in de Ahoy. Nu alleen nog de clip vinden ;).

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ikzelf heb een videofragment (helaas in slechte kwaliteit)

van Paul de Leeuw die Bohemian Rhapsody zingt met Bassie & Adriaan.

Dit was gedaan ter nagedachtenis omdat Freddy M. toen, 7 jaar geleden was overleden. Dit is gewoon voor televisie opgenomen in een studio.

Niet LIVE in Ahoy. (dit kwam later, omdat Paul de Leeuw zo zijn nieuwe CD wou promoten, vandaar ook dat er een aparte CD-single aankwam met het liedje erop. Ik zal zo het persbericht even zoeken dat ze op de Belgische Radio toen hebben voorgelezen.) Ooit heb ik er wel eens foto's van online zien staan, ook op de Adriaan homepage, bij het oude foto-album.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Hieronder vind je het berichtje dat men op zaterdag 5 mei 2001 voorlas op de Vlaamse Radio:

Paul de Leeuw bracht maandag de single Bohemian Rhapsody van Queen opnieuw uit. Hij maakte er een eigenwijze versie van samen met Bassie & Adriaan. De single is meteen de voorloper van het nieuwe album "Zingen Terwijl U Wacht", dat er over 3 weken aankomt. Het album zal duetten bevatten met onder andere Clouseau en André Hazes.

Voor de rest staan er nog covers op van bekende hits

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik probeer in dat nummer altijd te horen welke stukken Adriaan zingt, maar dat lukt niet echt. Bassie hoor je wel (vals ook, meh), maar Adriaan heb ik nog niet kunnen ontdekken. Misschien maar goed ook, hoewel hij wel kan zingen...

Link naar bericht
Delen op andere sites

Songtekst:

Koor:

Is this the real life?

Is this just fantasy?

Caught in a landslide

No escape from reality

Open your eyes

Look up to the skies and see

Ooohhhh poor boy

Because I easy come, easy go

Little high, little low

Anyway the wind blows

Doesn't really matter to me... to me

Paul, Bassie, Adriaan:

Mama, just killed a man

Put a gun against his head

Pulled my trigger, now he's dead

Mama, life has just begun

But now I've gone and thrown it all away

Mama, oooh, didn't mean to make you cry

If I'm not back this time tomorrow

Carry on, carry on

As if nothing really matters

Too late, my time has come

Sends shivers down my spine

Body's aching all the time

Good-bye everybody, I've got to go

Gotta leave you all behind and face the truth

Mama, oooh, I don't want to die

I sometimes wish I'd never been born at all

I see a little silhouetto of a man

Scaramouche, Scaramouche, will you do the Fandango

Thunderbolt and lightning, very, very frightening me

Paul, Adriaan: Gallileo

Bassie: GALLILEO

Paul, Adriaan: Gallileo

Bassie: GALLILEO

Paul, Adriaan: GALLILEO FIGARO,

Paul: MAGNIFICOOOOOOO

Bassie: I'm just a poor boy, nobody loves me

Paul en Adriaan: He's just a poor boy from a poor family

---> Hier is Adriaan heel duidelijk te horen.

Spare him his life from this monstrosity

Bassie: Easy go, easy go, let me go

Paul en Adriaan: Bismillah! NO, WE WILL NOT LET YOU GO

Bassie: Let me go!

Paul en Adriaan: Bismillah! WE WILL NOT LET YOU GO

Bassie: Let me go!

Paul en Adriaan: Bismillah! WE WILL NOT LET YOU GO

Bassie: Let me go!

Paul en Adriaan: WE WILL NOT LET YOU GO

Bassie: Let me go!

Paul en Adriaan: WE WILL NOT LET YOU GO

Paul: Let me gooooo

Bassie: Oh mama mia, mama mia, let me go

Allen: Beelzebub has a devil put aside for me

For me, for meeeeeee

So you think you can stone me and spit in my eye

So you think you can love me and leave me to die

Oh, baby, can't do this to my baby

Just gotta-get out, just gotta-get right outta here

Paul, Adriaan, Bassie:

Nothing really matters to me, anyone can see

Nothing really matters

Nothing really matters to me

Any way the wind blows.

Op het laatst zingen ze per ongeluk uit de maat. :)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik blijf het origineel beter vinden.

Dit is ook zo'n nummer dan live bijna niet te doen is. Zelfs Queen gebruikte bij optredens voor een deel van het nummer de studio opname (met op een groot scherm beelden uit de clip).

Ik vind het één van de beste Queen nummers, maar de B,A&P uitvoering vind ik één van de slechtste B&A nummers.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Hetgeen wat ik in videoclip heb van bij Paul de Leeuw toen ze het voor het eerst zorgen is enorm lachwekkend, Paul de leeuw valt verkeerd in/te vroeg, maar wat wel mooi is, is dat Bassie ook mondharmonica speelt, en Aad en Paul zingen dan. Maar is wel grappig om us te zien

Link naar bericht
Delen op andere sites
Hetgeen wat ik in videoclip heb van bij Paul de Leeuw toen ze het voor het eerst zorgen is enorm lachwekkend, Paul de leeuw valt verkeerd in/te vroeg, maar wat wel mooi is, is dat Bassie ook mondharmonica speelt, en Aad en Paul zingen dan. Maar is wel grappig om us te zien

Dit hadden ze gewoon NOOIT moeten doen, simpel. Het klinkt voor geen meter en het is is ver buiten hun normale genre. Leuk uitstapje, maar ik vind dat ze zichzelf nogal voor lul zetten...

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 3 months later...
Dit is de enige keer dat ik Bassie en Adriaan uit de grond van mijn hart gehaat heb.

Als grote Queen fan (zie nickname) zal ik ze dit nooit vergeven!

Het is anders wel als eerbetoon aan Freddy bedoelt. Alleen is het helaas een minder geslaagde versie van dit nummer geworden.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Het is anders wel als eerbetoon aan Freddy bedoelt. Alleen is het helaas een minder geslaagde versie van dit nummer geworden.

Freddie, achja. ik kan alleen niet zeggen dat ie mooi is. Helaas

Link naar bericht
Delen op andere sites
Het nummer was bedoelt voor die zanger van Queen die toen, 7 jaar geleden overleden was. En het moest iets moois worden, maarja.

Opname was in 2000 in de Ahoy. Toen was Freddie dus al 9 jaar dood (Overleden op 24 November 1991)

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 4 weeks later...

Ik heb de versie van B&A&P nooit gehoord, als ik het zo zie maar goed ook

Al leek het me wel iets, ik vind Bohemian Rhapsody echt een grandioos nummer! (in ieder geval als het door queen gezongen wordt;) )

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik had de versie van B&A en Paul de Leeuw ook nog nooit gehoord en na lang zoeken heb ik het singletje eindelijk op de kop kunnen tikken.

Ik had natuurlijk niet verwacht dat het nummer net zo goed was als het origineel van Queen, simpelweg omdat dat niet te evenaren is, maar toen ik het singletje voor het eerst afspeelde schrok ik toch wel even... Er wordt vaak te vroeg of te laat ingezet, Adriaan is nauwelijks te horen...

Maar het is in ieder geval een leuke aanvulling voor mijn B&A verzameling!

*danny*

Link naar bericht
Delen op andere sites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...