Ga naar inhoud

Bassie en Adriaan bij Extince


Aanbevolen berichten

Ik luisterde het afgelopen weekend toevallig naar een oude plaat van rapper Extince. In het nummer "Zoete Inval", waarin Extince rapt met enkele andere rappers, zingt rapper Brainpower:

Brainpower is de naam;

'hallo' en aangenaam.

Zie de muziek als Bassie & Adriaan,

want de beat zit vol met kattenkwaad

en de tekst is de acrobaat.

Ik vond dit wel even leuk om te melden :)...er wordt zelfs over B&A gerapt :Y. Het nummer "Zoete Inval" is overigens uitgebracht in 1999.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Weten jullie nog meer liedjes (uitgezonderd de liedjes van B&A zelf) waarin hun namen voorkomen?

Geen liedje, maar een gedicht van Kees Torn. Ik zal straks het boekje even opzoeken, het is maar een kort stukje.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Clowns worden speurneuzen!

Bassie en Adriaan

Zagen van verdere

Optredens af

Maken nu kleurrijke

Dramatiseringen

Over problemen als

Misdaad en straf

© 1996 Kees Torn

Blijkbaar was meneer Torn niet geheel op de hoogte van de handel en wandel van onze helden.

Maar het klinkt verder wel positief _O_

Link naar bericht
Delen op andere sites
Arie en Sylvester hebben ook zoiets gemaakt, maar dat ga ik maar niet opzoeken :P nogal degraderend en errug grof ;)

Als we het toch over parodieën hebben: zo'n tien jaar geleden deden Arjan Ederveen en Tosca Niterink in 'Kreatief met Kurk' persiflages op films en tv series. Daar kwam ook 'Passie en Adriaan' voorbij. Helaas ben ik even vergeten wat er in dat stukje gebeurde (gezien de naam misschien maar goed ook ;) )

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 3 months later...
Bij Ome Henk had je nog Arie en Bastiaan

en bij Jiskefet ging het nog eens over Bassieworst :P

hey dit gaat over mij :)

inderdaad ome henk, bekend van "op de camping" , had een grappig liedje over het gabber duo Arie en Bastiaan..........

"arie die ziet superstrak in zijn acrobatenpak"

Link naar bericht
Delen op andere sites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...