Ga naar inhoud

FC De Kampioenen


Aanbevolen berichten

Nog geen topic over deze, naar mijn mening, geweldige Belgische serie ;).

Het draait allemaal om een cafe-ploeg waar een heleboel omheen gebeurt.

Wat vinden jullie van deze serie ?

Ik vind het een geweldige serie, dan heb ik het vooral over de seizoen met Oscar en DDT. Geweldige humor _O_! Helaas hebben ze dat niveau met BTW en Fernand nooit meer gehaald :N. Ik kijk nog steeds naar elke aflevering die wordt uitgezonden, ook al heb ik ze allemaal al eens gezien :D.

Meer info ?: http://www.dekampioenen.be/ ;).

Link naar bericht
Delen op andere sites
1 woord : Verschrikkelijk

Ik kan er gewoon niet naar kijken, zooooo dom. Liever de komedie-reeksen van onze commerciele zender ( maar die kunnen jullie niet zien )

Vind je de eerste reeksen ook niet leuk ?

De laatste paar seizoenen zijn inderdaad een stuk minder ;).

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik vind het GEWELDIG al ben ik hollander kijk ik iedere keer weer als het op tv komt

ik kijk al een kleine 2 a 3 jaar en ik heb er een stuk of 3 gemist

de rest dat ik heb gemist is opgenomen

ik heb ook alle twee de dvd's

en nu worden gelukkig de oude reeksen herhaald

mijn opa vind het ook schitterend

vooral xavier

een van de meesterlijke uitspraken die elke keer weer terug komt is:

_O_ Pascale voor mij een dagschotel _O_

ik vind vooral DDT en Fernand leuk

en xavier en markske

de site die de master hier zet is trouwens niet de officiele site

dat is:

http://195.130.153.139/kampioenen_master/cafe/cafe.html

in een woord TOP

erg leuk dat je dit topic hebt geplaatst de master ^O^

Link naar bericht
Delen op andere sites

het is dat het niet mag om een filmpje hier te laten zien anders.... :P

(Ik weet het niet zeker maar mag dat wel als het van de eigen site komt en dat je daar dan de link naar toe geeft)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik vind het GEWELDIG al ben ik hollander kijk ik iedere keer weer als het op tv komt

ik kijk al een kleine 2 a 3 jaar en ik heb er een stuk of 3 gemist

de rest dat ik heb gemist is opgenomen

1: ik heb ook alle twee de dvd's

en nu worden gelukkig de oude reeksen herhaald

mijn opa vind het ook schitterend

vooral xavier

een van de meesterlijke uitspraken die elke keer weer terug komt is:

_O_ Pascale voor mij een dagschotel _O_

ik vind vooral DDT en Fernand leuk

en xavier en markske

2: de site die de master hier zet is trouwens niet de officiele site

dat is:

http://195.130.153.139/kampioenen_master/cafe/cafe.html

in een woord TOP

3: erg leuk dat je dit topic hebt geplaatst de master ^O^

1: Waar koop je die DVD's ? (in Nederland ?)

2: Klopt, maar die andere heeft een beetje rare URL :P. Ik kende 'm wel al, ook een leuke site :).

3: Graag gedaan ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

1: Waar koop je die DVD's ? (in Nederland ?)

2: Dat is wel de officiële site, maar de site die jij plaats is ook een leuke ;).

3: Graag gedaan ;)

1 In belgie maar kan ook bij bol.com en dan moet je fc de kampioenen intypen bij zoeken ;)

2. deze site is volgens tv 1 officieel ;)

die jij aan geeft is de fansite :P

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

1 In belgie maar kan ook bij bol.com en dan moet je fc de kampioenen intypen bij zoeken ;)

2. deze site is volgens tv 1 officieel ;)

die jij aan geeft is de fansite :P

1: Dat dacht ik al, ik kijk wel eens in Belgie, ik woon toch dicht bij de grens.

2: Ik had mijn antwoord net aangepast voor jouw post, het klopt inderdaad wat je zegt. Komt door de rare URL dat ik in de war ben ;).

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

1: Dat dacht ik al, ik kijk wel eens in Belgie, ik woon toch dicht bij de grens.

