Ga naar inhoud

Bootlegs


Aanbevolen berichten

Sinds enige tijd ben ik geïnteresseerd geraakt in bootlegs en ben ik ze gaan verzamelen.

Ten eerste wil ik, om een vraag te voorkomen even uitleggen wat een bootleg is. Dit is een opname, die nooit officieel is uitgebracht. Dit kan studio werk zijn, maar het is meestal een live opname, die in het publiek van een concert is gemaakt. Bij het grote publiek heerst het misverstand dat de geluidskwaliteit slecht is van deze opnames. Maar, hoewel die er ook zijn, zijn er ook qua kwaliteit juweeltjes te vinden.

Ik ben zelf via Queen een beetje in dat wereldje gerold, maar heb inmiddels ook materiaal liggen andere bands zoals INXS, Aerosmith en Toto. Nu vroeg ik me af of er nog meer gebruikers de bootleg ontdekt hebben.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 years later...

Ik heb behoorlijk wat bootlegs van The Beatles. Erg leuk om al die verschillende takes te horen of nummers die eigenlijk nooit uitgebracht zijn. Natuurlijk heb je van The Beatles die hele Anthology sets, maar dat zijn vaak edits en remixen. En natuurlijk de Get back sessies ^O^. Echt gigantisch veel is daarvan te vinden, ook beeldmateriaal. Kun je zien/horen hoe ze opnemen, nummers beginnen te schrijven, jams spelen en ook oude nummers opnieuw spelen. Het enige wat jammer is, is dat er niet van elke artiest bootlegs te vinden zijn. Ik noem een Falco :P. Trouwens lijken bij sommige artiesten bootlegs mij totaal niet interessant. Justin Timberlake ofzo :'). Van Queen krijg ik trouwens nog weleens het een en ander toegestuurd. Ik zou weleens de originele opnamesessies van een aantal Made in Heaven nummers willen horen, vooral Mother love, Freddie's laatste nummer.

Link naar bericht
Delen op andere sites

De beste bootleg die er wat mij betreft als niet-bootleg kenner is, is toch wel Paul McCartney's "Return to Pepperland"-album. Vol met nummers die allemaal ooit zijn opgenomen en destijds nooit op plaat zijn verschenen. Het was dankzij YJ die mij er ooit van op de hoogte bracht en sindsdien wel enkele nummers van weten te vinden op YouTube, sommige nummers zijn toch wel gaaf om te horen en vraag je ook echt af waarom ze nooit zijn uitgebracht _O_

Link naar bericht
Delen op andere sites

De beste bootleg die er wat mij betreft als niet-bootleg kenner is, is toch wel Paul McCartney's "Return to Pepperland"-album. Vol met nummers die allemaal ooit zijn opgenomen en destijds nooit op plaat zijn verschenen. Het was dankzij YJ die mij er ooit van op de hoogte bracht en sindsdien wel enkele nummers van weten te vinden op YouTube, sommige nummers zijn toch wel gaaf om te horen en vraag je ook echt af waarom ze nooit zijn uitgebracht _O_

Een aantal nummers zijn later nog uitgebracht, o.a. Beautiful Night, in een nieuwe uitvoering met Ringo op drums. Maar inderdaad, de meeste nummers zijn nooit uitgebracht. Het is absoluut een raadsel waarom niet. Ik heb het hele album hier en het is briljant. :P

Link naar bericht
Delen op andere sites

Een aantal nummers zijn later nog uitgebracht, o.a. Beautiful Night, in een nieuwe uitvoering met Ringo op drums. Maar inderdaad, de meeste nummers zijn nooit uitgebracht. Het is absoluut een raadsel waarom niet. Ik heb het hele album hier en het is briljant. :P

Ik zoek nog steeds de officiele bootleg (Lol, officiele bootleg -0-) dus met cover en alles. Heb hem 1 keertje op Marktplaats zien staan, verder niet. Maar ja, het is hetzelfde als het liedje I'll give you a ring. Enkel als B-kant op single uitgebracht en verder niets mee gedaan. Vind het een prima liedje en vraag me serieus af waarom ze zulke dingen niet later gewoon op 1 mooie glimmende schijf hadden kunnen zetten :)

...en dan ben ik nog niet eens zo'n grote fan van McCartney zoals jij dat bent :P

Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...