Ga naar inhoud

B&A en de reis door Europa DVD


Aanbevolen berichten

Ik weet niet of iemand het al opgemerkt heeft maar op de DVD's van "B&A en de reis door europa" (of "B&A en de geheime opdrachtgever") ontbreekt er een bepaald thema achtergrondmuziek. Dat thema achtergrondgeluid is eveneens 1 keer te horen in "B&A en de verzonken stad".

Weet iemand hoe dit komt? Het was anders wel een heel tof deuntje en paste perfect bij B100 :)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Goed, er zijn vast mensen hier die er meer vanaf weten. Gaat het wellicht over de instrumentale versie van 'In Griekenland' ?

Bel de Maestro! ;) Die weet alles van de B&A muziek.

Link naar bericht
Delen op andere sites

wel het is raar dat hier niemand voor mij dit probleem al heeft opgemerkt maar het was het eerste wat me opviel toen ik de dvd s van "B&A en de geheimzinnige opdrachtgever" bekeek. Het deuntje kwam vooral voor bij de flaters van B100, vb wanneer B100 onder de luchtballon terechtkwam of wanneer de bom ontplofte als B100 op weg was naar de boot van handige harry en de barron. En zo zijn er over de reeks nog tientallen scenes waar de muziek gewoon ontbreekt. Zo is er gedurende de het afzetten van de weg van de Baron zijn plan om B&A te vatten in Luxemburg, eveneens dat deuntje niet. Het is het enigste deuntje dat over de volledige reeks is weggelaten en daardoor voelt de reeks niet goed en oncompleet aan. Kwestie van gewoonte denk ik, maar toch...

Link naar bericht
Delen op andere sites

De muziek van Europa is na de Smorenburg bewerking nog eens gewijzigd met andere Smorenburg muziek. Dat is ook duidelijk te horen bij de achtervolging in het bos... op het moment dat B&A de heuvel afrennen en de boeven van bovenaf ook de heuvel afrennen en tegen mekaar opbotsen... daar begint de muziek ineens heel lelijk opnieuw en dat was eerst niet :{ .

Maw: er zijn ook verschillende Smorenburg versies. Kan dus ook zijn dat je je een deuntje van de tv herinnert en je dat op de dvd weer mist.

Maar who cares :P verneukt is het sowieso :P

Link naar bericht
Delen op andere sites
hopelijk komt de oude versie dan nog eens op tv want deze versie van de de reis door europa trekt inderdaad op niets. We zullen ermee moeten leren leven zekers? ;) alvast bedankt voor de uitleg!

Die komt niet meer op tv kan ik je zeggen :P . Onderstaand plaatje zijn allebei Europa versies die op tv (nick) zijn geweest (2e en 3e editie om precies te zijn :P ). Allebei met Smorenburg muziek, allebei anders. De editie met de rode gloed letters komt op tv (laatste nabewerking) en die is exact hetzelfde als de dvd versie ;) .

europabald1.jpg

Afbeelding ? Adrina en Bassie producties :P

Het is dus gewoon niet zo dat er van elke serie 2 versies zijn (1x klaris en 1x smoor). Sommige series zijn v??l vaker bewerkt, dus is er vanzelfsprekend ook weer vaak met de muziek gerotzooid. That's it :P

En ter illustratie... de afbeelding hieronder was dus de klariseditie :P

europaba2rc4.jpg

Afbeelding ? Adrina en Bassie producties :P

Happy now? :P

Link naar bericht
Delen op andere sites

interessant! kzou anders wel graag een kopietje hebben van de oude versie van B&A en de geheimzinnige opdrachtgever want kvind de versie die op dvd uit is maar droogjes, n beetje saai eigenlijk want het is toch een serieus verschil vind ik :)

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Hehe, dan ik ook al zo vaak geband moeten zijn :+

Anyway, laat Lorenzo erbuiten please :+ 1 Belg is genoeg *)

Ja, maar jij blijft dankzij je smetteloze persoonlijkheid ...

Ik stel trouwens niet voor om Lorenzo te unbannen, gewoon zijn mening krijgen :P

(anders, er zullen nog wel gebande klojo's zijn wiens mening we kunnen vragen >:) )

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Ja, maar jij blijft dankzij je smetteloze persoonlijkheid ...

Ik stel trouwens niet voor om Lorenzo te unbannen, gewoon zijn mening krijgen :P

(anders, er zullen nog wel gebande klojo's zijn wiens mening we kunnen vragen >:) )

Ja klopt... ik ben ook wel eens aardig :P . Heel soms :P

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik weet niet of iemand het al opgemerkt heeft maar op de DVD's van "B&A en de reis door europa" (of "B&A en de geheime opdrachtgever") ontbreekt er een bepaald thema achtergrondmuziek. Dat thema achtergrondgeluid is eveneens 1 keer te horen in "B&A en de verzonken stad".

Weet iemand hoe dit komt? Het was anders wel een heel tof deuntje en paste perfect bij B100 :)

Voeg me maar toe op MSN: rensdietz3 apenstaartje hotmail punt com

De beheerder heeft het gebruik van pb-berichten uitgeschakeld voor Twice.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...