Ga naar inhoud

mijn eerste echte wereldontvanger Grubdig 650


Aanbevolen berichten

Hoi iedereen,

Radio is altijd al mijn favoriet geweest en zodra ik het geld ervoor had kocht ik de Grundig Satellit 650 wereldontvanger,

Kon ik zo'n beetje de hele wereld mee ontvangen en dit nog voor het internettijdperk.

Ook heb ik er ooit een RTTY decoder aangehangen en kon ik de TELEX berichten via mijn latere computer mee lezen.

Het apparaat is hellaas ter ziele. Het enig wat is gebleven is een afbeelding op eenservice manual:

Uitstekend apparaat was het.

http://vandehand.info/Service-manual-voor-Grundig-Satellite-650.html

Link naar bericht
Delen op andere sites

Bedankt voor reacties.

Helaas heb ik geen fotos van de ontvanger maar ik kon er heel wat zenders mee ontvangen en vooral RTTY (telex) was ontzettend leuk in combinate met de juiste software (Hamcom)

RTTY converter had ik zelf in elkaar geknutseld.

BTW Leuk forum hier. In deze (stressvolle) tijd hebben veel mensen behoefte aan nostalgie en leuke herinneringen uit het verlden.

Vriendelijke groet

Toes

Link naar bericht
Delen op andere sites

Bedankt voor reacties.

Helaas heb ik geen fotos van de ontvanger maar ik kon er heel wat zenders mee ontvangen en vooral RTTY (telex) was ontzettend leuk in combinate met de juiste software (Hamcom)

RTTY converter had ik zelf in elkaar geknutseld.

BTW Leuk forum hier. In deze (stressvolle) tijd hebben veel mensen behoefte aan nostalgie en leuke herinneringen uit het verlden.

Vriendelijke groet

Toes

Ben ik volledig met je eens :) Probeer zelf zo nu en dan ook eens met een scannertje en een RTT(Y) decoder, maar helaas is er met een korte antenne niet al te veel te ontvangen, en als je een langere antenne hier opzet, dan ben je direct een "piraat" en komt "Ome Theo" langs.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...