Ga naar inhoud

The legend of Zelda, NES


Aanbevolen berichten

Hey Retro people,

Vraagje, Wat denken jullie dat een eerste druk van de legend of zelda waard zou zijn ?

En dan bedoel ik niet de PAL versie, Maar de echte orginele JAP druk incl. een certificaat van echtheid.

Ben erg benieuwd of iemand dit weet. Ik heb een foto in de bijlage geplaatst zodat je kunt zien waar ik over praat.

post-737-0-10167300-1347098080.jpg

post-737-0-14807100-1347098090.jpg

post-737-0-05860800-1347098095.jpg

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ja dat is zo, Ja nou ja zo als deze is er natuurlijk geen eentje want deze heb ik. ( LOL )

Nee maar ik snap je wel inderdaad.

Het is een van de eerste drukken van het spel, dus niet een van de 100.000 pal versie's die er al zijn etc. Want die zijn volgens mij ook niet zo veel waard, De duurste die ik daar van gezien heb was 149 euro. En dan praat je over een 2é hands gebruikt spelletje.

Ik heb deze versie onlangs zien staan op Ebay voor 534 euro stond dat bod en ook hun hadden een orgineel vga certificaat er bij... dus wellicht komt het over een.

PS: Ross bedankt voor de link, Heb ze direct een mailtje gestuurd of hun daar iets van af weten.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maar was dat op eBay een vraagprijs (een vanaf-prijs) of een eindprijs?

Indien het laatste en jouw exemplaar is zo goed als die daar stond of beter dan kun je rustig zeggen dat hij 500 euro waard is.

Stel nou er zijn er nog 500 van en die komen allemaal tegelijk op de markt, allemaal met certificaat dan geeft niemand er meer zo veel voor, dus het heeft allemaal met de markt te maken en dat maakt het zo moeilijk. Maar met de informatie van dit moment zou ik dus inderdaad die 500 euro waarde toekennen en ik zou altijd het dubbele aanhouden als 'verzekeringswaarde' (stel hij wordt gestolen/gaat verloren in een brand is dat de vervangingswaarde).

Wat heb jij zelf eigenlijk betaald en hoe kom je er aan? Ik zelf vind de mooiste vondsten altijd dat iemand zoiets had liggen en niet wist wat hij er mee moest. Zo heb ik eens voor € 12.50 een Commodore VIC20, een Commodore 128 in doos, een monitor en een 1571 diskdrive in doos en met V&D bon (Fl. 799) erbij gekocht. Zoiets zou op de markt véél meer doen. Ik zou het alleen nooit weg doen ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ooh god, VGA... Je betaalt een hoop geld om door een third-party bedrijf een toegestuurd product te laten 'ranken' op staat van mintheid (waarvan niet bekend is hoe ze het überhaupt ranken), die het voor je in een plastic doos stoppen met een plakkertje en voila, je hebt een plastic doos met een videospel wat je nooit meer kunt openen. :P

EDIT: Als het plaatje onderaan de OP trouwens van de eerste Zelda-game is heeft VGA wel een mooie faal te pakken: Hoezo dan als jaartal 1994 plaatsen bij een spel uit 1986? :')

aangepast door samba-boy
Link naar bericht
Delen op andere sites

Daar stond ik zelf ook al verbaasd van te kijken inderdaad.

Ik heb het spel gekocht, Hij was al VGA gekeurd. Ik heb het er maar om laten zitten, Ik denk dat op deze manier de waarde er van mee stijgt.

Om even terug te komen op koelkast:

Ik heb het spel via een oude klant uit america, Hij had bij mijn gameshop nog een rekening open staan van rond de 125 euro, en deze heeft hij met dit spel toen der tijd afbetaald. Dan praat ik al over een jaar of 4 A 5 terug. Ik heb het spelletje in een kluisje liggen, maar ik denk dat ik hem inderdaad maar eens moet gaan verzekeren.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Daar stond ik zelf ook al verbaasd van te kijken inderdaad.

Ik heb het spel gekocht, Hij was al VGA gekeurd. Ik heb het er maar om laten zitten, Ik denk dat op deze manier de waarde er van mee stijgt.

Om even terug te komen op koelkast:

Ik heb het spel via een oude klant uit america, Hij had bij mijn gameshop nog een rekening open staan van rond de 125 euro, en deze heeft hij met dit spel toen der tijd afbetaald. Dan praat ik al over een jaar of 4 A 5 terug. Ik heb het spelletje in een kluisje liggen, maar ik denk dat ik hem inderdaad maar eens moet gaan verzekeren.

Zeg me niet dat je iemand een rekening hebt laten betalen van 125 met zo'n spel... Misschien ben ik het alleen, maar ik zou eigenlijk zelf gewoon voor de 125 euro cash gegaan zijn. :P

Link naar bericht
Delen op andere sites

Doublepost: Ben waarschijnlijk achter de herkomst van deze uitgave en de reden van 1994: Het is een heruitgave.