2: Ik had mijn antwoord net aangepast voor jouw post, het klopt inderdaad wat je zegt. Komt door de rare URL dat ik in de war ben ;).

meestal kosten ze rond de 20 euro alleen ik heb hem voor 15 gekocht bij delhaize (een bekende supermarktketen)

als die niet daar in de buurt zit kun je hem kopen bij frs en de standaard boekhandel en waarschijnlijk verkopen ze ze ook in fnac (die zit ondermeer is antwerpen aan de groenplaats, in winkelcentrum wijnegem dat is in de buurt van antwerpen

en ook in hasselt maar ik weet niet precies waar)

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

meestal kosten ze rond de 20 euro alleen ik heb hem voor 15 gekocht bij delhaize (een bekende supermarktketen)

als die niet daar in de buurt zit kun je hem kopen bij frs en de standaard boekhandel en waarschijnlijk verkopen ze ze ook in fnac (die zit ondermeer is antwerpen aan de groenplaats, in winkelcentrum wijnegem dat is in de buurt van antwerpen

en ook in hasselt maar ik weet niet precies waar)

Bedankt voor de tips :).

Staan er nog extra's op de DVD's of alleen de afleveringen ? Erg duidelijke info daarover kon ik niet vinden ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Bedankt voor de tips :).

Staan er nog extra's op de DVD's of alleen de afleveringen ? Erg duidelijke info daarover kon ik niet vinden ;)

Op reeks 1 staan Bloopers en een making of

en op reeks 2 staan Fc de championettes (de vrouwen ) in de droomfabriek en daar zingen ze dan een liedje

vooral reeks 2 heeft een heel mooi menuscherm

en het zijn 2 dvd's boxen

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Op reeks 1 staan Bloopers en een making of

en op reeks 2 staan Fc de championettes (de vrouwen ) in de droomfabriek en daar zingen ze dan een liedje

vooral reeks 2 heeft een heel mooi menuscherm

en het zijn 2 dvd's boxen

Bedankt ^O^!

Ik ga ze me binnekort maar eens kopen ;).

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik vind het ook een geweldige serie. Ben er mee opgegroeid. Toen ik 4 was(1996) kon ik al zingen van "De Kampioenen, de kampioenen, wij zijn de beste van het land - de kampioenen, de kampioenen , kampioen zijn is plezant - yeah!!!- Heb dan ook ALLE afleveringen tot nu toe op video (behalve reeks 9 en 10 - met Bernard Theofiel Waterslaegers, beter bekend als BTW, met zijn restaurant; ik heb deze later gewist omdat ik me gewoon kon ergeren aan dat "ros betweterke") en nu ook reeks 1 en 2 (trouwens dit zijn geen echte boxen, maar gewoon 2 -discs) op DVD.

Vanavond (zodadelijk): 20.35 Reeks 5, afl. 4 "Overtijd" (Zomer HH)

Bieke is overtijd met een artikel over 'Alleenstaande moeders'. Carmen hoort hierover en leidt er uit af dat Bieke zwanger is. Carmen gaat het nieuws onmiddellijk uitbrengen bij Doortje en ook bij Boma. De Kampioenen gaan zich met de zaak bemoeien, vooral als ze horen dat Bieke en Marc helemaal geen trouwplannen hebben...

Morgen: ca.20.40-20.45 Reeks 5, afl.5 "Vrouwenhandel" (Zomer HH)

Mike, een oude klasgenoot, stopt bij DDT met zijn Ferrari (dit is Jakob Beks - alias BTW). Hij blijkt zich recent als importeur van exotisch vlees te hebben gevestigd. Hij importeert struisvogel, krokodil en slang, voor gebruik in Vlaamse restaurants. Mike doet DDT een voorstel. DDT kan een flinke cent verdienen als hij mee in de verkoop stapt. Er ontstaat verwarring als Pol een deel van het gesprek verkeerd interpreteert en DDT verdenkt van vrouwenhandel...

Link naar bericht
Delen op andere sites

De aflevering van vandaag ("Vrouwenhandel") is ook weer heel erg leuk. Voor meer info over deze aflevering zie vorig bericht. Na de aflevering van vandaag hebben we nog 21 afleveringen te gaan en dan zijn de zomer Herhalingen voorbij. Rond eind oktober/begin november zal de laatste reeks, reeks 15 wel weer herhaald worden en eind november wordt de nieuwe reeks van 2005/2006 uitgezonden: reeks 16.

