Ga naar inhoud

Aflevering Titels


Aanbevolen berichten

Iedereen kent denk ik wel alle titels van de afzonderlijke afleveringen van de series uit zijn hoofd.

Nu wilde ik jullie vragen of jullie niet eens hebben gedacht

"Wat een rare titel, ik zou hem zo genoemd hebben!"

Een voorbeeld: De laatste aflevering van het geheim van de Sleutel en het geheim van de schatkaart hebben dezelfde titel...

In mijn ogen had dat anders gekund.

Post hieronder welke aflevering je anders had genoemd!

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik weet de titels ook niet allemaal uit m'n hoofd. Maar ze staan wel allemaal op de infosite, misschien een goed idee om daar eens op te kijken bij het reageren in dit topic.

Wat ik wel weet is dat bij de nabewerkte versie van de Schatkaart voor de tv de aflevering die eerst aflevering 1 (vervolg) was, nu gewoon aflevering 2 is en dat die een aparte naam heeft gekregen. Bij de één na laatste aflevering uit de serie is de naam echter veranderd van "Gevonden en verloren" naar "Een vreemde schat." Die 2 dingen staan nog niet op de infosite vermeldt.

Link naar bericht
Delen op andere sites

De titels (niet iedereen kent ze uit het hoofd ;)). De titels kunnen hier en daar veranderd zijn ;)!:

Bassie & Adriaan en de Plaaggeest:

1/6: "Bij de bakker"

2/6: "Naar school"

3/6: "In de garage"

4/6: "In de haven"

5/6: "In het restaurant"

6/6: "Terug in het circus"

Bassie & Adriaan en het Geheim van de Sleutel:

1/11: "De klapband"

2/11: "Het nieuwe nummer" (verloren aflevering)

3/11: "Vakantieplannen"

4/11: "Op reis naar Spanje"

5/11: "Een luie vakantie""

6/11: "Een leuk Spaans dorp"

7/11: "Het auto-ongeluk"

8/11: "Een dagje vissen"

9/11: "De ontvoering"

10/11: "Een sleutel als losgeld"

11/11: "De ontknoping"

Bassie & Adriaan en de Diamant:

1/9: "De uitnodiging"

2/9: "De grootste diamant ter wereld"

3/9: "De gestolen diamant"

4/9: "Op boevenjacht"

5/9: "De schuilplaats"

6/9: "Een benauwde autorit"

7/9: "De vlucht naar Duitsland"

8/9: "Met dieven vang je dieven"

9/9: "50 keer het bewijs

Bassie & Adriaan en de Huilende Professor:

1/8: "Het griengas"

2/8: "Lachen of huilen"

3/8: "Operatie Huilebalk"

4/8: "Joris op het spoor "

5/8: "Het signaal van de professor"

6/8: "Problemen met Robin"

7/8: "De schuilplaats van de professor"

8/8: "De verwisseling"

Bassie & Adriaan en het Geheim van de Schatkaart:

1/14: "Het goede en het slechte nieuws"

2/14: "Hoe een bal kan rollen"

3/14: "Het leuke idee"

4/14: "Een geheimzinnig raadsel"

5/14: "Het gestolen schilderij"

6/14: "De grote wedstrijd"

7/14: "De valstrik"

8/14: "Op zoek naar de schat"

9/14: "De slapende vulkaan"

10/14: "De ontdekking"

11/14: "Een gevaarlijke klimpartij"

12/14: "Op zoek naar de kleine maan"

13/14: "Een vreemde schat"

14/14: "De ontknoping"

Bassie & Adriaan en de Verdwenen Kroon:

1/8: "Een toevallige ontmoeting"

2/8: "Het museumbezoek"

3/8: "De inbraak"

4/8: "De dreigbrief"

5/8: "1.000.000 losgeld"

6/8: "Bedrogen door bedriegers"

7/8: "Het computerprogramma"

8/8: "De ontsnappingsroute"

Bassie & Adriaan en de Verzonken Stad:

1/9: "Een rustige, luie vakantie?"

2/9: "Een geheimzinnige vondst"

3/9: "Raadselachtige tekens"

4/9: "Het eiland Santorini"

5/9: "De stad Atlantis"

6/9: "Het Paard van Troje"

7/9: "Wie vangt wie?"

