Ga naar inhoud

Geluid, Line in


Aanbevolen berichten

Hey, als ik een apparaat aansluit op de line in van mijn geluidskaart, komt het geluid daarvan alleen uit mijn front boxjes (en dus niet uit mijn center/subwoofer/rear) Vermoedelijk omdat de input ook alleen stereo is... Maar ik zou dan wel gewoon dat geluid ook uit mn rearboxjes horen en het liefst ook nog uit mn subwoofer.

Geluidskaart is een Soundblaster 5.1 kaart (met een line in en drie uitgangen). Ik gebruik gewoon de drivers van Creative en het beheerprogrammaatje ook. Ik weet dat er mensen zijn die alternatieve programmaatjes beter vinden, maar daar ben ik het niet mee eens, die zijn mij te ingewikkeld :P

OS is Windows XP (prof denk ik)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Jammer dat je niet verder wil kijken, want als je nou de kx drivers gebruikt (http://www.kxproject.com) kun je alles instellen en waarschijnlijk ook alles over alle speakers routen.

In beginsel lijkt het me niet mogelijk om een stereo input via de standaard creative drivers zo te routen dat je het overal hoort.

Link naar bericht
Delen op andere sites

die kxdrivers bevielen me de vorige keer totaal niet ;) Vandaar dat ik dat nu niet wil. Misschien kwam het omdat ik toen twee geluidskaarten had, maar het werd iig erg onduidelijk. Ik laat het dan wel gewoon zoals het nu is.

Link naar bericht
Delen op andere sites
die kxdrivers bevielen me de vorige keer totaal niet ;) Vandaar dat ik dat nu niet wil. Misschien kwam het omdat ik toen twee geluidskaarten had, maar het werd iig erg onduidelijk. Ik laat het dan wel gewoon zoals het nu is.

dat zou kunnen want kx drivers zijn alles behalve onduidelijk, ze werken veel beter (vooral ook met ASIO) en zijn heel eenvoudig te bedienen voor de "leek" maar hebben ook genoeg functies voor de gevorderde en veeleisende gebruiker.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Nu we het er toch over hebben, heb ik over die kx-drivers ook iets wat ik graag zou willen weten. Hoop dat het hier tussendoor mag.

Op mijn gewone pc is het nu met de gewone drivers van Creative wel mogelijk om dingen te laten horen via de stereomix en tegelijk in de microfoon te praten (bijvoorbeeld bij Skype). De combinatie lijningang en microfoon lukt echter niet. Zou dit met de kx-drivers te verhelpen zijn?

Op mijn laptop waar drivers van SigmaTel (volgens mij echt heel brak) op staan kan ik onder opnameregeling alleen microfoon en lijningang (die ik er aan de buitenkant niet eens op zie zitten) staan. Zou met kx-drivers stereomix ook mogelijk worden?

Link naar bericht
Delen op andere sites
Nu we het er toch over hebben, heb ik over die kx-drivers ook iets wat ik graag zou willen weten. Hoop dat het hier tussendoor mag.

Op mijn gewone pc is het nu met de gewone drivers van Creative wel mogelijk om dingen te laten horen via de stereomix en tegelijk in de microfoon te praten (bijvoorbeeld bij Skype). De combinatie lijningang en microfoon lukt echter niet. Zou dit met de kx-drivers te verhelpen zijn?

Op mijn laptop waar drivers van SigmaTel (volgens mij echt heel brak) op staan kan ik onder opnameregeling alleen microfoon en lijningang (die ik er aan de buitenkant niet eens op zie zitten) staan. Zou met kx-drivers stereomix ook mogelijk worden?

op de 1e plaats: kx drivers zijn alleen voor creative (soundblaster) kaarten dus die werken niet op je laptop

Met kx drivers kun je alles door je opnamekanaal laten lopen wat je wil en daarvan ook nog het volume regelen, dus niet bijv. alleen mic maar ook mic met het gewone geluid en dat kun je dus afzonderlijk regelen, dus bijvoorbeeld je mic harder dan je gewone geluid etc.

Je moet wel eerst je oude drivers verwijderen trouwens.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...