Ga naar inhoud

Het Electronica / Computer vragen topic.


Aanbevolen berichten

Ik zie het steeds meer, mensen die zelf iets proberen te repareren, maar het dan toch niet lukt door een gebrek aan kennis. Op veel fora's zie ik een topic met min of meer de zelfde inhoud, dus ik dacht waarom hier ook niet?

Stel een vraag, en ik of een mede user zal proberen hier zo goed mogelijk antwoord op te geven.

Elektra (thuis), computer, auto of iets anders, alles mag ^O^

Link naar bericht
Delen op andere sites

-topic even verplaatst, past hier beter ;) -

En ik kan onmiddellijk mijn eerste vraag stellen.

Om een of andere reden wil m'n laptop geen dvds/cds meer lezen.

Steeds als ik een dvd in de drive steek draait hij wel, maar hij maakt een raar klikkend geluidje.

De drive wordt herkend door windows (xp), de drivers zijn de recentste, dus normaal gesproken zou ik dvds moeten kunnen afspelen, maar hij wil niet.

Dit is een vrij recent probleem, want ik heb voor de vorige videobesprekingen kunnen rippen van m'n dvds

Link naar bericht
Delen op andere sites

Je kunt 2 dingen proberen:

1: Neem een wattenstaafje met lauw tot warm water (maar niet heet) en, terwijl je laptop uit staat, boen je voorzichtig de lens schoon. Op die manier heb ik ook mijn Laserdiscspeler gered, die las bijna niks meer.

2: Terwijl je laptop uit staat en de batterij is verwijderd draai het schroefje van de speler los (er zit altijd 1 diep schroefje voor) en verwijder de speler. Plaats hem terug en druk hem goed aan en plaats het schroefje terug.

Als dit allemaal niet helpt: nieuwe drive.

Link naar bericht
Delen op andere sites
gepost (aangepast)

-topic even verplaatst, past hier beter ;) -

En ik kan onmiddellijk mijn eerste vraag stellen.

Om een of andere reden wil m'n laptop geen dvds/cds meer lezen.

Steeds als ik een dvd in de drive steek draait hij wel, maar hij maakt een raar klikkend geluidje.

De drive wordt herkend door windows (xp), de drivers zijn de recentste, dus normaal gesproken zou ik dvds moeten kunnen afspelen, maar hij wil niet.

Dit is een vrij recent probleem, want ik heb voor de vorige videobesprekingen kunnen rippen van m'n dvds

Dat klinkt als een vieze lens, waardoor de laser zich niet meer van focussen op de cd / dvd. Dit is dan het klikken wat je hoort.

Benodigdheden:

Wattenstaafjes

Schoonmaakalcohol (sterilon is ook goed)

Ga als volgt te werk:

CD Lade open, Laptop uitschakelen.

Drenk je wattenstaafje in alcohol, en ga voorzichtig een paar keer over de lens heen (let wel niet te nat)

Maak de lens weer droog met de andere kant van het wattenstaafje.

Herhaal dit 1 keer.

Laat hierna de lens 10 minuten drogen alvorens de laptop weer in te schakelen.

En daarna, probeer het uit. Success!

{was een beetje laat met antwoorden, moest wachten op de politie, ze hebben hier net in de straat aan het NK spiegeltrappen meegedaan...]

aangepast door Ross
Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...