Ga naar inhoud

Eragon


Aanbevolen berichten

Zijn er nog meer mensen hier die de boeken uit de Erfgoed-serie hebben gelezen (Eragon & Eldest) of de film Eragon hebben gezien?

Ik heb zelf eerst de boeken gelezen voordat ik de film heb bekeken, maar ik vond ze allebei mooi. De film kreeg veel slechte recensies, maar ik vind het een prima film. Wel een zwaar minpunt dat hij maar zo kort duurt en daardoor zijn er verschillende zaken weggelaten, maar dat is bij vrijwel elke boekverfilming.

De boeken waren ook schitterend, ik heb wel nog niks gehoord over het verschijnen van deel 3...

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik vond de film zo slecht dat ik mijn tijd niet wil verspillen aan het boek, ook al schijnt dat plottechnisch een stuk beter in elkaar de zitten.

De film hing aan elkaar van cliches, stereotype en oppervlakkige karakters, er zaten enorme gaten in, en was uitermate onbevredigend. Leunde zwaar op het succes van LotR wat betreft scenery.

Het feit dat het eerste verhaal geschreven is door een vijftienjarige waarna het in eigen beheer is uitgegeven pleit er ook niet echt voor.

Misschien dat ik over een tijdje het boek wel es ga lezen, maar op dit moment heb ik er weinig zin in.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik vond de film zo slecht dat ik mijn tijd niet wil verspillen aan het boek, ook al schijnt dat plottechnisch een stuk beter in elkaar de zitten.

De film hing aan elkaar van cliches, stereotype en oppervlakkige karakters, er zaten enorme gaten in, en was uitermate onbevredigend. Leunde zwaar op het succes van LotR wat betreft scenery.

Het feit dat het eerste verhaal geschreven is door een vijftienjarige waarna het in eigen beheer is uitgegeven pleit er ook niet echt voor.

Misschien dat ik over een tijdje het boek wel es ga lezen, maar op dit moment heb ik er weinig zin in.

Boek is echt niks mis mee hoor, je merkt zeker niet dat het door een vijftienjarige is geschreven. Die plotgaten in de film zullen er zeker zijn als je het boek niet hebt gelezen, ze hebben inderdaad (te) veel weggelaten.

Kan je de boeken zeker aanraden in ieder geval, als je een beetje van het genre houdt...

Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...