Ga naar inhoud

Computer laten denken dat ie windows 98 draait ipv 2000


Aanbevolen berichten

Ja t klinkt raar en t zal wel niet kunnen, maar misschien weet iemand het.

Ik heb hier n vet spel, Imperialism en die wil ik graag spelen. Is een redelijk oud spel. Ik stop de cd in mn pc en voer setup uit. Deze stopt dan en geeft een error dat ik Windows NT draai ipv 95 of 98 en dat daarom deze applicatie niet geinstalleerd kan worden.

Volgens mij is dit bullshit en kan het spel best op 2k draaien. Heeft iemand enig idee hoe ik dit kan omzeilen ofzo. Ergens een variabele veranderen? Netzoals je Opera zichzelf kan laten identificeren als IE...

Lijkt me stug dat het kan, maar wie weet ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ja t klinkt raar en t zal wel niet kunnen, maar misschien weet iemand het.

Ik heb hier n vet spel, Imperialism en die wil ik graag spelen. Is een redelijk oud spel. Ik stop de cd in mn pc en voer setup uit. Deze stopt dan en geeft een error dat ik Windows NT draai ipv 95 of 98 en dat daarom deze applicatie niet geinstalleerd kan worden.

Volgens mij is dit bullshit en kan het spel best op 2k draaien. Heeft iemand enig idee hoe ik dit kan omzeilen ofzo. Ergens een variabele veranderen? Netzoals je Opera zichzelf kan laten identificeren als IE...

Lijkt me stug dat het kan, maar wie weet ;)

Ik had hetzelfde probleem met Myst, maar daar was een patch voor. Misschien is dat voor dit spel ook.

Link naar bericht
Delen op andere sites

hmmz in XP schijnt het heel makkelijk te doen te zijn:

A. Insert installation CD into the XP PC.

B. On the windows desktop, right mouse click on a blank area (no icons).

C. Select New, then select shortcut.

D. Choose Browse, and find the Setup.exe on the installation CD, and then OK.

E. Now right click on the new shortcut to the Setup.exe, and select Properties.

F. Click on the Compatability tab, and then click the check box for

"Run this program in compatability mode for:", and then click the dropdown

box and select Windows 95. Click OK on the bottom.

G. Now run the new shortcut, and the game should install fine.

Maar dat tabblad is niet aanwezig in Win2k... Maar misschien dat iemand anders hier wat aan heeft ;) ik zoek nog ff verder. Bedankt voor de tip Wonderer.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Anders doe je multiboot..installeer je 98 dr bij op.

mwa dat vind ik ook weer iets te omslachtig ;) Om speciaal voor dat ene game te gaan rebooten werkt ook niet... Maar bedankt voor de tip ;)

Heb hier ook nog een oude laptop liggen met win98 erop... Maar dat ding heeft geen cd-rom drive en ik kan hier geen netwerkverbinding met dat ding maken, usb heeft ie ook niet en parallele kabel ligt in epe...

Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...