Ga naar inhoud

Locaties van serie "De Kroon"


Aanbevolen berichten

Ik wou even zeggen dat er een paar locaties zijn uit de serie van de kroon die ik ken. De eerste dat is de scene als ze door de poort rijden, dat is de veerpoort in Schoonhoven vlakbij waar vlugge japie in het water rijdt. De tweede is als ze bij de telefooncel komen en de baron belt niet, dat is de kerk in Schoonhoven.

Ik weet niet of jullie hier wat mee kunnen maar ik denk ik zeg dit maar even.

Groetjes Tim

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 weeks later...

Hoe zeker weten we dat die "kerker" scenes in aflevering 6 in Naarden zijn opgenomen? Kan het niet zijn dat dat een deel is van het Visserijmuseum? Dat wordt in die aflevering namelijk genoemd bij "met dank aan". Lennert, weet jij dat?

Link naar bericht
Delen op andere sites
Hoe zeker weten we dat die "kerker" scenes in aflevering 6 in Naarden zijn opgenomen? Kan het niet zijn dat dat een deel is van het Visserijmuseum? Dat wordt in die aflevering namelijk genoemd bij "met dank aan". Lennert, weet jij dat?

Nee, ik weet niet. De mensen in het visserijmuseum wisten niet of er ooit binnen opnamen zijn gemaakt in het museum. Lijkt mij een vraag voor *adriaan* , hij weet dat wel.

Ik zou ook zeggen dat het Naarden is maar ckr weten doe ik het niet.

Er zijn natuurlijk heel erg veel bastions en forten in Nederland.

Hetr zou heel goed kunnen dat het in de buurt ligt van Schoonhoven. (Hollandse waterlinie)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Forten die kunnen zijn gebruikt, meest waarschijnlijke, dus dicht bij schoonhoven zijn

fort stuw (tussen everdingen en culemborg)

fort asperen , fort nieuwe steeg (allebei bij asperen)

en er zijn een aantal forten in de buurt van slot Loevestein (bij Gorinchen brakel en Giesen-Rijswijk)

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 1 month later...
De beelden van de schuilplaats van de boeven (binnenopnames) zijn in het Visserijmuseum te Vlaardingen opgenomen.

Groetjes

Sander

Hah! Had ik dus toch gelijk ;) Ik vond het al zo vreemd dat dat museum op de aftiteling stond. Eerst dacht ik dat het het museum van de kroon was, maar dat is Hollandia. Bedankt voor het ophelderen van dit raadsel, Radames!

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Hah! Had ik dus toch gelijk ;) Ik vond het al zo vreemd dat dat museum op de aftiteling stond. Eerst dacht ik dat het het museum van de kroon was, maar dat is Hollandia. Bedankt voor het ophelderen van dit raadsel, Radames!

Ok dan eindelijk is een deel van het raadsel opgelost. Nu alleen het fort waar ze geld moeten afleveren.

BTW. Toch vreemt dat de mensen van het visserij-museum nergens van wisten.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Ok dan eindelijk is een deel van het raadsel opgelost. Nu alleen het fort waar ze geld moeten afleveren.

BTW. Toch vreemt dat de mensen van het visserij-museum nergens van wisten.

Dat is alleen een deur... het lijkt wel op een fort ja...

En tja, als je net een paar jaar in het museum werkt, weet je misschien niet wat er 16 jaar geleden is gebeurd...

Link naar bericht
Delen op andere sites

*adjudant*

Hier nog een locatie:

De scenes op de waterscooters en de speedboot van de boeven,

zijn opgenomen in Hank op recreatie-park /Camping "De Kurenpolder"

Helaas is de situatie niet meer zoals in de serie.

Met name de waterplas waar 't gefilmt is is wat kleiner geworden..

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 months later...
Hoe weet je dat zo zeker?

Volgens mij gevraagd aan Aad... en het Visserijmuseum staat alleen op de aftiteling bij die ene aflevering, en dat is de enige locatie die ervoor in aanmerking komt.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Volgens mij gevraagd aan Aad... en het Visserijmuseum staat alleen op de aftiteling bij die ene aflevering, en dat is de enige locatie die ervoor in aanmerking komt.

Ik ben er laatst nog geweest met Lennert. Klopt wel degelijk. :Y

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 8 months later...

ik weet niet of het waardevol is?

wanneer b&a onderweg zijn van telefooncel naar telefooncel stoppen ze even bij een winkel om nieuwe batterijen voor robin te halen.

Deze winke heet nu Hama-Parts, Schiedamsewg 12, 3134 BK Vlaardingen. Check http://www.hamaparts.nl

Deze winkel is nu een fietsenwinkel en staat tegenover de Stadsgehoorzaal.

*robin* [/img]

Link naar bericht
Delen op andere sites
ik weet niet of het waardevol is?

wanneer b&a onderweg zijn van telefooncel naar telefooncel stoppen ze even bij een winkel om nieuwe batterijen voor robin te halen.

Deze winke heet nu Hama-Parts, Schiedamsewg 12, 3134 BK Vlaardingen. Check http://www.hamaparts.nl

Deze winkel is nu een fietsenwinkel en staat tegenover de Stadsgehoorzaal.

*robin* [/img]

Dit is al bekend, check voor meer locaties die al bekend zijn de infosite http://info.bassieenadriaan.nl ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...