8/9: "Een vreemd eiland"

9/9: "Het geheim van de steen"

Bassie & Adriaan en de Geheimzinnige Opdracht(gever):

1/12: "Een vreemde opdracht"

2/12: "Het verschil tussen hoog en laag"

3/12: "Het einde van het goede spoor"

4/12: "De weg van de wijndruif"

5/12: "De zon en de regen wijzen de weg"

6/12: "Als je bij de hand bent"

7/12: "Waar zingen gevaarlijk was"

8/12: "Op 42.195 meter afstand"

9/12: "De kindervriend"

10/12: "Waar het allerkleinste heel groot is"

11/12: "Onder water op een droge plaats"

12/12: "De geheimzinnige opdrachtgever"

Bassie & Adriaan en de Reis vol Verrassingen:

1/16: "De 3e van 26"

2/16: "Een wonderlijke ontdekking"

3/16: "Meer geluk dan wijsheid"

4/16: "Bassie als president"

5/16: "Het gevangeniseiland"

6/16: "Een gigantisch bos"

7/16: "De luchtspiegeling"

8/16: "Een onverwacht bad "

9/16: "De overval"

10/16: "Het pad der beroemdheden"

11/16: "Bassie als regenmaker"

12/16: "Een grote verrassing"

13/16: "Het kinderparadijs"

14/16: "Het knal goeie Wild West show"

15/16: "Een verdacht vliegtuigje"

16/16: "Een grensgeval"

Ik vind de titels over het algemeen goed bedacht.

Alhoewel "De ontknoping" wel erg algemeen klinkt, maar ik zou zo snel geen betere titel kunnen verzinnen ;).

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ja oke dat klopt.

Maar ik ben juist benieuwd of jullie aan een aflevering een andere titel zouden verbinden.

Ik zou bijvoorbeeld aflevering 6 van Europa (Als je Bij De Hand Bent) veranderen in De Mond Van De Waarheid

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik weet de titels ook niet allemaal uit m'n hoofd. Maar ze staan wel allemaal op de infosite, misschien een goed idee om daar eens op te kijken bij het reageren in dit topic.

Wat ik wel weet is dat bij de nabewerkte versie van de Schatkaart voor de tv de aflevering die eerst aflevering 1 (vervolg) was, nu gewoon aflevering 2 is en dat die een aparte naam heeft gekregen. Bij de één na laatste aflevering uit de serie is de naam echter veranderd van "Gevonden en verloren" naar "Een vreemde schat." Die 2 dingen staan nog niet op de infosite vermeldt.

Klopt... dat moet als het goed is nog worden veranderd. Zoals je weet zijn RM en ik bezig met titelcaps van de afleveringen voor Wonderer. (zoals ook bij Europa en Amerika enz. als het geval is) De ''handgeschreven'' titels gaan dan als het goed is weg en zullen worden vervangen voor een cap waar de titel van de aflevering bij staat. (dus bij de schatkaart zal misschien het 1a en 1b wel worden veranderd in nieuwe caps ;) )

Maar om even ontopic te blijven. Volgens mij is de bedoeling van dit topic welke titels van afleveringen jij anders zou hebben genoemd. ;)

en @ the Master :P ... sommige titels zijn bij de bewerkingen al weer aangepast. Schatkaart 1b is bijvoorbeeld ''2. hoe een bal kan rollen'' geworden en schatkaart 12 is ''13. Een vreemde schat'' geworden.

En vooral bij Europa zijn een hoop titels veranderd in de nabewerkingen ;) ... kijk voor de grap maar eens in het titelcaps topic bij tips en toevoegingen ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

en @ the Master :P ... sommige titels zijn bij de bewerkingen al weer aangepast. Schatkaart 1b is bijvoorbeeld ''2. hoe een bal kan rollen'' geworden en schatkaart 12 is ''13. Een vreemde schat'' geworden.

En vooral bij Europa zijn een hoop titels veranderd in de nabewerkingen ;) ... kijk voor de grap maar eens in het titelcaps topic bij tips en toevoegingen ;)

Gewoon overgenomen uit het topic van "acrobaatje": "Wat is jouw favoriete aflevering?", hij zal het wel van de info-site hebben. Het zou best kunnen dat sommige titels inmiddels niet meer kloppen, ik heb het er gewoon bijgezet als geheugensteuntje ;).