Deze video laat de wáre originele uitgave zien, zoals in 1986 op Famicom Disk System uitgebracht (In Japan kwamen spellen veelal op diskettes uit, zo ook origineel Super Mario Bros). Oftewel, je hebt een heruitgave uit 1994, ik vraag me serieus af of die de 125 euro wel waard is.

Link naar bericht
Delen op andere sites

1994 is er inderdaad een cartridgeversie gereleased in Japan, terwijl in 1986 alleen een diskversie is uitgebracht.

Afgaande op de huidige BUY IT NOW prijs op eBay (en hij heeft er 2!) is de waarde aanzienlijk lager.

Omdat je voor $191 (€ 147) een nieuw exemplaar kunt kopen en omdat er meerdere beschikbaar zijn (laat ik die VGA keuring even weg in de overweging) denk ik dat de waarde zo rond de € 120 ligt momenteel, misschien een beetje meer vanwege die keuring.

eBay aanbieding: http://www.ebay.com/itm/THE-LEGEND-of-ZELDA-Nintendo-FAMICOM-FAMILY-COMPUTER-1994-NEW-/180958393654?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item2a21f5f536

Link naar bericht
Delen op andere sites

Als iemand niet kan/wil betalen zou ik het ook doen hoor.

Ik zou dan mister deurwaarder erop zetten :')

Overigens moet ik er dan inderdaad even op terugkomen want die cartridgeversie, inderdaad een heruitgave uit '94, is online zo'n 191 dollar waard. Dus zijn geld wel meer dan waard. :)

...Ik baal nog steeds dat ik mijn broer's Guidebook van Earthbound heb gesloopt. Heeft hij destijds import gekocht voor 29,95 (gulden wel te verstaan), redelijk gave staat. Nus is een nieuwe staat-editie van dat spel met alles erop, eraan en erin zo'n 300-400 dollar waard. Maargoed, een editie met doos en alles behalve the guidebook is zo'n 150-200 dollar waard... Dus ik ga mijn broer eens vragen hoeveel hij voor Earthbound moet hebben. :')

aangepast door samba-boy
Link naar bericht
Delen op andere sites

Daar stond ik zelf ook al verbaasd van te kijken inderdaad.

Ik heb het spel gekocht, Hij was al VGA gekeurd. Ik heb het er maar om laten zitten, Ik denk dat op deze manier de waarde er van mee stijgt.

Om even terug te komen op koelkast:

Ik heb het spel via een oude klant uit america, Hij had bij mijn gameshop nog een rekening open staan van rond de 125 euro, en deze heeft hij met dit spel toen der tijd afbetaald. Dan praat ik al over een jaar of 4 A 5 terug. Ik heb het spelletje in een kluisje liggen, maar ik denk dat ik hem inderdaad maar eens moet gaan verzekeren.

Bij DATE GRADED staat wel Aug 03, 2012, hoe kan dat?

Link naar bericht
Delen op andere sites

Omdat ik hem bij vga heb laten her keuren toen die nog niet in nederland was aangekomen.

het spel was al in america, ik heb hem laten her keuren en laten sluiten in een seal.

en ja ik heb iemand serieus laten betalen met een spel.

Dit is me niet echt om het geld gegaan, Maar om het spel. Ik ben sowieso groot zelda fan, en om zo een game in handen te krijgen dat je altijd al graag wilde is toch makkelijk en goedkoop opgelost op deze manier.

als ik het spel naar waarde volgens ebay zou moeten kopen en moeten keuren en moeten verschepen zou ik nu op 350 euro gezeten hebben denk ik zo ongeveer.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik geloof je wel, alleen dat je hem gekeurd en wel 5 jaar geleden hebt geruild (min of meer) klopt niet met de info in de OP, maar dat is verder ook helemaal niet belangrijk voor de waarde.

Als ik dit spel wil kopen ben ik waarschijnlijk niet meer dan 200 euro kwijt ben incl verzenden en dat bepaalt dan ook meteen de waarde. Tenzij iemand die VGA keuring een meerwaarde van 150 euro vindt hebben.

Dit zijn natuurlijk alleen maar schattingen want de werkelijke waarde kan een stuk lager liggen (als deze verkoper ze niet kwijt raakt voor deze prijs) of een stuk hoger (als twee mensen je item heel graag willen hebben en tegen elkaar opbieden). Daarom is het zo moeilijk te zeggen. My best guess is nog altijd € 120 voor het spel, € 150 voor jouw spel (met keuring).

Link naar bericht
Delen op andere sites

ja precies, en daar ging 't me om, om de waarde. Was gewoon nieuwschierig wat het waard zou zijn.

