Ga naar inhoud

Vreemde passages in de liedjes


Aanbevolen berichten

Ik kom regelmatig gekke dingen tegen in de liedjes van B&A

Neem Dimitri:

Bassie vraagt aan Adriaan: wie doet dat dan???

en vervolgens zingt hij uit volle borst KLIK KLAK mee en dat het dimitri is (of helena aan het einde)

hij wist dus al lang wie het was...

en dan Als ik de president ben...

Daarin zingt Bassie vrolijk over zijn plannen om vervolgens te vertellen dat het onzin is omdat je dan geen fouten mag maken en je nooit vrij hebt...

Toen ging de wekker:

het is wel heel erg naïef van Adriaan dat hij pas na 3x doorheeft dat het wederom om de wekker ging...

Iets minder erg maar wel vreemd is dat meneer van der Kooy in de Plaaggeest B&A aannneemt terwijl toch echt wel blijkt dat Bassie totaal geen verstand heeft van auto's

Plaats hier nog meer vreemde dingen in liedjes, maar dan even specifiek in de liedjes zelf, dus los van de series ;)

ik weet er nog meer maar ik ben ze even kwijt :P

Link naar bericht
Delen op andere sites

Er zit veel onzin in de B en A liedjes, ik denk dat ze vooral gemaakt zijn om te rijmen.

Zo heb je de absolute topper, "het Orkest". Op een gegeven moment kondigt Adriaan aan dat hij nog één instrument nodig heeft en dat blijkt een trompet te zijn. Later komt hij ook nog met een klarinet en trombone op de proppen.

Eentje uit de plaaggeest: "opgeruimd staat netjes": Er wordt gezongen over mensen die een haringgraat achterlaat op de picknickplek, maar wie haalt nou een haring met de graten er nog in om mee te picknicken?

Link naar bericht
Delen op andere sites
Er zit veel onzin in de B en A liedjes, ik denk dat ze vooral gemaakt zijn om te rijmen.

Zo heb je de absolute topper, "het Orkest". Op een gegeven moment kondigt Adriaan aan dat hij nog één instrument nodig heeft en dat blijkt een trompet te zijn. Later komt hij ook nog met een klarinet en trombone op de proppen.

Eentje uit de plaaggeest: "opgeruimd staat netjes": Er wordt gezongen over mensen die een haringgraat achterlaat op de picknickplek, maar wie haalt nou een haring met de graten er nog in om mee te picknicken?

Nou kijk: dat bedoel ik _O_

leuk om achteraf over te lachen toch :+

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik had het hier met Wonderer over op MSN.

Het welbekende liedje "Hallo vriendjes" is geintroduceerd bij de shorties. B&A zingen dan "Wat we allemaal beleven zie je 't komend half uur" maar een shortie duurt +/- vijf minuten. Werden er dan gewoon 6 shorties achter elkaar uitgezonden? Was de tekst eerst anders? (bij de schatkaart was het toch "maar er wordt ook veel gelachen bij het zoeken naar de schat", wat op de dvd gewoon "het komend half uur is" en bij de stad "maar er wordt ook veel gelachen in dit griekse avontuur!") Of slaat dit echt totaal nergens op?

*adriaan* Wat wij allemaal beleven zie je het komend half uur!

*moeder* ooh mijn zoon is wel even zoet

5 mins later

*kind* mama!!!!!!!

*moeder* hmmz hebben ze de plaaggeest teruglaten komen ofzo :? HUH HET IS AFGELOPEN?!

:P

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik had het hier met Wonderer over op MSN.

Het welbekende liedje "Hallo vriendjes" is geintroduceerd bij de shorties. B&A zingen dan "Wat we allemaal beleven zie je 't komend half uur" maar een shortie duurt +/- vijf minuten. Werden er dan gewoon 6 shorties achter elkaar uitgezonden? Was de tekst eerst anders? (bij de schatkaart was het toch "maar er wordt ook veel gelachen bij het zoeken naar de schat", wat op de dvd gewoon "het komend half uur is" en bij de stad "maar er wordt ook veel gelachen in dit griekse avontuur!") Of slaat dit echt totaal nergens op?

