Ga naar inhoud

LP's die weer op cd verschijnen


Aanbevolen berichten

Laatst zag ik op bol.com het volgende: De Leukste Liedjes.

Maar wat me dus opviel, was dat dit een 2 cd versie is, terwijl de versie van De Leukste Liedjes die ik al had een enkele cd is. Daarom heb ik hem maar besteld. En het blijkt een combinatie te zijn van De Leukste Liedjes en Olé. Maar op de versie van De Leukste Liedjes die ik al had, staan heel andere nummers.

Aangezien mijn "nieuwe" versie de oude beginmuziek heeft, heb ik het idee dat dit een heruitgave is van de LP uit 1985. Kan iemand dat bevestigen? Dit zijn de tracks:

1 Titelliedje Bassie en Adriaan

2 Naar het circus

3 Bassie wat heb je gedaan

4 Het bakkerslied

5 ABC "Het alfabet"

6 Acrobatenlied

7 Garagelied

8 De vrachtwagenchauffeur

9 Bassie als Toreador

10 Alles is voor Bassie

11 De wereldreis van een clown

12 De kraanmachinist

13 Zijn wij bij de politie

14 Opgeruimd staat netjes

15 Engelse les

16 De eenzame clown-blues

17 Terug in het Circus

18 Titelliedje Bassie & Adriaan

En weet iemand of er nog meer van zulke cd's zijn?

Link naar bericht
Delen op andere sites
Laatst zag ik op bol.com het volgende: De Leukste Liedjes.

Maar wat me dus opviel, was dat dit een 2 cd versie is, terwijl de versie van De Leukste Liedjes die ik al had een enkele cd is. Daarom heb ik hem maar besteld. En het blijkt een combinatie te zijn van De Leukste Liedjes en Olé. Maar op de versie van De Leukste Liedjes die ik al had, staan heel andere nummers.

Aangezien mijn "nieuwe" versie de oude beginmuziek heeft, heb ik het idee dat dit een heruitgave is van de LP uit 1985. Kan iemand dat bevestigen? Dit zijn de tracks:

1 Titelliedje Bassie en Adriaan

2 Naar het circus

3 Bassie wat heb je gedaan

4 Het bakkerslied

5 ABC "Het alfabet"

6 Acrobatenlied

7 Garagelied

8 De vrachtwagenchauffeur

9 Bassie als Toreador

10 Alles is voor Bassie

11 De wereldreis van een clown

12 De kraanmachinist

13 Zijn wij bij de politie

14 Opgeruimd staat netjes

15 Engelse les

16 De eenzame clown-blues

17 Terug in het Circus

18 Titelliedje Bassie & Adriaan

En weet iemand of er nog meer van zulke cd's zijn?

Wat jij hierboven neerzet is de eerste CD uit de 3CD box... hij heet daar B&A met 18 liedjes. In die box zit ook Olé en Feest.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Wat jij hierboven neerzet is de eerste CD uit de 3CD box... hij heet daar B&A met 18 liedjes. In die box zit ook Olé en Feest.

Interessant, er zijn dus een aantal albums uitgegeven onder verschillende namen. Maar wat zou dan de oorspronkelijke titel zijn?

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Interessant, er zijn dus een aantal albums uitgegeven onder verschillende namen. Maar wat zou dan de oorspronkelijke titel zijn?

B&A met 18 liedjes, voor zover ik weet. Maar pin me er niet op vast.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ho, wacht even! Nu snap ik er niets meer van. :?

Je hebt dus op bol.com de cd De Leukste Liedjes bestelt, een 2 cd versie.

Nu blijkt dat hier de nummers op staan van 18 liedjes. Wat staat er dan op cd 2 van die je hebt besteld?

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ho, wacht even! Nu snap ik er niets meer van. :?

Je hebt dus op bol.com de cd De Leukste Liedjes bestelt, een 2 cd versie.

Nu blijkt dat hier de nummers op staan van 18 liedjes. Wat staat er dan op cd 2 van die je hebt besteld?

De 2e is Olé. Daar is geen twijfel aan mogelijk, want de naam, de tracklist en het plaatje (dat achter de cd's in het doosje te zien is) kloppen allemaal bij deze.

Trouwens, het is wel opvallend, dat op deze cd geen enkele vermelding te vinden is van Bassie of Adrina producties. Het is overigens een cd uitgegeven onder de naam Kids Expresse, van EMI music.

Ik vraag me daarom ook af of B&A de rechten wel hebben van deze oude opnames.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Het foto op de cover is bij de uitgave die ik heb hetzelfde. Dus dan vraag ik me af waarom ze de titel aangepast hebben voor deze uitgave.

Omdat het dus een dubbelecd is :) Deze is idd een paar jaar geleden verschenen. Ook is er een dubbelcd 'Een feest vol avonturen', dat zijn de LP's 'feest met B&A' en 'het avontuur van de diamantenroof'.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik heb deze cd ook, en het is niet een dubbelcd bij mij:?

De hoes heeft een gele achtergrond en er staan precies dezelfde liedjes op in dezelfde volgorde. Aan het eind van elke track hoor je *bas* *adriaan* een stukje praten naar ik me herinner... O}

Ja dit is gewoon de '18 liedjes met Bassie & Adriaan' (een oude CD)

Link naar bericht
Delen op andere sites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...