Ga naar inhoud

Bassie en Adriaan VHS allereerste serie


Aanbevolen berichten

[..]

Er staat op: vier afleverinen! Dan zou de serie 16 afleveringen duren. Of waren de afleverinen vroeger twee keer zo kort?

Ik denk dat vroeger een aflevering 15 min duurde. Dat zijn dan 16 afleveringen. Nu zijn er 8 afleveringen van 30 min. Dus dat kan wel kloppen.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Ik denk dat vroeger een aflevering 15 min duurde. Dat zijn dan 16 afleveringen. Nu zijn er 8 afleveringen van 30 min. Dus dat kan wel kloppen.

Jaja, in die tijd was ik nog niet geboren. En toen ik een kleine jongentje was hield ik de tijd natuurlijk niet bij.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 3 weeks later...
[..]

Jaja, in die tijd was ik nog niet geboren. En toen ik een kleine jongentje was hield ik de tijd natuurlijk niet bij.

Ik denk hat wel, als je de plaaggeest kijkt, en na 15 minuten zegt Bassie:,,Nou ik ben wel gelukkig hoor, Adriaan'' en dan hoor je het eind van het liedje "Bassie en Adriaan". Ik weet niet zeker of dat komt omdat dat het einde van de aflevering was.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 1 month later...

Dat dacht ik al. Bij ons is een videotheek en daar waren de CNR banden van de schatkaart en de kroon te huur. Op de achterkant staat ook 'De nieuwe avonturen van Bassie & Adriaan' maar staat dat ook bij de verzonken stad?

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 weeks later...
videos.jpg

Dit is echt een hele mooie verzameling.Ik heb niet alle banden want bij mij in de buurt kon je de originele banden van bijv. Het geheim van de schatkaart en De kroon nergens vinden. :'(

PS.Even het antwoord voor Goffe de Boer:

Dat zou ik niet weten ik zal het eens nakijken

Link naar bericht
Delen op andere sites

van de huilende professor zijn volgens mij de volgende uitgegeven:

4 delen Penta

3 delen slagerij

1 dubbelbox

3 losse delen van Bridge ( 2jaar terug of zo)

Van de Plaaggeest:

3 delen van Bridge

2 dubbelboxen (20jr en 25jr bassie en adriaan uitgave)

3 penta ( karton)

3 penta (harde kaft)

Ook heb ik nog een Penta met een groene kaft, ook erg oud.

Als jullie interesse hebben, mail ik ff de kaftjes door!

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 3 weeks later...

Nou, moet ik even over die huilende professor delen wel eerlijk zeggen dat ze eigenlijk maar 50 minuten per deel zijn dus 4x50 minten is 200 minuten en zelfs dat is dan nog ruim genomen.

Elk deel eindigd met "we reizen met het hele circus"dat liedje zelf is al 3 minuten.

Ik heb een maand geleden 25 euro per deel betaald voor Bassie en Adriaan en de plaaggeest, uitgegeven door Videomedia, die is echt oud.

Dat geluid dat kraakt alsof je naar een lp zit te luisteren vooral bij de tunes.

Het zijn 7 losse afleveringen met de tune ervoor en erna die helemaal uitlopen.

Afl. 1 Het circus, Op School, De garage, De vrachtwagen, het politiebureau, het restaurant en terug in het circus.

De laatste zin (zelfs bij Kinderfavorieten uitgave) was.

"he, dan heeft ons avontuur toch nog een goed slot, inderdaad eind goed al goed" MAAR HIJ GAAT VERDER!

Dan begint Bassie te huilen, dan zegt aad "wat zeg/heb je nou" dan zegt bas"helemaal geen eind goed al goed want nou zie ik al mn vriendjes van de televisie niet meer"

Dan zegt Aad "tuurlijk wel, want volgend seizoen zijn we weer terug met nieuwe avonturen"dan zegt Bas "heee Adriaan kom mee..naar de nieuwe avonturen!!!"en dan begint de tune.