Maar voorlopig nog de zomer HH, ma t/m do + za ca.20.30/20.35/20.40

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 weeks later...

ook dit is weer een goede succesreeks inmiddels zijn er al 13 of 14 seizoenen opgenomen (of nog meer???) als ik het niet vergeet kijk ik er meestal naar, men opa en oma die vinden dit ook helemaal geweldig en lachen om die maffe dingen die daar plaatsvinden.

pico vond ik vroeger maar zon watje, kon niets anders dan televisies repareren enzo. echt een saai personage. pol is leuk en vooral als de neef van ddt. de seizoenen met DDT zijn de mooiste, de andere zijn ook wel leuk maar stukken minder qua grappen dan bij die van DDT

Link naar bericht
Delen op andere sites
ook dit is weer een goede succesreeks inmiddels zijn er al 13 of 14 seizoenen opgenomen (of nog meer???) als ik het niet vergeet kijk ik er meestal naar, men opa en oma die vinden dit ook helemaal geweldig en lachen om die maffe dingen die daar plaatsvinden.

pico vond ik vroeger maar zon watje, kon niets anders dan televisies repareren enzo. echt een saai personage. pol is leuk en vooral als de neef van ddt. de seizoenen met DDT zijn de mooiste, de andere zijn ook wel leuk maar stukken minder qua grappen dan bij die van DDT

Er zijn 15 reeksen opgenomen en in ieder jaar komt er een nieuwe reeks bij.

Hoofdrollen zijn nu in reeks 15 en 16 voor:

Marijn Devalck als Balthazar Boma (worstenfabrikant)

Danni Heylen als Pascale Crucke (cafebazin)

Ann Swartenbroex als Bieke Vertongen-Crucke (dochter van Pascale)

Herman Verbruggen als Marc Vertongen (man van Bieke)

Loes van den Heuvel als Carmen Waterslaegers (de bazige vrouw)

Johnny Voners als Xavier Waterslaegers (de onder de "sloef" liggende man van Carmen)

Ben Rottiers als Pol DeTremmerie (vriend van Doortje)

Ann Tuts als Doortje van Hoeck (vriendin van Pol)

Jaak van Assche als Fernand Costermans (de antquair)

Overige hoofdrollen in bepaalde reeksen:

REEKS 1 T/M 4:

- In deze reeksen had Pascale nog een man: de cafebaas Oscar Crucke, dus vader van Bieke en trainer van F.C de Kampioenen. Hij is in de laatste aflevering van reeks 4 zijn vader achterna gegaan naar Tenerife, die er vandoor was gegaan met de moeder van DDT.

- In deze reeksen had Doortje nog een man: Pico Coppens, de echte vader van Doortje's zoontje Billie. Pico was best een arrogant ventje, hij had een hoge dunk van zichzelf, en dan vooral bij zijn plaats als spits in F.C de Kampioenen. Hij en Doortje hadden vaak ruzie. Hij was in de eerste aflevering van reeks 5 verdwenen en de verklaring was dat Pico Doortje en Billie in de steek had gelaten.

- In deze reeksen had Herman Verbruggen (Marc Vertongen) in (bijna) iedere aflevering van reeks 1 + 2 (en in sommige afleveringen van reeks 3 + 4) slechts een kleine bijrol. Hij speelde wel het zelfde personage als nu, alleen was hij toen niet de vriend van Bieke en werkte hij niet alleen als DJ (zoals in de laatste reeksen), maar ook als verslaggever bij de wedstrijden van de Kampioenen. In aflevering 8 van de 13-delige reeks 4 worden Bieke en Marckse een koppel maar toch blijft het voor de kijkers (in reeks 4) maar een bijrol.

REEKS 1 T/M 8:

In deze reeksen speelde Dimitrie de Trimmerie mee, afgekort DDT, mee. Hij was garagist en de allereerste ruziemakende buurman van F.C de Kampioenen. Dit zijn volgens 88 % (ja, nagekeken) van alle Kampioenen-fans en kijkers (waaronder ik) de beste reeksen geweest vanwege dat "Zal't gaan ja" en "'t Is niet waar,he?" roepende (zoals Carmen zegt) prutsgaragistje.

