Ga naar inhoud

Netwerk tussen windows XP en windows 98


Aanbevolen berichten

Ik heb een netwerk met draad tussen m'n windows xp pc waar internet op zit en m'n pc met windows 98 die boven staat. Nu wil ik het zo instellen dat ik boven kan internetten en liedjes vanaf beneden kan afluisteren.

dit wil nog niet erg lukken :N

Heeft iemand tips om mijn netwerk goed in te stellen?

Link naar bericht
Delen op andere sites

internet aansluiten op pc met winxp is makkelijker om je internet te delen... Maar was met 98 ook niet onmogelijk... Heb het volgens mij zelf nooit gedaan...

Wat bestanden betreft. Op XP moet gastaccount geactiveerd zijn, of je moet bij Win98 je hebben aangemeld met een gebruikersnaam die ook bestaat in WinXP... Beetje gedoe allemaal, WinXP heeft overal beveiliging, 98 totaal geen... Dus vandaar nogal lastig. Verder vallen er weinig tips te geven als je niet concreet problemen vermeldt ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites

onzin.

Op je Windows XP pc draai je de THUISNETWERK WIZARD, als je die doorlopen hebt vraagt hij of je een netwerkinstallatie diskette wil maken, maak die aan en draai die onder Windows '98

Je moet je onder Win '98 wel aanmelden met een gebruikersnaam (wachtwoord noet nodig) en aanmelden zetten op windows netwerk (je hebt een paar keuzes) en op beide pc's bestands en printerdeling aan zetten.

Link naar bericht
Delen op andere sites
onzin.

Op je Windows XP pc draai je de THUISNETWERK WIZARD, als je die doorlopen hebt vraagt hij of je een netwerkinstallatie diskette wil maken, maak die aan en draai die onder Windows '98

Je moet je onder Win '98 wel aanmelden met een gebruikersnaam (wachtwoord noet nodig) en aanmelden zetten op windows netwerk (je hebt een paar keuzes) en op beide pc's bestands en printerdeling aan zetten.

hmmz k word altijd gek van wizards :P maar wat onzin? K heb genoeg mensen gezien die XP netjes hadden gedeeld en met andere XP/2k machine gewoon bij de shares konden, maar vanaf 9x niet...

oh en verder: lama, hij heeft internet op zn XP machine... niet gezien, dan kan het indd wel makkelijk

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb 98SE.

Steeds als het netwerk het bijna doet doet het internet beneden het weer niet. want boven kan je de werknaam van de pc beneden al aanklikken maar dan zegt hij dat hij hem niet kan vinden.

het is toch best lastig om het goed te krijgen :r

Link naar bericht
Delen op andere sites

Heb je al geprobeerd om ipadres van de computer in te typen? Mocht dit niet werken dan kan dat verschillende redenen hebben.

-Het kan zijn dat er op de Windows XP machine een firewall aan staat, die teveel tegenhoudt.

-Het kan zijn dat bestand en printer delen is uitgeschakeld.

Verder heeft de werkgroep niets te maken met het wel of niet toegang hebben. De werkgroep naam is alleen maar om de computer sneller te kunnen vinden.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Enige wat in principe moet kloppen zijn IP adressen. Werkgroep heeft er weinig mee te maken.. Maar ik durf niet met zekerheid te zeggen dat Windows98 (SE) dat ook snapt... Standaard FireWall van WinXP wil indd ook nog wel eens voor problemen zorgen..

Maar je sluit je internet aan op je pc beneden en als je je netwerk gebruikt heeft de pc beneden geen internet meer :?

Heb je de instellingen bij je pc beneden dan wel voor de juiste netwerkverbinding ingevoerd? Breedband internet loopt ook via een netwerkkaart ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik heb nu internet op mijn netwerk :Y Nu moet ik nog zorgen dat ik muziek kan delen op mijn netwerk dit wil nog even niet lukken.

Ah dat scheelt een hoop :D

Je moet zorgen dat je bestand en printer deling aan hebt staan (bij netwerk opties).

Rechtermuisknop op de map met muziek > delen, kan je instellen dat die map gedeeld wordt, deze kan je dan ook een naam geven, bijvoorbeeld muziek. Van de andere pc kom je dan in die map via:

NaamPcMetGedeeldeMapmuziek

of

IpPcMetGedeeldeMapmuziek

of door te kijken in "mijn netwerkomgeving"

Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...