Misschien is het eruitgehaald omdat aad zegt "wat zeg/heb je nou".

Plaaggeest is o.a uitgegeven door Penta, kinderfavorieten, ARCADE en videomedia.

Gek genoeg zijn de sleutel en diamant nooit eerder dan door CNR uitgebracht, misschien waren ze dan ook die afleveringen van de sleutel niet kwijt.

Link naar bericht
Delen op andere sites

hoi, ja klopt die, dat is uitgegeven door videomedia, ik kan ze niet inscannen maar dat waren die grote gele hoezen inderdaad.

Dat is dus de originele tv versie van vroeger en dus ook de echte originele 7 afleveringen met tunes achterelkaar.

Deel 1 zie je op de hoes B en A met beren voor het circus, deel 2 zie je ze op school zitten en deel 3 zie je Bassie met 2 kinderen aan de hand.

Er werd dus gezegd dat Penta de eerste was maar videomedia was de eerste.

deel 1 duurt 1 uur en 10 minuten en de andere 2 delen 50 minuten.

De videotheek eigenaar kende ik ook al jaren lang en hij wilde de video's eruit hebben dus heb ik vanmiddag voor 5 euro per stuk nu ook de videotheek versie van De sleutel, Op Stap met (rode hoes), Op bezoek bij en 10 jaar B en A (dan zie je ze tussen de geitjes zitten) de dozen zijn ook stukken groter, dus ik heb mijn oude videobanden collectie van B & A aardig compleet nu.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 3 weeks later...
hoi, ja klopt die, dat is uitgegeven door videomedia, ik kan ze niet inscannen maar dat waren die grote gele hoezen inderdaad.

Dat is dus de originele tv versie van vroeger en dus ook de echte originele 7 afleveringen met tunes achterelkaar.

Deel 1 zie je op de hoes B en A met beren voor het circus, deel 2 zie je ze op school zitten en deel 3 zie je Bassie met 2 kinderen aan de hand.

Er werd dus gezegd dat Penta de eerste was maar videomedia was de eerste.

deel 1 duurt 1 uur en 10 minuten en de andere 2 delen 50 minuten.

De videotheek eigenaar kende ik ook al jaren lang en hij wilde de video's eruit hebben dus heb ik vanmiddag voor 5 euro per stuk nu ook de videotheek versie van De sleutel, Op Stap met (rode hoes), Op bezoek bij en 10 jaar B en A (dan zie je ze tussen de geitjes zitten) de dozen zijn ook stukken groter, dus ik heb mijn oude videobanden collectie van B & A aardig compleet nu.

jeh

Link naar bericht
Delen op andere sites
Dus de penta banden waren helemaal complate? Ik vind het jammer dat al die verwijdere scéne's er uit zijn gehaald. Anders zou de serie misschein wel uit 10 afleveringen bestaan hebben.

Helemaal compleet kun je de Penta-banden ook weer niet noemen, die missen immers weer wat korte stukjes die wel op de DVD staan: het eerste stuk van de scene bij het raam van de cel van Joris, de scene waarin B&A bij het circus vertrekken om naar het vliegveld te gaan, en een klein stukje van de aankomst van B&A in de omgeving van de schuilplaats van de Professor, na het volgen van Joris in de speedboat. Tja, verschil moet er blijkbaar zijn :P

Link naar bericht
Delen op andere sites
Want op de dvd achtervolgen ze Joris ook niet in de speedboot, maar dat was in originele banden toch wel?

Nou, de 'achtervolging' op zich is op de banden en op de DVD precies hetzelfde: die is er niet ;) Joris en co racen weg in de speedboat, en B&A gaan er achteraan, maar hoe ze dat doen krijg je niet te zien.

