Ga naar inhoud

De Beste 2D Platformer: Ronde 2.3


  

6 leden hebben gestemd

  1. 1. Welk spel geniet jouw voorkeur?

    • Commander Keen
      2
    • Sonic 3 & Knuckles
      4


Aanbevolen berichten

De Beste 2D Platformer: Ronde 2.3

Commander Keen 1: Marooned on Mars (1990)

Keen is een achtjarig genie met een IQ van 314. Hij bouwt eigenhandig een raket en vertrekt op verkenning naar Mars. De Vorticons die op Mars wonen, stelen echter onderdelen van zijn schip en verstoppen die in verschillende steden. Keen moet deze onderdelen terugvinden als hij Mars weer wil verlaten.

vs.

Sonic (3) & Knuckles (1994)

Dr. Robotniks Death Egg stort ter aarde op Angel Islands Lava Reef vulkaan. Weer probeert de kwaadaardige geleerde zijn Death Egg op te bouwen, dit keer met behulp van de Master Emerald. Knuckles heeft door dat Robotnik hem al die tijd bedrogen heeft en helpt Sonic om hem te stoppen.

Welk spel geniet jouw voorkeur?

Link naar bericht
Delen op andere sites

Alweer zo'n moeilijke keuze! Wellicht de beste Sonic versie (samen met Sonic CD) en een lekkere soundtrack, met name de Boss fights. Dit spel kwam in 1995 ook uit op de pc dus zonder Sega kon ik het toen ook al spelen. Over Commander Keen [CK] schreef ik tijdens de vorige stemronde al eea, en het blijft gewoon de toegankelijkste en vrolijkste platformer van de pc.

Ik zat net alleen wel te denken aan de verschillende spel episodes. CK 1-3 speelden nog vrij stroef, zonder muziek (geluid over de speaker) en repetitief level design, terwijl CK 4-6 meer verhaallijnen bevat, een grote variatie aan levels, lekkere muziek en geweldige gameplay. Op basis van de keuze Sonic 3 - CK 1 zou ik dan voor Sonic gaan. Maar als keuze Sonic Algemeen - CK Algemeen zeg ik CK. ID Software deed z'n werk gewoon erg goed alleen moest het qua bekendheid wel afleggen tegen de console figuren.

Dus Randy, moet ik stemmen op basis van deze specifieke spelversies of per franchise?

Link naar bericht
Delen op andere sites

Commander Keen uiteraard, de enige echte platformer op de PC die het genre een nieuwe push gaf. Sonic is uiteraard ook bijzonder, maar deel 3 is flink minder dan het geweldige deel uno.

Keen <3

Het is niet voor niets dat er nog duizenden fansites zijn van commander keen!

Link naar bericht
Delen op andere sites

Commander Keen uiteraard, de enige echte platformer op de PC die het genre een nieuwe push gaf. Sonic is uiteraard ook bijzonder, maar deel 3 is flink minder dan het geweldige deel uno.

Keen <3

Het is niet voor niets dat er nog duizenden fansites zijn van commander keen!

Welkom op Retroforum ^O^

Het zou leuk zijn als je je ook even zou willen voorstellen, dat kan hier:

En je kunt hier alvast een avatar uitkiezen: http://www.retroforum.nl/index.php?app=core&module=usercp&tab=members&area=avatar

Helemaal onderaan kun je kiezen voor consoles of homecomputers. Je kunt uiteraard ook je eigen avatar uploaden.

Veel plezier hier!

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...