*adriaan* Wat wij allemaal beleven zie je het komend half uur!

*moeder* ooh mijn zoon is wel even zoet

5 mins later

*kind* mama!!!!!!!

*moeder* hmmz hebben ze de plaaggeest teruglaten komen ofzo :? HUH HET IS AFGELOPEN?!

:P

Het "Hallo vriendjes" van de Schatkaart (en de latere series) was een verlengde versie van het oorspronkelijke nummer. Toen het bij de shorties voor het eerst gebruikt werd bestond het nog uit niet meer dan het eerste gedeelte:

"Hallo vriendjes en vriendinnetjes,

we komen er weer aan

Hallo vriendjes en vriendinnetjes

't is Bassie en Adriaan"

En verder niets. Zo zit het dus ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik had het hier met Wonderer over op MSN.

Het welbekende liedje "Hallo vriendjes" is geintroduceerd bij de shorties. B&A zingen dan "Wat we allemaal beleven zie je 't komend half uur" maar een shortie duurt +/- vijf minuten. Werden er dan gewoon 6 shorties achter elkaar uitgezonden? Was de tekst eerst anders? (bij de schatkaart was het toch "maar er wordt ook veel gelachen bij het zoeken naar de schat", wat op de dvd gewoon "het komend half uur is" en bij de stad "maar er wordt ook veel gelachen in dit griekse avontuur!") Of slaat dit echt totaal nergens op?

*adriaan* Wat wij allemaal beleven zie je het komend half uur!

*moeder* ooh mijn zoon is wel even zoet

5 mins later

*kind* mama!!!!!!!

*moeder* hmmz hebben ze de plaaggeest teruglaten komen ofzo :? HUH HET IS AFGELOPEN?!

:P

Hallo Vriendjes, is bij de shorties korter dan bij de daarop volgende series. Het stuk met "Wat we allemaal beleven zie je komend half uur, maar er wordt ook veel gelachen in dit nieuwe avontuur" of andere tekst ontbreekt gewoon bij deze versie.

Edit: Ik zie dat men me al voor was.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Sjongejonge, wilde ik weer eens een briljante opmerking maken, is een ander me weer nèt een minuut voor! :(:P

De volgende keer mag jij; ik zal extra langzaamaan doen :P

Link naar bericht
Delen op andere sites

Dit kopt ook niet:

Hallo vriendjes en vriendinnetjes

we komen er weer aan

hallo vriendjes en vriendinnetjes

't is Bassie & Adriaan!

in de live versie op cd is 't wèl goed:

't zijn Bassie & Adriaan

ok het zou nog kunnen: het is bassie en het is adriaan, maar het zijn zou logischer zijn ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites

eentje die al ns eerder is langsgekomen op dit forum:

de ezelballade heet die als k me niet vergis:

twee ezels vechten om een been en de derde heeft het berouwd....

Link naar bericht
Delen op andere sites

Of ook een uit het liedje van Dinitri.

*adriaan* zingt dat Dinitri naar Tanger is gegaan en dat hij daar op een kinderboerderij staat.

Later zingt hij dat ezelin Helena Dinitri zoekt.

En dan zingt hij aan het einde: Maar hoe grondig zij ook zoekt ze vindt haar Dinitrini.

Tanger ligt in Marokko dan heeft ze wel heel veel kilometers moeten lopen.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Tanger ligt in Marokko dan heeft ze wel heel veel kilometers moeten lopen.

Ik denk niet dat ze in Tanger geweest is. Dimitri had Helena immers niet laten weten waar hij was? Ze heeft gewoon Thira gron dig doorzocht en dat ze Dimitri daar niet vond, tsja dat klopt.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Nog een uit Het Orkest. Op een gegeven moment zingt adriaan dat je verschillende stijlen kan spelen: hardrock, bob-be, jazz en klassiek.

Het is bebop en geen bob-be!