REEKS 5 T/M 8:

In reeks 5 en volgende was Marc nu ook een hoofdrol - en ook voor de kijkers. Verder verscheen er bezoek bij DDT: zijn neef, Pol, uit Afrika. Dit was de nieuwe man voor Doortje. Pico is weg - en in afl.1 van reeks 5 staat Pol aan de deur. Doortje wordt verliefd op hem, maar durft het niet te zeggen. In aflevering 7 van reeks 5 ("Boma's list") maakt Doortje Pol groen van jaloezie en uiteindelijk worden ze een koppel. Ook was reeks 8 de (helaas) laatste reeks van DDT. In de laatste aflevering (13) wordt DDT gearresteerd voor belastingfraude...

REEKS 9 + 10:

In aflevering 1 van reeks 9 komt Ma DDT naar het dorp voor de garage van haar "weggepest door de Kampioenen -" zoon te verkopen. Het wordt een hele strijd wie de garage krijgt. Uiteindelijk krijgt de bemoeizieke, beterwetende Bernard Theofiel Waterslaegers hem, de neef van Xavier. Hij maakt er een restaurant van. Hij was echt veel te wild, te druk en vooral te irritant. De kijkcijfers namen af, en in de laatste aflevering van reeks 10 vertrekt BTW omdat hij geen last meer wil hebben van "die pottenstampers". Maar goed ook...

REEKS 11 t/m NU:

Fernand Costermans, de "voddenmarchant" (voddenverkoper) waarmee Pascale, Boma, Carmen en BTW al kennismaakten in afl.12 + 13 van reeks 10, heeft het restaurant van BTW gekocht. Hij maakt er weer een brokantiekzaak van, en bouwt een duivekot. De "oorlog" tussen de Kampioenen en de buurman wordt weer even erg als met DDT. En als de Kampioenen bij Fernand iets niet willen, spreekt hij altijd van zijn "zieke, lukemieke kindjes" die hij helemaal niet heeft.

In reeks 15 wordt Bieke officieel, na meer dan 10 jaar de vriendin van Marckse te zijn, mevrouw Vertongen. Ze trouwt dus met Mark in de laatste aflevering van de tot nu laatst uitgezonden reeks 15: aflevering 13, "Het huwelijk".

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 3 weeks later...
Ik had toch gelijk O-). Vanavond is de eerste aflevering van het nieuwe seizoen uitgezonden :D!

Heeft iemand nog gekeken ? Het was een redelijk leuke aflevering, niet super maar ook zeker niet slecht ;).

Nee, je had geen gelijk. Zaterdag is gewoon afl.1 van reeks 15 "Baby Baby" herhaald. Overigens vond ik het vreemd dat ze op de zender (Een) zeiden: nu komt de eerste aflevering van het nieuwe seizoen van F.C de Kampioenen en het was "gewoon" een herhaling.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Nee, je had geen gelijk. Zaterdag is gewoon afl.1 van reeks 15 "Baby Baby" herhaald. Overigens vond ik het vreemd dat ze op de zender (Een) zeiden: nu komt de eerste aflevering van het nieuwe seizoen van F.C de Kampioenen en het was "gewoon" een herhaling.

Ik had hem nog nooit gezien :? en ik kijk bijna altijd. En Mark en Bieke waren al getrouwd, het einde van vorig seizoen. Xavier zag er ook een stuk ouder uit dan in het laatste seizoen :?.

Zal wel aan mij liggen dan :?...

Link naar bericht
Delen op andere sites

Laatste nieuws over FC DE KAMPIOENEN al gehoord?

Zoals jullie (waarschijnlijk) weten zijn reeks 1 en 2 uitgekomen in twee 2-discs DVD's. Op 10 november komt er een grote DVD-box uit met daarin alle 15 reeksen op in totaal 30 DVD's voor 150 Euro. Een duur bedrag, maar bedenk maar eens als je alle reeksen (reeks 3 t/m 15 zijn overigens nog lang niet uit hoor) los moet kopen (zo'n 20 Euro per stuk) ben je meer geld kwijt. 15 x 20 = 300 Euro! Dan krijg je ze voor de helft. Dus voor iedere Kampioenen-fan is dit een te gekke box! Wie meer info wil, vraagt maar.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Laatste nieuws over FC DE KAMPIOENEN al gehoord?