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Gewoon overgenomen uit het topic van "acrobaatje": "Wat is jouw favoriete aflevering?", hij zal het wel van de info-site hebben. Het zou best kunnen dat sommige titels inmiddels niet meer kloppen, ik heb het er gewoon bijgezet als geheugensteuntje ;).

Ha, dat moest ik even horen! :P Ik vind wel dat sommige afleveringen inderdaad wel anders hadden mogen heten:

Zoals de laatste afleveringen van de Sleutel ("De ontknoping") inderdaad, want dat verraadt meteen al dat het de laatste aflevering is en dat het toch wel goed zal komen. Een goede titel zal zijn "Gelijk oversteken" of iets in die richting. Hetzelfde geldt natuurlijk voor "Het Geheim van de Schatkaart", noem het dan "Een waardevolle schatkist" o.i.d.

"Het geheim van de steen" (De Verzonken Stad) dito, dat verraadt meteen al dat het de laatste aflevering zal zijn.

"Het allerkleinste is heel groot" (Geheimzinnige Opdracht) vindt ik ook niet echt een goede naam voor een aflevering. (ik heb begrepen dat dat bij de nabewerkingen al anders is) Een goede naam zou kunnen zijn "De terugkeer van een oude bekende", "De reis met de luchtballon", of iets anders.

"De geheimzinnige opdrachtgever" verraadt ook dat het de ontknoping is. De aflevering zou kunnen heten "Operatie Geniaal" of iets wat met Luxemburg te maken heeft.

Afl 7 "De luchtspiegeling" (Reis vol verrassingen) vindt ik ook niet zo heel sterk. De luchtspiegeling is niet echt de rode draad van de aflevering. Ik zou het "Een verschil van temperatuur" noemen. (dit geldt trouwens ook voor een aantal andere afleveringen in deze serie)

"Een verdacht vliegtuigje" is volgens mij ook niet zo heel goed, omdat B&A het vliegtuigje al meerdere keren eerder hebben gezien. In deze aflevering komt het verhaal achter het vliegtuigje naar boven voor B&A, dus zou "Het verdachte vliegtuigje" wel weer goed zijn.

Zo, da's genoeg voor nu.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ja nou je het zecht, Is het meestal bij de laatste aflevering de spanning er af, want dan weet je dat het goed zal komen lijkt mij.

De titels in Europa vind ik zelf wel leuk verzonnen. (steeds het raadseltje als titel). Wel jammer inderdaad dat ze dat bij sommige afleveringen niet doen.

Aflevering 1. Een vreemd opdracht had bijvoorbeeld beter kunnen heten ''waar de bloemen onderdoor gaan''

en Aflevering 12. De Geheimzinnige Opdrachtgever had beter ''Waar 's nachts voor de dag wordt gezorgd'' kunnen heten. Dan verraadt het ook gelijk een stuk minder.

@acrobaatje: Aflevering 10 heette voorheen ''het allerkleinste is heel groot'' en nu ''Waar het allerkleinste heel groot is''. Toch wel een verbetering vind ik zelf en ook vind ik deze titel goed passen ;)

Sommige titels vind ik bij de nabewerking weer minder leuk, zoals ''uit de hand van een kindervriend'' wat ineens ''de kindervriend'' is geworden :N

Link naar bericht
Delen op andere sites
De titels (niet iedereen kent ze uit het hoofd ;)):

(titels)

Ik vind de titels over het algemeen goed bedacht.

Alhoewel "De ontknoping" wel erg algemeen klinkt, maar ik zou zo snel geen betere titel kunnen verzinnen ;).

The Master, ik heb zojuist de titels in het "Favoriete afleveringen"-topic veranderd naar de nabewerkingen, dus zoals ze nu zijn. Misschien is het een goed idee als jij die ook verandert in jouw post. Neem ze maar gewoon over uit mijn topic. ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

The Master, ik heb zojuist de titels in het "Favoriete afleveringen"-topic veranderd naar de nabewerkingen, dus zoals ze nu zijn. Misschien is het een goed idee als jij die ook verandert in jouw post. Neem ze maar gewoon over uit mijn topic. ;)

Er zitten nog steeds wel een paar (kleine) foutjes in hoor :*

Huilende professor 4: Joris op het spoor

Amerika 8: Een onverwacht bad

Europa 11: Onder water op een droge Plaats

enz. enz.

