Ga naar inhoud

Krassen op XBox-360 schijven


Aanbevolen berichten

LET OP: VEEL TEKST. Have fun! :P

Bijna duizend consumenten hebben geklaagd bij het televisieprogramma Kassa over hun spelcomputer Xbox 360. Het systeem zou krassen veroorzaken op dvd's. Kassa onderschrijft de klachten, omdat uit een eigen test blijkt dat de Xbox 360 inderdaad schijfjes beschadigt.

De problemen treffen volgens het tv-programma waarschijnlijk tussen de een en twee miljoen apparaten. Deze zijn van mei tot en met december vorig jaar gemaakt door de Amerikaanse producent Microsoft, zei eindredacteur Renzo Veenstra donderdag.

Microsoft verklaarde in een reactie dat schijfjes alleen beschadigd kunnen raken als de console bijvoorbeeld niet stabiel staat. Er is echter geen sprake van een ,,systematische productiefout'', aldus een woordvoerder. Het concern zou graag de geteste consoles van Kassa inzien.

Negen bezitters van een Xbox 360 hebben het apparaat voor Kassa getest. Na vijf uur gamen op de eerste dag verscheen er al een kras op een dvd, aldus Veenstra. Op twee daarop volgende testdagen veroorzaakte de dvd-speler van de spelcomputer opnieuw krassen. Uit eerder onderzoek van Kassa zou blijken dat de dvd-speler een aantal kleine stootkussentjes ontbeert, waardoor de schijf tegen de lens kan aanbotsen.

De Xbox 360 is volgens Kassa een ondeugdelijk apparaat. Microsoft moet de apparaten terugroepen en repareren, aldus het programma.

Bron: ANP

Voor wie een XBox-360 heeft, maken die ook bij JOU krassen op de schijfjes?

Zo ja, bel dan maar niet naar de service, want ehm...

Heb jij het ook dat je xbox 360 vastloopt en daarna je spellen bekrast?

Nou ik wel ik ben al 4 spellen armer waaronder de spellen 3x achter elkaar gekochte project gothem en het spel testdrive unlimited had hem pas 3 dagen en was al bekrast. Ik heb het over ronde krassen die je zelf niet kan maken. Ben heel zuinig met alles. Ik ben ook de enige die met de xbox 360 speelt, ik haal altijd mijn spellen uit de computer en berg het netjes op in de hoesen, heb geen kinderen of dieren en het ligt stabiel.

En als je microsoft helpdesk 360 belt die in engeland zitten tel: 020-2036606 nou die doen gewoon niks helemaal niks. Dan krijg je te horen dat het je eigenschuld is dat ie onstabiel ligt, dat je kinderen hebt of dat je er tegenaan bent gelopen, het spel niet uit de computer hebt gehaald of dat je hem laat rond slingeren allemaal van die bulloops verhalen.

Heb al 2x mijn console opgestuurd en nieuwe gekregen zeggen ze dan, maar het mog niet baten. Ik krijg geen nieuwe xbox 360 en mijn spellen worden niet vergoed. Ik krijg gewoon niks, maar ik ben wel meer dan 100 eruo armer aan het lopen bellen met microsoft helpdeks 360. Lig het niet aan de laser? Nee zeggen ze dan. Hij ligt onstabiel, misschien kinderen en het laten slingeren van mijn spellen dat krijg ik maar te horen. Verder kunnen ze me niet helpen.

Ik kan fluiten naar alles. Je hebt geen garantie want je garantie stelt toch niks voor. Microsoft helpdesk 360 doen helemaal niks.

Bron: Kassa forum

En nog een verhaal:

Ik heb nog nooit zon slechte aankoop gedaan dan het kopen van mijn Xbox 360.

En die service goed???ik heb hier 2 kapotte X boxen staan. Nog dik in de garantie. mn eerste is 3x terug geweest..kreeg ik een nieuwe, KAPOT! Wat zegt Xbox? Kan niet, we hebben hem getest. we kunnen niets meer voor je doen..Dat was het. Dank je wel X Box support.

2 xboxe die op de brandstapel kunnen.

Bron: Kassa forum

Maar, de oplossing:

Ik heb ook zo'n XBox360 gekocht, en ja hoor ook mooie ronde krassen. Door Microsoft met een kluitje in het riet gestuurd, eigen schuld en wij vergoeden niets. Daar zit je dan met de dure spellen. Ik ben toen terecht gekomen bij de firma Avena. Zij zijn in staan de krassen er uit te halen voor ongeveer EUR 5,00. Ik ben ontevreden over Microsoft, maar ben blij dat ik geholpen ben. Je kunt Avena vinden op http://www.avena-online.nl.

Bron: Kassa forum

EDIT: Ik zei toch dat het veel tekst was? :P

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...