Ga naar inhoud

5 1/4 Floppy disk kopieren


Aanbevolen berichten

De bedoeling is dat ik dit via de C64 disk driver 1541 doe, die aangesloten is op mijn C64. Het is voor mij meer dan 20 jaar geleden. Ik weet dat we dit vroeger deden op een heel eenvoudige manier. Maar weet dit niet meer, omdat het telang geleden is. Volgens mij hadden we daar een progamma op floppy voor, dat we eerst moesten inladen en daarna konden we de volledige inhoud van een floppy kopieren. Maar hoe hete dat programma weer en hoe gaat dit in zijn werk. Wat ik ook nog heb is zo'n KCS PowerCartridge. Mss maakt dit het éénvoudiger.

Link naar bericht
Delen op andere sites

That will be me :D

Ross heeft voor mij een kabel gemaakt waarmee ik C64 diskettes kan "branden", werkt uit de kunst. Momenteel is echter de boel niet aangesloten, maar als het wel is aangesloten maak ik graag een diskette voor je als je mij een diskette opstuurt + een gefrankeerde enveloppe, zodoende kost het mij niets en jou alleen een paar postzegels, ik hoef er verder niets voor te hebben.

Zo deden we het vroeger ook altijd, in een "stamped, self-addressed enveloppe" _O_

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb nog eens tussen al mijn floppy's gekeken "250stuks", en na lang zoeken heb ik toch een programma gevonden nl Superkit 2 en supercopy. heb daarmee een floppy in zijn geheel mee kunnen kopieren. Het was wel even zoeken maar uiteindelijk toch gelukt. Toch nog bedankt voor de sugesties.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ross heeft voor mij een kabel gemaakt waarmee ik C64 diskettes kan "branden", werkt uit de kunst.

Is gelijk even opgezocht, de x1541 kabel. Blijkt dus een kabel te zijn waarmee de C64 diskdrive verbonden wordt met de PC en met een programma kun je software overzetten.

http://www.richardlagendijk.nl/cip/article/item/xe1541/nl

Heel wat anders dan vroeger met de seriële Max232 kabel. Zoon had een programmaatje geschreven voor de C64 kant en Man voor de PC kant.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...