Ga naar inhoud

Release: ProteusGM Soundfont


Aanbevolen berichten

Geïnspireerd door het Creative Wave Blaster 1 daughterboard heb ik besloten deze sound na te bootsen door mijn eigen soundfont te maken.

 

De AWE32 rom sounds vormen de basis, met ongeveerd 30% van haar geluiden vervangen door geluiden van deze drie geluidsmodules:

 

- Proteus/1: Pop/Rock

- Proteus/2: Orchestral

- Proteus/3: World Sounds

 

Trivia: De Proteus modules werden veel gebruikt in de score van de Flodder serie.

 

ProteusGM gebruikt vooral sounds van de Proteus/2, voor zeer realistische orchestralsounds.

 

 

Download link: https://onedrive.live.com/redir?resid=2560AB987048B49F!1218&authkey=!AKFPAIDJ6gD6dv4&ithint=file%2czip

(BELANGRIJK: Download ProteusGM 1.1, de eerdere heeft een bug met strijkers die niet loopen)

 

ProteusGM heeft al publiciteit gehad in deze twee video's op het bekende nerdchannel Philscomputerlab:

 

aangepast door Deemster
Link naar bericht
Delen op andere sites

Met 'synthy' deuntjes (Zoals Canyon) klinkt ProteusGM vaak als de AWE32. Echter zodra er veel instrumenten worden gebruikt merk je duidelijk verschil ;)

 

Hier alvast een demo, het deuntje 'Lagerhaus' van de game Star Trail: https://soundcloud.com/dannythecreator/star-trail-lagerhaus-proteusgm-11

 

 

 

Bijgevoegd is de originele MIDI (Gezipt).

 

Ik neem zo wel een muziekje op van Sam and Max, die gebruiken ook veel instrumenten :P

Lagerhaus.zip

Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...