Jump to content
Sign in to follow this  
Deemster

Release: ProteusGM Soundfont

Recommended Posts

Geïnspireerd door het Creative Wave Blaster 1 daughterboard heb ik besloten deze sound na te bootsen door mijn eigen soundfont te maken.

 

De AWE32 rom sounds vormen de basis, met ongeveerd 30% van haar geluiden vervangen door geluiden van deze drie geluidsmodules:

 

- Proteus/1: Pop/Rock

- Proteus/2: Orchestral

- Proteus/3: World Sounds

 

Trivia: De Proteus modules werden veel gebruikt in de score van de Flodder serie.

 

ProteusGM gebruikt vooral sounds van de Proteus/2, voor zeer realistische orchestralsounds.

 

 

Download link: https://onedrive.live.com/redir?resid=2560AB987048B49F!1218&authkey=!AKFPAIDJ6gD6dv4&ithint=file%2czip

(BELANGRIJK: Download ProteusGM 1.1, de eerdere heeft een bug met strijkers die niet loopen)

 

ProteusGM heeft al publiciteit gehad in deze twee video's op het bekende nerdchannel Philscomputerlab:

 

Edited by Deemster

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met 'synthy' deuntjes (Zoals Canyon) klinkt ProteusGM vaak als de AWE32. Echter zodra er veel instrumenten worden gebruikt merk je duidelijk verschil ;)

 

Hier alvast een demo, het deuntje 'Lagerhaus' van de game Star Trail: https://soundcloud.com/dannythecreator/star-trail-lagerhaus-proteusgm-11

 

 

 

Bijgevoegd is de originele MIDI (Gezipt).

 

Ik neem zo wel een muziekje op van Sam and Max, die gebruiken ook veel instrumenten :P

Lagerhaus.zip

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×