Zoals jullie (waarschijnlijk) weten zijn reeks 1 en 2 uitgekomen in twee 2-discs DVD's. Op 10 november komt er een grote DVD-box uit met daarin alle 15 reeksen op in totaal 30 DVD's voor 150 Euro. Een duur bedrag, maar bedenk maar eens als je alle reeksen (reeks 3 t/m 15 zijn overigens nog lang niet uit hoor) los moet kopen (zo'n 20 Euro per stuk) ben je meer geld kwijt. 15 x 20 = 300 Euro! Dan krijg je ze voor de helft. Dus voor iedere Kampioenen-fan is dit een te gekke box! Wie meer info wil, vraagt maar.

Klinkt wel aantrekkelijk, 150 euro is niet niks maar je krijgt er wel veel voor. Hoe kom je aan deze info ?

Link naar bericht
Delen op andere sites
Laatste nieuws over FC DE KAMPIOENEN al gehoord?

Zoals jullie (waarschijnlijk) weten zijn reeks 1 en 2 uitgekomen in twee 2-discs DVD's. Op 10 november komt er een grote DVD-box uit met daarin alle 15 reeksen op in totaal 30 DVD's voor 150 Euro. Een duur bedrag, maar bedenk maar eens als je alle reeksen (reeks 3 t/m 15 zijn overigens nog lang niet uit hoor) los moet kopen (zo'n 20 Euro per stuk) ben je meer geld kwijt. 15 x 20 = 300 Euro! Dan krijg je ze voor de helft. Dus voor iedere Kampioenen-fan is dit een te gekke box! Wie meer info wil, vraagt maar.

Heb jij een foto van? Lijkt me niet maar als je er een hebt van de doos, vind ik dat TE GEK! ;)
Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Heb jij een foto van? Lijkt me niet maar als je er een hebt van de doos, vind ik dat TE GEK! ;)

Hier ALLE INFO die ik weet + een kleine foto.

De 15 eerste seizoenen van F.C de Kampioenen komen in 1 keer op DVD uit in een prachtige box met 30 DVD's (per reeks 2 DVD's) + enkele leuke extra's (nog onbekend welke extra's). Hij is op 10 november 2005 verkrijgbaar en de prijs zou schommelen rond de 150 Euro. Dus enkel reeks 1 (afl.1 t/m 13) en 2 (afl.14 t/m 26) zijn nu los te koop voor een prijs van zo'n 20 Euro per stuk.

Het is nog niet zeker of de box er zo gaat uitzien maar dit is het voorlopige ontwerp van de zijkant. Hier zie je hem:

jbjcki.jpg

Link naar bericht
Delen op andere sites

MEER INFO OVER DE F.C DE KAMPIOENEN DVD-BOX!

Zoals ik heb gemeld komt er op 10 november dit jaar een prachtige DVD-box uit met daarin alle seizoenen/reeksen (15) van F.C de Kampioenen tot nu toe (1990-2005). Alle fans (zoals ik) zitten er op te wachen! Alle 30 (!) DVD's zullen verspreid worden over 5 aparte boxen (die natuurlijk allemaal in DIE BOX van 10 november zitten) met in elke box 6 DVD's en dus 3 reeksen. Ruim 108 uur lachen met F.C de Kampioenen. De aparte boxen zullen in de loop van jaren 2006-2007 verkrijgbaar zijn. Hieronder alle info en extra's van de 5 aparte DVD boxen:

BOX 1: Reeks 1, 2 en 3

Info:In deze DVD-box zitten de eerste 3 reeksen van F.C. De Kampioenen. In reeks 1 maken we kennis met de Kampioenen en hun gebuur Dimitri. Verder in reeks 2 wordt Xavier sergeant en Bieke vertrekt naar Amerika. In de derde reeks is er een besmetting in de garage en lanceert Boma zijn nieuwe worst.

Extra's: Bloopers

BOX 2: Reeks 4, 5 en 6

Info:In de 4de reeks wil iedereen de motorfiets en nemen we afscheid van Oscar en Pico. Het gaat verder in reeks 5 wanneer er negatieve aardstralen zijn en speelt Xavier mee in een promotiefilmpje. Tenslotte opent Carmen in reeks 6 haar krantenwinkel en spelen de Kampioenen American football.

