Ga naar inhoud

Karaoke liedjes


Aanbevolen berichten

Wat bedoel je met 'Soms vraag ik me af of het wel de echte nummers zijn die ze als karaoke gebruiken.'

Karaoke vind ik een leuke extra, vooral voor de instrumentale muziek van de nummers. Maar ik ga zo niet lopen meezingen voor de tv, heb die tekst ook niet nodig om de liedjes mee te kunnen zingen :P

Link naar bericht
Delen op andere sites
Wat bedoel je met 'Soms vraag ik me af of het wel de echte nummers zijn die ze als karaoke gebruiken.'

Ik bedoel dat ik me afvraag of het soms wel de echte karaoke's zijn die ze gebruiken, dus de echte muziek, en niet opnieuw gemaakt. Is op de DVD van bijvoorbeeld De Plaaggeest de karaoke van Rinus van Galen, of opnieuw door Smorenburg gemaakt?

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik bedoel dat ik me afvraag of het soms wel de echte karaoke's zijn die ze gebruiken, dus de echte muziek, en niet opnieuw gemaakt. Is op de DVD van bijvoorbeeld De Plaaggeest de karaoke van Rinus van Galen, of opnieuw door Smorenburg gemaakt?

Op de Plaaggeest, de sleutel, de diamant, professor en de verzonken stad zijn de karaokenummers sowieso de orginele. Bij op reis door Europa niet allemaal, maar wel sowieso Franse Les en Spaanse Les. De andere Europa-nummers zijn door Smorenburg bewerkt, ook de niet-karaokeversie's. En bij op reis door Amerika weet ik het niet.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Op de Plaaggeest, de sleutel, de diamant, professor en de verzonken stad zijn de karaokenummers sowieso de orginele. Bij op reis door Europa niet allemaal, maar wel sowieso Franse Les en Spaanse Les. De andere Europa-nummers zijn door Smorenburg bewerkt, ook de niet-karaokeversie's. En bij op reis door Amerika weet ik het niet.

Daar volgens mij zeker niet. Hoor maar, bij De Vrachtwagencauffeurs, een hele andere claxon.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Op de Plaaggeest, de sleutel, de diamant, professor en de verzonken stad zijn de karaokenummers sowieso de orginele. Bij op reis door Europa niet allemaal, maar wel sowieso Franse Les en Spaanse Les. De andere Europa-nummers zijn door Smorenburg bewerkt, ook de niet-karaokeversie's. En bij op reis door Amerika weet ik het niet.

Bij op reis door Amerika is Caraïbisch carnaval nabewerkt met andere instrumenten, bij "Als ik de president was" zijn het als ik het nu zo hoor dezelfde instrumenten maar is wel het gejuich van de kinderen die schreeuwen "Bassie / Adriaan for president" gewist. Bij "Jimmy" is het ook met andere instrumenten gedaan en dit geldt ook voor "Clowntje wil ik zijn."

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Bij op reis door Amerika is Caraïbisch carnaval nabewerkt met andere instrumenten, bij "Als ik de president was" zijn het als ik het nu zo hoor dezelfde instrumenten maar is wel het gejuich van de kinderen die schreeuwen "Bassie / Adriaan for president" gewist. Bij "Jimmy" is het ook met andere instrumenten gedaan en dit geldt ook voor "Clowntje wil ik zijn."

Die is ook anders ;) Grappig detail, Caribisch Carnaval is in de serie hetzelfde, alleen de Karaoke optie is nabewerkt.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Bij op reis door Amerika is Caraïbisch carnaval nabewerkt met andere instrumenten, bij "Als ik de president was" zijn het als ik het nu zo hoor dezelfde instrumenten maar is wel het gejuich van de kinderen die schreeuwen "Bassie / Adriaan for president" gewist. Bij "Jimmy" is het ook met andere instrumenten gedaan en dit geldt ook voor "Clowntje wil ik zijn."

Volgens mij be jij nu nehoorlijk in de war, want caribisch carnaval is nog wel alles het zelfdee. Dat komt omdat japie plinkieplinkieplom een keer mee zing.

als ik de president ben, is juist andersom, er zijn andere instrumenten gebruikt en ik hoor duidelijk die kinderen nog.

het trukkerslied is wel verbouwt, ik weet niet of dat smorenburg heeft gedaan of dat 't gewoon door de remastering komt,

edit: we hebben het nu wel over de normale liedjes toch?

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Volgens mij be jij nu nehoorlijk in de war, want caribisch carnaval is nog wel alles het zelfdee. Dat komt omdat japie plinkieplinkieplom een keer mee zing.

als ik de president ben, is juist andersom, er zijn andere instrumenten gebruikt en ik hoor duidelijk die kinderen nog.

het trukkerslied is wel verbouwt, ik weet niet of dat smorenburg heeft gedaan of dat 't gewoon door de remastering komt,

edit: we hebben het nu wel over de normale liedjes toch?

Zoals B1000000 ook al schreef is het dus zo dat "Caraïbisch Carnaval" alleen in de karaoke versie is nabewerkt, in de serie zelf is ie nog wel origineel inderdaad maar ik keek nu even alleen naar de karaoke-versies. Voor "Als ik de president was," geldt hetzelfde want ook hierbij heb ik nu alleen naar de karaoke-versie gekeken. In de serie zelf is het gejuich van de kinderen inderdaad nog wel aanwezig alleen is het geluid daarvan wel zachter dan op de originele CNR-videoband.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Nee, we hebben het over de karaoke nummers op de DVD's

Dan heeft ie inderdaad gelijk. ALs je klaar bent met film kijken gaan wij is eventjes het iwlde westen onderzoeken.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Geronimo is in de serie nabewerkt. Net even gekeken, en op de karaoke is hij niet nabewerkt (op de eerste DVD van Europa)

Half bedoel je.

Als bassie en adriaan praten door het liedje heen, is het klaris. maar als je het karokegedoe hoort, is het ineens smorenburg. een klarenburgmix dus.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Half bedoel je.

Als bassie en adriaan praten door het liedje heen, is het klaris. maar als je het karokegedoe hoort, is het ineens smorenburg. een klarenburgmix dus.

Ja, idd, foutje, ik bedoelde alleen maar de versie waarin ze zingen 8)7

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 3 weeks later...
  • 6 months later...
  • 4 months later...
Ik had gelezen op dit forum dat er vroeger singles van *bas* en *adriaan* uitgebracht werden waren dat ook karaokeliedjes ?

Wat bedoel je met "ook karaokeliedjes"?

Het warengewoon muzieknummers onder de namen "The Crocksons" en "Bassie & Adriaan".

Link naar bericht
Delen op andere sites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...