Ga naar inhoud

Programma's opvragen in archieven


Aanbevolen berichten

De ACHTERLIJKE, ACHTERLIJKE prijzen die ze daarvoor durven vragen! Het kostte vroeger al 90 gulden om een uitzending bij een omroep op te vragen (en dan kreeg je een programma op VHS met afschuwelijke tijdcode), nu kost het het evenbeeld daarvan: 34,95 euro, tenminste bij Beeld & Geluid. Daar kostte het overigens eerder, toen ze het openlijk online zetten dat ze aanvragen aannamen, slechts 27,50 per uitzending. Bij de Vlaamse VRT is het nog erger: 49 euro.

Nu is mijn vraag vooral: waar gaan die opbrengsten heen? Betalen voor de rechten van het programma? ...Hell no. Dat heb ik heel lang gedacht maar het is onzin. Dat komt doordat ik van de week op de webshop van Beeld & Geluid (want naast de archief-doorzoeksite van B&G hebben ze ook een webshop) waar ze ineens ook een eigen gemaakte DVD aanboden; 5 afleveringen van Het Klokhuis over éénzelfde onderwerp. Prijs? 34,95 euro. Daar issie weer!

Je kan me héél veel vertellen, het mag wat kosten als men speciaal voor jou een DVD moet branden/vervaardigen, maar 34,95 euro? Flikker even héél gauw op. Ik wil gewoon weten waar die kosten in gestoken worden, want de rechten van de programma's worden er als ik het zo bekijk écht niet mee betaald.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Krijg je een writable dvd of een geperste?

Bij B&G een DVD die eerder duidelijk een DVD+/-R was maar met een bijzondere bovenkant (niet geprint maar vage gladde bedrukking), was wel okee maar die gladde bovenkant kon absoluut niet tegen vocht -> Beet letterlijk door de bovenkant heen en werkte zich in de print van de DVD. Nu zijn het gewoon bedrukte DVD's, maar wel gewoon gebrand, ja.

VRT is een gebrande DVD zittend in het originele DVD+/-R doosje met een lullig VRT-archiefblaadje in de casing geschoven, bij het boekje van de lege DVD :')

Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...