Ga naar inhoud

Vreemde passages in de liedjes


Aanbevolen berichten

Wat rijmt er allemaal op taart, een heleboel hoor! Vooral in de Duitse les zou 'rondvaart' een goede optie zijn.

Gaat hier trouwens ook niet vaak de zin "Kijk dan even op de kaart" aan vooraf? Daar laten ze vaak "..... is een taart" op rijmen.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gaat hier trouwens ook niet vaak de zin "Kijk dan even op de kaart" aan vooraf? Daar laten ze vaak "..... is een taart" op rijmen.

Nee, niet bij Duitse Les. ;)

*bas* Wasser is het Duits voor Water

*adriaan* Pferdenschwanz is een Paardenstaart, Später dat betekent later

*bas* Zahnetort is slagroomtaart

Link naar bericht
Delen op andere sites
Nee ok da's ook weer waar :)

Correctie, het gebeurt alleen bij Griekse Les & Spaanse Les. :P

*Griekse Les =

Wil je in het Grieks bestellen, kijk dan even op de kaart

Filletto is een Griekse biefstuk, Mia Toerta is een taart

*Spaanse Les =

Wil je in het Spaans bestellen, kijk dan even op de kaart

Echt Spaans eten is paëlla

Une tarta is een taart

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 months later...
  • 5 months later...

*subtiele schop*

Ik zat net te luisteren naar "Onze auto rijdt op alcohol".

Daarin wordt gezongen

Een auto rijdt nu ook op H2O

Maareh, H2O is gewoon water.

Alle alcoholen eindeigen met -OH

Dus als die wetenschapper een auto heeft gevonden die op water rijdt, dan moet je er toch geen alcohol in kappen O}

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 months later...

*schop*

Ik vraag me trouwens al een paar jaar iets af over het liedje "Als ik de president ben". Bassie zingt namelijk het volgende:

Een afrit wordt een glijbaan,

een kruising een groot plein

en daar komt dan een kermis op,

wat zou dat prachtig zijn.

Nou vraag ik me af: "Een afrit wordt een glijbaan", doet dat dan geen vreselijke pijn, met je reet over het asfalt? :P

Link naar bericht
Delen op andere sites

Bovendien zijn afritten ook niet zodanig stijl dat je er nou met een rotgang vanaf glijdt. Een kermis op een kruispunt is ook inderdaad grote onzin, want dat staat op ieder kruispunt een zielige attractie of zo'n touwtrek-/eendjesvis-kraampje. Best wel grappig eigenlijk als je erover nadenkt. ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Bovendien zijn afritten ook niet zodanig stijl dat je er nou met een rotgang vanaf glijdt. Een kermis op een kruispunt is ook inderdaad grote onzin, want dat staat op ieder kruispunt een zielige attractie of zo'n touwtrek-/eendjesvis-kraampje. Best wel grappig eigenlijk als je erover nadenkt. ;)

Zou ik niet te hard zeggen. Er zijn hier afritten waar je met een slee BEHOORLIJK hard vanaf zou gaan (mits er sneeuw ligt), dus een glijbaan zou ook wel werken.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 months later...

Zat daarnet naar Achter de wolken te luisteren, komt ineens een zinnetje

*bas* Je zit voor een examen en je weet de vragen niet.

Klopt niet! Als je voor een examen zit dan kijk je naar het blad met de vragen, dus de vragen weet je wel, de antwoorden die ken je niet, dus het zou beter

Je zit voor een examen en je weet het antwoord niet zijn

Link naar bericht
Delen op andere sites
Zat daarnet naar Achter de wolken te luisteren, komt ineens een zinnetje

*bas* Je zit voor een examen en je weet de vragen niet.

Klopt niet! Als je voor een examen zit dan kijk je naar het blad met de vragen, dus de vragen weet je wel, de antwoorden die ken je niet, dus het zou beter

Je zit voor een examen en je weet het antwoord niet zijn

Even in de tegenaanval :P zei jij nooit eens na afloop van een examen: ik wist vraag (...) en (...) niet? ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...