Extra's: Fragment Droomfabriek "F.c de Championettes"

BOX 3: Reeks 7, 8 en 9

Info: Het verhaal gaat verder in reeks 7 waarin Sinterklaas op bezoek komt en waar Pascale en Boma eindelijk een koppel worden. In de 8ste reeks nemen we definitief afscheid van DDT en maken we kennis met Xavier zijn neef Bernard in reeks 9.

Extra's: Bloopers

BOX 4: Reeks 10, 11 en 12

Info: Er wordt een toneel opgevoerd in reeks 10 en krijgen de Kampioenen bezoek van een Hollandse voetbalploeg. De nieuwe gebuur Fernand maakt in reeks 11 zijn intrede en krijgt Bieke een nieuwe job.

Extra's: Bloopers

BOX 5: Reeks 13, 14 en 15

Info: Er gebeuren mirakels in reeks 13 en komen er hippies op bezoek. In reeks 14 heeft Pol een depressie en krijgt Billie een gitaar cadeau. In het jubileumjaar van F.C. De Kampioenen gaan de Kampioenen naar de Ardennen, krijgen we bezoek van Marc zijn broer en treden Bieke en Marc in het huwelijksbootje.

Extra's: Bloopers en special: 15 jaar Kampioenen

De prijs zou dus schommelen rond de 150 Euro. (Verder nog niks bekend)

*** Ik heb nu ook de afbeeldingen van de DVD box (van buitenaanzicht) en ook plaatjes van de "verdeelde reeksen-boxen". Klik op:http://sep29.imghost.us/nkdpll.bmp om ze te zien!

Dus dit (GEWELDIGE) alles verschijnt op 10 november.

Zodra er toch nog meer info vrij komt over de prijs, meld ik dat.

Link naar bericht
Delen op andere sites

De vorige link aangepast omdat die niet meer werkte; dit is de nieuwe link van de afbeelding: http://oct3.imghost.us/igfnee.bmp

En verder over de PRIJS van de box (meer info zie mijn vorig bericht). De prijs ZOU schommelen rond de 150 Euro maar deze is inmiddels flink gestegen wat op kelkoo.be staat hij te al te koop (te reserveren) voor € 169,99 (170 Euro). Dat is eigenlijk de prijs voor 8 losse reeksen (20 Euro per stuk) + nog 10 Euro erbij.

Link naar bericht
Delen op andere sites
De vorige link aangepast omdat die niet meer werkte; dit is de nieuwe link van de afbeelding: http://oct3.imghost.us/igfnee.bmp

En verder over de PRIJS van de box (meer info zie mijn vorig bericht). De prijs ZOU schommelen rond de 150 Euro maar deze is inmiddels flink gestegen wat op kelkoo.be staat hij te al te koop (te reserveren) voor € 169,99 (170 Euro). Dat is eigenlijk de prijs voor 8 losse reeksen (20 Euro per stuk) + nog 10 Euro erbij.

Redelijk duur. Er zitten ook een paar mindere seizoenen bij (BTW en Fernand vind ik lang niet zo goed als Dimitri). Maar als je alle reeksen wil hebben is het natuurlijk nog steeds het goedkoopste ;).

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 months later...
de nieuwe reeks begint pas in december... eerst komen herhalingen van reeks 15 voorbij...

Het nieuwe seizoen is nu 2 weken bezig. Ik heb de eerste aflevering helaas gemist. De 2e vond ik niet super leuk.

Volgende week:

Het vogeltje van Xavier is van zijn stokje gedraaid. Volgens de dierenarts komt het doordat Carmen rookt. Om in de toekomst erger te voorkomen, zal Carmen moeten stoppen met roken. Billie heeft een nieuw lief: Moonbeam. Moonbeam is veganiste. Doortje doet een vreemde ontdekking in Billie zijn boekentas. Wanneer Saartje zich ook begint te moeien, is het voor Doortje snel duidelijk: Billie zit aan de drugs.

Klinkt wel leuk iig :).

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 3 weeks later...