Ze blijven die titels maar veranderen, dus het zal nooit helemaal precies kloppen :N

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

The Master, ik heb zojuist de titels in het "Favoriete afleveringen"-topic veranderd naar de nabewerkingen, dus zoals ze nu zijn. Misschien is het een goed idee als jij die ook verandert in jouw post. Neem ze maar gewoon over uit mijn topic. ;)

Oke, is gebeurd. Ik heb de verbeteringen van MarsM ook overgenomen. Helemaal foutloos zal het toch niet worden, omdat de titels steeds een beetje blijven veranderen ;).

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Oke, is gebeurd. Ik heb de verbeteringen van MarsM ook overgenomen. Helemaal foutloos zal het toch niet worden, omdat de titels steeds een beetje blijven veranderen ;).

Ja, zoals ''HET knal goeie wild west show'' _O-

Wat ik overigens ook jammer vind is dat ze heel vaak gebruik maken van ''het geheim van...''

''Het geheim van de schatkaart''

''Het geheim van de sleutel''

''Het geheim van de steen''

''Een geheimzinnig raadsel''

''De geheimzinnige opdracht(gever)''

''Een geheimzinnige vondst''

Dat hadden ze misschien ook beter anders kunnen kiezen :{

En wat ik ook wel een beetje jammer vind is bij de schatkaart

''Op zoek naar de schat''

''Op zoek naar de kleine maan''

Dat lijkt ook erg op elkaar :N

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik vind titels als: 'de ontknoping' niet heel orgineel, maar die verklappen niets, dat vind ik wel leuk...

Neem bv de titel van de serie: "B&A en de verdwenen kroon", als je daarover nadenkt dan weet je al dat als die kroon in beeld komt dat die gestolen wordt...

Dát is natuurlijk jammer, een titel als 'de ontknoping' verklapt niets, dat is wel het mooie aan die titel(s)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Dan blijf ik het wel jammer vinden dat ze een titel als De Ontknoping gebruiken. Ze konden in mijn ogen ook een andere titel gebruiken die niets verraad. Daarbij gebruiken ze de titel twee keer.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Denkt er iemand serieus dat er in de LAATSTE aflevering GEEN ontknoping voorvalt dan?

Da's "SPOILER!!" roepen als iemand zegt dat het gras groen is.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Ja, maar RM steeds wel.

Wat hij waarschijnlijk bedoelt is dat het niet leuk is dat je vantevoren al weet dat je naar de laatste aflevering zit te kijken. Het is dus niet ''verraden'' in de vorm van dat je al weet hoe het af loopt, maar dat je weet dat het de laatste aflevering is waar je naar zit te kijken.

Als ze de laatste aflevering van de schatkaart bijvoorbeeld ''een waardevolle schatkist'' (of iets dergelijks) hadden genoemd weet je niet zeker of het de laatste aflevering is. Nu ze hem de ontknoping hebben genoemd weet je al dat het plan van Adriaan met het afluisterapparaatje zeker gaat lukken en is er toch al een deel van de spanning weg... ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
In de tv-gids staat vaak ook:

'Nieuwe 9 delige serie van de kinderhelden Bassie en Adriaan.

afl 9 'de ontknoping' (slot)'

En komop, alsof je niet zou weten hoe het afloopt. }:|

Het is ook beredeneerd vanuit als je de serie voor het eerst zou zien. Als je het al een keer hebt gezien weet je zowieso hoe alles loopt, anders niet nee. En daarnaast gaat het ook om het bedenken van de titels door de makers... dat er soms tvgidsen zijn die neerzetten hoeveel afleveringen een reeks heeft staat daar natuurlijk los van... zo kan je nog wel een paar dingen bedenken :N Het gaat er om wat de titel verraadt en niet wat een tvgids verraadt

Link naar bericht
Delen op andere sites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...