Het enige verschil is dat van de volgende scene (B&A zijn Joris gevolgd en zijn nu in de buurt van het groene meertje aangekomen) op de DVD iets meer te zien is dan op de band; op de band is het begin van de scene niet aanwezig.

Link naar bericht
Delen op andere sites
van de verdwenen kroon. zijn daar andere uitgaven van dan de cnr versie? dat vroeg ik me af, want ik heb nog nooit een andere versie gezien...

groeten dennis

De eerste versie CNR deel 1 en 2 uit 1992

De tweede versie Arcade dubbelbox uit 2000

De derde versie Bridge dubbelbox uit 2001

De vierde versie dvd versie uit 2004

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

De eerste versie CNR deel 1 en 2 uit 1992

De tweede versie Arcade dubbelbox uit 2000

De derde versie Bridge dubbelbox uit 2001

De vierde versie dvd versie uit 2004

dat de dvd er was wist ik dan ook nog, maar die andere 2 niet,

bedankt! ^O^

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 3 weeks later...
  • 1 month later...

dit gaat de verkeerde kant op ;)

Die foto is van de kidsstuff banden van de Plaaggeest (zijn geloof ik de allereerste uitgaven... er zijn ook penta uitgaven maar weet niet of die anders zijn).

Aan het begin zie je *bas* zonder rode neus.

De link Uncle Ar gaf gaat naar de penta banden van de huilende professor waar VEEL meer verwijderde dingen op staan.

wel nog een vraag :

op welke banden stond ook alweer het verlengde einde van de plaaggeest ??

Link naar bericht
Delen op andere sites

aha hier ;)

Nou, moet ik even over die huilende professor delen wel eerlijk zeggen dat ze eigenlijk maar 50 minuten per deel zijn dus 4x50 minten is 200 minuten en zelfs dat is dan nog ruim genomen.

Elk deel eindigd met "we reizen met het hele circus"dat liedje zelf is al 3 minuten.

Ik heb een maand geleden 25 euro per deel betaald voor Bassie en Adriaan en de plaaggeest, uitgegeven door Videomedia, die is echt oud.

Dat geluid dat kraakt alsof je naar een lp zit te luisteren vooral bij de tunes.

Het zijn 7 losse afleveringen met de tune ervoor en erna die helemaal uitlopen.

Afl. 1 Het circus, Op School, De garage, De vrachtwagen, het politiebureau, het restaurant en terug in het circus.

De laatste zin (zelfs bij Kinderfavorieten uitgave) was.

"he, dan heeft ons avontuur toch nog een goed slot, inderdaad eind goed al goed" MAAR HIJ GAAT VERDER!

Dan begint Bassie te huilen, dan zegt aad "wat zeg/heb je nou" dan zegt bas"helemaal geen eind goed al goed want nou zie ik al mn vriendjes van de televisie niet meer"

Dan zegt Aad "tuurlijk wel, want volgend seizoen zijn we weer terug met nieuwe avonturen"dan zegt Bas "heee Adriaan kom mee..naar de nieuwe avonturen!!!"en dan begint de tune.

Misschien is het eruitgehaald omdat aad zegt "wat zeg/heb je nou".

Plaaggeest is o.a uitgegeven door Penta, kinderfavorieten, ARCADE en videomedia.

Gek genoeg zijn de sleutel en diamant nooit eerder dan door CNR uitgebracht, misschien waren ze dan ook die afleveringen van de sleutel niet kwijt.

heeft mischien nog iemand deze banden ?

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 1 month later...
[..]

Aangezien ik nu ook het eerste deel van Penta heb, heb ik een iets betere versie van hetzelfde plaatje gemaakt.

plaatje

ziet er inderdaad wel grappig uit maar ik vind het ook wel een beetje een raar gezicht

'bassie zonder neus dat zie je niet vaak en is het (vind ik) een beetje vreemd om het zo te zien'

@ b1000000 en waar zie jij die micro dan

Link naar bericht
Delen op andere sites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...