Ik vond die van afgelopen zaterdag ook wel leuk. Komende zaterdag in F.C de Kampioenen:

feeste8fh.jpgReeks 16, afl.5 "FEEST"

Xavier gaat binnenkort zijn 500ste match spelen en de Kampioenen willen dat vieren door Xavier eens flink in de bloemetjes te zetten. Hij mag echter niet te weten komen wat ze van plan zijn. Fernand wil hier een stokje voor steken. Carmen heeft de hulp ingeroepen van een relatietherapeute om haar seksleven met Xavier nieuw leven in te blazen. De therapeute raadt haar aan om haar huwelijksreis in Blankenberge over te doen.

Zaterdag 31 december, ca. 20.10/20.15 op Één.

Plaatje incl. info: VRT

Link naar bericht
Delen op andere sites

Leuke reeks die FC De Kampioenen.

Alleen vond ik de afleveringen vroeger wel stukken beter. Mijn favoriete reeks is die laatste met DTT, waaronder dat hij dan een "inbreker" speelt, echt fantastisch. Maar 't is idd wel een kunst om 't zolang vol te houden als komedie-familieserie; vooral een kwestie op het moment beginnen wanneer er vraag naar is.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 3 weeks later...

IKKE heb de DVD-box GEKREGEN met kerst, en ik vind hem geweldig. Sindsdien ben ik al aan het kijken en ben nog steeds bezig. Alleen zitten er vele fouten in: extra's die op de verkeerde disc staan. Héél af en toe ontbreekt de ondertiteling (NL voor doven en slechthorenden - ALS je die instelt althans) maar ook het beeld en geluid loopt niet gelijk bij de aflevering "Gigolo Marc" (Midden reeks 6), maar het blijft een absolute AANRADER die box!

Overigens, nog enkele nieuwtjes - én Deze week:

- De 16de reeks (die nu uitgezonden wordt en waarvan we komende zaterdag al aan de 9DE aflevering van 13 toe zijn) word waarschijnlijk op 14 november dit jaar op DVD uitgebracht. De prijs die tot nu toe bekend is (kan nog altijd stijgen of dalen) is € 24,99

- Overigens komen in diezelfde maand november ook al wat losse oude reeksen uit, de richtprijs hiervan is € 49,99.

De afleveringen die nu uitgezonden zijn (in reeks 16) zijn de volgende:

- Kopzorgen (3 December 2005)

Carmen is het beu dat Xavier snurkt en zal niet rusten voor daar iets aan gedaan wordt. Billie is het beu dat zijn moeder al zijn vriendinnetjes wegjaagt.

- Lief klein Bolleke (10 December 2005)

Aan het bolleke (autootje) van Marc zijn grote kosten. Bieke wil dat Marc zijn autootje opgeeft, maar daar wil Marc niet van weten.

- Verslaafd (17 December 2005)

Volgens Doortje zit haar zoon Billie aan de drugs.

- De Tribune (24 December 2005)

Er komt haast geen volk meer kijken naar de matchen van FC De Kampioenen. Pol wijt dit aan het feit dat de Kampioenen geen zittribune hebben. Bieke en Marc laten zich testen vanwege het feit dat Bieke nog altijd niet zwanger is...

- Feest! (AFLEVERING 200 - 31 December 2005)

Voor beschrijving zie mijn vorige bericht.

- Een beetje verliefd (7 januari 2006)

Doortje wil dolgraag dat Billie mee in het kerkkoor komt zingen. Fernand krijgt bezoek van ma DDT die hem haar liefde verklaart.

- Het goede doel (14 januari)

Boma maakt kans om ‘regionaal manager van het jaar’ te worden. Pascale is teleurgesteld wanneer Maurice weer maar eens een afspraak afzegt omwille van zijn moeder.

- Team Spirit (21 januari)

Boma is het geklungel van zijn ploeg meer dan beu en hij schakelt Frank Casteleyns, een mental coach, in om tot betere resultaten te komen.