Link naar bericht
Delen op andere sites
Nog een uit Het Orkest. Op een gegeven moment zingt adriaan dat je verschillende stijlen kan spelen: hardrock, bob-be, jazz en klassiek.

Het is bebop en geen bob-be!

Volgens mij zegt ie poppy...

Link naar bericht
Delen op andere sites
Of ook een uit het liedje van Dinitri.

*adriaan* zingt dat Dinitri naar Tanger is gegaan en dat hij daar op een kinderboerderij staat.

Later zingt hij dat ezelin Helena Dinitri zoekt.

En dan zingt hij aan het einde: Maar hoe grondig zij ook zoekt ze vindt haar Dinitrini.

Tanger ligt in Marokko dan heeft ze wel heel veel kilometers moeten lopen.

Zij doorzoekt elke dag het eiland Santorini

Maar hoe grondig zij ook zoekt, zij vindt haar Dimitri NIET

Dat wordt er gezongen. ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Heb weer een vreemd zinnetje gehoort!!

Maar het is niet een lied!

Uit de diamant!:

Bassie zegt: Willen ze nou geloven dat wij onschuldig zijn!

Adriaan zegt: Nee Bassie ze willen ons niet GELOOFT!!

MMM.. Heel aardig

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Zij doorzoekt elke avond het eiland Santorini

Maar hoe grondig zij ook zoekt, zij vindt haar Dimitri NIET

Dat wordt er gezongen. ;)

Moet je het wel goed doen ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Zij doorzoekt elke dag het eiland Santorini

Maar hoe grondig zij ook zoekt, zij vindt haar Dimitri NIET

Dat wordt er gezongen. ;)

Oh, ik dacht dat Adriaan zong dat zei Dinitri wel vond.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Precies, ze vind hem dus niet! Helena is dus niet in Tanger geweest.

Lekkere vriend is die Dimitri ook, laat niet eens zijn geliefde weten dat hij een nieuwe baan heeft in het buitenland. Staat ie daar een beetje lui te herkauwen op een kinderboerderij, en de arme Helena maar zoeken :'(

Ezel }:|

Link naar bericht
Delen op andere sites
Lekkere vriend is die Dimitri ook, laat niet eens zijn geliefde weten dat hij een nieuwe baan heeft in het buitenland. Staat ie daar een beetje lui te herkauwen op een kinderboerderij, en de arme Helena maar zoeken :'(

Ezel }:|

Echt zielig voor Helena. Zo gauw Dimitri een andere baan heeft is het Uit het oog, uit het hart. Terwijl ze in Tanger zo'n mooi leven had kunnen krijgen met haar geliefde.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Echt zielig voor Helena. Zo gauw Dimitri een andere baan heeft is het Uit het oog, uit het hart. Terwijl ze in Tanger zo'n mooi leven had kunnen krijgen met haar geliefde.

Ja, Dimitri is aan het begin een heel mooie liefdevolle ballade, maar het eindigt zeer bot en met een anti-climax :'(

Link naar bericht
Delen op andere sites

Nog een paar vreemde dingen:

De spaanse Zon:

In Spanje, in Spanje, in Spanje, je ligt de hele dag op je balkon.

Of in je zwembroek aan het strand, tot je lekker bruin verbrandt.

Verbranden is niet lekker. Maar goed, het komst wel voor als je Adriaans advies opvolgd uit 'Benidorm':

Maar smeer je goed met olie in zodat je niet verbrand.

En niet echt een fout, maar wel originele spelling, uit Spaanse les:

Een tjupatjup dat is lolly

B en A zijn ook goed in het nuanceren van dingen./ Neem de stierengevechten in Spanje, waarbij de stieren op het eind bloederig doodgestoken worden met speren. Bassie verwoordt het echter als:

ik geef hem een knipoog en het beest heeft het begrepen

Heus clown Bassie geeft dat lieve dier geen prik

Nog een mooie: Wouter Bos kwam een paar weken geleden met eht idee om gratis OV in te voeren, maar waar heeft hij dat toch vandaan?

Zeg stel je eens voor, ik was een minister.

