Ga naar inhoud

RAM geheugen


Aanbevolen berichten

Jah, om een lang verhaal kort te maken

Ik heb de laatste tijd ondervond dat m'n pc graag traag begint te lopen als ik bvb skype/kazaa/soulseek/een game of iets dergelijks opstart.

En volgens mij kan het enkel maar aan m'n RAM geheugen liggen want ik heb intern toch een 10 Gig vrij ( extern heeft er volgens mij niets mee te maken )

Nu heb ik dus 3 vraagjes hierover voor ik me nieuw RAM aanschaf

1 - Hoe controlleer ik hoeveel RAM ik momenteel heb zonder m'n kast te openen en te beginnen zoeken naar dat ram staafje

2 - Is elke soort RAM die ik koop compatibel met m'n pc?

3 - Wat koop ik best? Zowel qua merk, hoeveelheid geheugen als soort RAM ?

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ok, vraag 1 niet meer nodig, ik weet al dat het 128 Mb is

Ik veronderstel dat dat een beetje weinig is ;)

Vragen 2 en 3 zijn nu dus belangrijk :P

2) Niet ieder soort RAM dat je koopt is compatibel met je pc. Je hebt namelijk een aantal verschillende soorten, bijvoorbeeld RDRAM, SDRAM, DDR-RAM en volgens mij nog wel meer soorten ook. Je moet echt de soort nemen die jouw pc heeft. Ik heb nog wel ergens een tooltje om mee te kijken wat voor soort geheugen je hebt.

3) Wat betreft prijzen en merken voor geheugen kan je het beste even kijken op http://www.pricewatch.info

Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...