Kijk het spelletje ligt gewoon bij wat andere rare items in een kluisje en laat maar lekker liggen ook, heb 't geld niet nodig ofzo anders had ik 't wel verkocht in onze webshop of zo.

maar is wel eens leuk om te horen wat de waarde heden-daags is en wat andere mensen hun visie op het spel is, voor mij heeft het natuurlijk een hele andere waarde dan voor iemand die geen zelda fan is of what ever.

achtergrond van 't spel is verder daarom ook niet heel relevant, ik heb er een, en ik ben er blij mee.

al met al

I ♥ Zelda 8-)

aangepast door dukoo
Link naar bericht
Delen op andere sites

en ja ik heb iemand serieus laten betalen met een spel.

Dit is me niet echt om het geld gegaan, Maar om het spel. Ik ben sowieso groot zelda fan, en om zo een game in handen te krijgen dat je altijd al graag wilde is toch makkelijk en goedkoop opgelost op deze manier.

Nee okee, dan kan ik het eventueel nog wel begrijpen, is ook een nette oplossing.

Ik zou overigens niet meer betalen voor de toegevoegde VGA-rating. Een hele mooie toevoeging is het, dat dan weer wel, maar toch. Kwestie van smaak.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik verwacht dat je er in Nederland helemaal geen drol voor krijgt trouwens. Het moet zo'n beetje op het nieuws geweest zijn dat iets "zeldzaam" is, dan willen ze er wel voor betalen, maar anders niet hoor. Het vermelden van "zeldzaam" bij een item moet je sowieso nooit doen trouwens.

Maar voor je eigen collectie is hij sowieso al veel meer waard, zo heb ik ook items die nu behoorlijk veel meer waard zijn dan waar ik ze voor kocht, maar ik zou ze er nooit voor weg doen. Maar ik zou ook nooit 150 euro aan een spel uitgeven.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 weeks later...

Doublepost: Ben waarschijnlijk achter de herkomst van deze uitgave en de reden van 1994: Het is een heruitgave.

Deze video laat de wáre originele uitgave zien, zoals in 1986 op Famicom Disk System uitgebracht (In Japan kwamen spellen veelal op diskettes uit, zo ook origineel Super Mario Bros). Oftewel, je hebt een heruitgave uit 1994, ik vraag me serieus af of die de 125 euro wel waard is.

Ja precies, Maar mijn versie is GEEN cardridge he. Het is een Famicom diskette zoals je al beschreef.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Dat klopt, Dat staat er inderdaad op.

Maar zn oude nes cardridge is velen male groter dan dit doosje is.

het is ook klote dat het is in een cube zit, (soort glas cube) anders had ik hem open gemaakt.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik snap dat je hem niet wil openen, maar de datum + wat er op je VGA staat komt echt overeen met de cartridge uitvoering.

Ook is het hoesje anders van een disk-versie. Links disk, rechts cartridge:

TwinFamicom10.jpg

De conclusie kan niet anders zijn dan dat je een cartridgeversie hebt uit 1994 zoals ook op het certificaat staat.

Ook het feit dat er "1" bij staat (ook bij jouw versie) geeft al aan dat het een later uitgebrachte versie is, immers zou die 1 niet nodig zijn voor een 1e deel, wel als je al meer delen hebt uitgebracht en later 1 wil heruitbrengen, zoals hier gebeurd is.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 1 year later...

Ik denk dat hij 200 tot max 400 euro waard isomdat htvg is dan. Redenen: ten eerste het is japans en ten tweede de games in japan zijn totaal niet(minder) zeldzaam daar grote oplage etc zoals alle games daar.. de eerste druk is wel redelijk zeldzaam etc maar et is niet in het engels er is niet vel vraag naar ijk maar hoe de japanse markt is van andere ouden japase games 10tje per stuk redelijk zeldzam maartoch lechte prijzen heb het bijvoorbeeld ove de pokemon ed et serie in het japan. slechte vraag ant het ziet er niet l te mooi uit die japanse letters.

voorbeed poemon red europes erie erste pokmon game upese mooie staat vag je er 50 euro voor sealed 400 en met vg misschien wel meer denk 600.

dan japnse.mooie staat 10 euro an ervoor sealedmisschien 50.

japes games hebbn geen waarde

tenzij het niet in europa is uitgekomen zoals de fire emblem tharacia set (fire emblem 5 deze set vang je zo 90 tot 150 euro voor mooie set en het is een game die niet in europa is uitgekomen met een totaal ander verhaal

veel minder vraag naar en nar mij menng in japanse games op neo geogames aes games en de fire emblem games na die zijn tof waadeloos enweinig waarde maar dat is een mening

aangepast door zwaardgast
Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...