Zeg stel je eens voor, dat zou grappig zijn

Dan hoefde er niemand, belasting te betalen.

Ook mocht je voor niets in de bus of de trein

En uit hetzelfde liedje:

Vakantie die duurde van maart tot september.

En acht uren werken per dag dat werd vier

Ik weet niet of je wel genoeg geld verdiende.

Maar in ieder geval had je tijd voor plezier

Dit is gewoon dom.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Nog een paar vreemde dingen:
Vakantie die duurde van maart tot september.

En acht uren werken per dag dat werd vier

Ik weet niet of je wel genoeg geld verdiende.

Maar in ieder geval had je tijd voor plezier

Dit is gewoon dom.

Realiseer je ook dat Bassie het zingt, hè? ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
In Als ik de president ben zingt Adriaan "Belastingen die gaan omlaag en ik verhoog het loon" maar wat kan hij doen aan werkgevers die hun arbeiders loon geven? ( hij kan toch niet zeker zijn dat de werkgevers dat doen )

Dit kan ik trouwens beredeneren, moest voor me economie herexamen. :P

Als je belastingen gaat verlagen en de lonen verhoogt, gaan wij als arbeiders veel meer en meer besteden. Dit gaan werkgevers doorberekenen in hun prijzen en dan krijg je inflatie. De prijzen stijgen en alle producten in Nederland worden verschrikkelijk duurder. Zo verslechterd ook onze concurrentiepositie, omdat onze wisselkoers van de €uro omhoog gaat

en buitenlanders dus minder snel vragen en dan hebben wij een negatieve dalende export. Hey! Hey! :Y:D

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ook raar: in "opgeruimd staat netjes" zingen ze over rommel die mensen achter laten, waaronder een haringgraat. Nou zijn we 26 jaar later, maar het lijkt me sterk dat mensen haringen met graten en al meenemen naar een picknick om dezen af te kluiven.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ook raar: in "opgeruimd staat netjes" zingen ze over rommel die mensen achter laten, waaronder een haringgraat. Nou zijn we 26 jaar later, maar het lijkt me sterk dat mensen haringen met graten en al meenemen naar een picknick om dezen af te kluiven.

het gaat om et idee weet je

en wie weet deden mense dat wel in die tijd

weten wij veel en nie op iedere slag zout legge

das beetje irri

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

het gaat om et idee weet je

en wie weet deden mense dat wel in die tijd

weten wij veel en nie op iedere slag zout legge

das beetje irri

Mag ik je quoten als je weer een vergezochte goof plaatst?

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Dit kan ik trouwens beredeneren, moest voor me economie herexamen. :P

Als je belastingen gaat verlagen en de lonen verhoogt, gaan wij als arbeiders veel meer en meer besteden. Dit gaan werkgevers doorberekenen in hun prijzen en dan krijg je inflatie. De prijzen stijgen en alle producten in Nederland worden verschrikkelijk duurder. Zo verslechterd ook onze concurrentiepositie, omdat onze wisselkoers van de €uro omhoog gaat

en buitenlanders dus minder snel vragen en dan hebben wij een negatieve dalende export. Hey! Hey! :Y:D

O} Nou, er zijn toch dingen in het leven die ik niet versta, Economie is daar een deel van, nouja, blijft wel interessant om m'n mening beredeneerd te zien ^O^

Link naar bericht
Delen op andere sites
Wat ook wel vreemd is, is dat B & A nogal nutteloze woorden vertalen in hun taalliedjes. Ze laten je bijvoorbeeld in meerdere taalliedjes weten wat een paardenstaart is!

ach ja het moet tog allemaal rijmen

wat moeten ze dan zegge??

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 weeks later...
Wat rijmt er allemaal op taart, een heleboel hoor! Vooral in de Duitse les zou 'rondvaart' een goede optie zijn.

Dan moet je wel met goede voorbeelden komen, want ik vind ''rondvaart'' net zo onzinnig en onbelangrijk om te leren als ''paardenstaart.'' :P

Link naar bericht
Delen op andere sites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...