KOMENDE TWEE WEKEN:

r16094uf.png- De eerste prijs (28 januari)

De grasmaaier van de Kampioenen laat het afweten op een wel heel ongelegen moment. Ondanks het niet aflatende gezeur van Pol, is Boma is niet van plan om weer in zijn zak te tasten. Doortje kan redding brengen wanneer ze de eerste prijs wint met een tombola. Of toch niet? Billie is verliefd op Leentje, een meisje dat samen met hem op de kinderboerderij werkt. Als blijkt dat Leentje van tattoos houdt, wil Billie er ook eentje laten zetten...

r16105ro.png- Voedselvergiftiging (4 februari)

Boma is woedend wanneer Carmen alle Bomaproducten uit haar frituur gooit en in zee gaat met één van zijn concurrenten. Carmen laat het niet aan haar hart komen, want haar frituur draait als nooit tevoren. Maar wanneer na de match de tegenstanders van de Kampioenen allen in het ziekenhuis belanden met een voedselvergiftiging, gaan de poppen aan het dansen. De douche van Marc en Bieke is defect. Bieke krijgt Fernand zo ver dat hij een spiksplinternieuwe douche installeert. Maar de nieuwe douche is het begin van heel wat ellende...

TEKST EN PLAATJES: VRT / ÉÉN

Link naar bericht
Delen op andere sites

Overigens, voor de mensen met inresse hier nog enkele plaatjes omtrend de DVD-box.

De DVD-BOX zelf (buitenaanzicht):

http://img378.imageshack.us/img378/6398/dvdbox8au.jpg

Het menu van de laatste DVD (disc 30 ofwel reeks 15 - disc 2).

http://img482.imageshack.us/img482/9608/dvdboxmenu2hq.png

Je ziet de titels van de afleveringen en rechts een schermpje met daarin de begingeneriek, en daarna momentjes van personages uit de eerste aflevering van de desbetreffende DVD (zie ook plaatje 2):

http://img473.imageshack.us/img473/3357/dvdboxmenu22rc.png

Hier nog even een cap van een aflevering (beoordeel zelf de beeldkwaliteit):

http://img231.imageshack.us/img231/2811/dvdboxcap12hs.png

Hier nog even een cap van de extra op deze DVD (Special 15 jaar):

http://img465.imageshack.us/img465/1361/dvdboxcap27lz.png

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 7 months later...

Eindelijk weer wat nieuws onder de zon

Reeks 17 is ondertussen bijna helemaal opgenomen op enkele dagen op het voetbalveld na

Dus hier alvast een voorproefje van de eerste 7 afleveringen

Knock-out

Om zijn nieuwe liefje te plezieren, heeft Billie zich ingeschreven in de boksschool. Doortje gaat meteen over tot de actie...

De twaalfde man

De Kampioenen zien hun supportersaantal week na week dalen. Wanneer de gemeente ook nog eens beslist om de subsidies te berekenen op basis van het aantal supporters, ziet het er voor de voetbalploeg bijzonder slecht uit.

Spaghetti Championaise

Marc is nog steeds op zoek naar werk. Uiteindelijk kan hij aan de slag als kok in de kantine van de Schellekes, een concurrerende voetbalploeg, waar hij in een mum van tijd de klandizie verdubbelt met zijn befaamde spaghetti.

Kalenders

Bieke stelt voor om dit jaar een naaktkalender met de vrouwen te maken, om de clubkas te spijzen. Boma en de mannen willen wel een naaktkalender, maar dan wel ??n met ?cht mooie vrouwen?

Winterstop

Het gaat niet zo goed tussen Bieke en Marc. Bieke verwijt Marc dat hij haar nooit heeft meegenomen op huwelijksreis. Carmen wil tijdens de winterstop met Xavier deelnemen aan een flamencofestival in Sevilla...

Love boat

Pascale en Maurice gaan aan boord van de ?Freedom of the Seas? om het huwelijk van Marc en Bieke te redden. Pol en Doortje schepen ook in, maar alleen Doortje is echt enthousiast over haar droomvakantie.

Allemaal beestjes

Wanneer Fernand zijn brocantiek begint uit te stallen voor het caf?, komt het tot een zware aanvaring met Pascale.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 3 years later...

De enige aflevering die ik van de laatste seizoenen heb bekeken is die waarin DDT eenmalig terugkeert. Leuk om te zien, maar het blijft wel te veel van hetzelfde. Eigenlijk is het ook al jaren niet meer echt leuk. Ze gaan stoppen geloof ik, maar dat hadden ze eigenlijk al wat eerder moeten doen.

De seizoenen met DDT blijven wel geweldig natuurlijk _O_!

Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...