Ga naar inhoud

Zelf video maken/bewerken


Aanbevolen berichten

Leek me handig om het toch een eigen topic te geven, ik herinnerde me dat ik een paar keer offtopic gepraat had gezien over hoe lang iemand over het monteren deed en dergelijke...

En ik heb zelf net een digitale videocamera dus ineens ben ik ook geinteresseerd ;)

Ik heb een Sony HC-18. Heeft iemand tips? Ik heb nooit eerder met camera's gewerkt... en ik moet bekennen dat ik met de bijgeleverde software weinig kan... de video data op de computer zetten geeft al problemen, namelijk. Verder heb ik wel al Adobe Premiere 6.5 geinstalleerd, maar zonder bron bestanden kom ik niet ver.

Help?

Link naar bericht
Delen op andere sites

Begin eens met Adobe Premiere Pro 1.5,

daarmee kun je cappen en bewerken,

volg de tutorials op: http://www.wrigleyvideo.com/videotutorial/tutorials.htm

en je komt al een heeeel end ;)

Zorg voor voldoende ruimte, cap alles als uncompressed AVI, dat komt neer op ruim 200mb per minuut ;)

Zorg liefst voor een aparte harddisk (fysiek) voor je videobestanden, een snelle, liefst intel Pentium processor, maar een Celeron werkt ook (AMD werkt dus of niet of slecht) en draai niets behalve premiere.

Voor de rest: oefenen, uitproberen en klooien ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maar het is toch stom dat je met de bijgeleverde software niet je video op de computer kan zetten? Alleen maar stomme VCDs branden. Of zie ik nu iets grondig over het hoofd?

Link naar bericht
Delen op andere sites
Maar het is toch stom dat je met de bijgeleverde software niet je video op de computer kan zetten? Alleen maar stomme VCDs branden. Of zie ik nu iets grondig over het hoofd?

cap je wel met firewire (IEEE1394) en niet met USB?

Ik denk dat de software voor USB is en dat is niet snel genoeg ;)

Sony kan geen software maken dus mijd Sony software altijd van je pc :P

hun camera's zijn super, de software niet aan beginnen, geldt ook voor minidisc etc.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

cap je wel met firewire (IEEE1394) en niet met USB?

Ik denk dat de software voor USB is en dat is niet snel genoeg ;)

Sony kan geen software maken dus mijd Sony software altijd van je pc :P

hun camera's zijn super, de software niet aan beginnen, geldt ook voor minidisc etc.

Nee, USB nu nog. Moet de videokaart van Pa nog inbouwen, die heeft DV in of wat dan ook... firewire moet ik nog even naar kijken. Maar USB dus helemaal vergeten?

En inderdaad, Sonysoftware is bagger, ik flikker die Picture Package er wel weer af. Gebruik ook Realplayer voor minidisc nu, die andere was shit.

Link naar bericht
Delen op andere sites
wat is er mis met amd? misschien wat minder snel, maar moet de klus toch gewoon klaren?
Ik (be)werk zonder problemen met mijn AMD. En ook nog redelijk snel.

Je moet met videobewerking er gewoon voor zorgen dat je voldoende geheugen hebt en vooral met video met lage of geen compressie, dat je een snelle harde schijf hebt.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik doe het lekker amateuristisch. Ik heb een 128Mb kaart voor mijn digitale fotocamera. Ik heb een zware, lompe grote box mét microfoon. Die microfoon zit op een stok en die houd je boven de personages. Filmen en tegelijk geluid opnemen. Dan allebei op de comp zetten en onder elkaar plakken ^_^. Of je koopt een digitale videocamera ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...