Ga naar inhoud

Op bezoek bij? Op stap met? De weg kwijt...


Aanbevolen berichten

Aangezien de laatste dagen wel gebleken is dat er een zekere wens is om van ons forum weer iets meer een B&A-forum te maken dan het nu is, lijkt me dit wel een goed moment om mijn enorme probleem in de groep te gooien...

Ik ben nu al twee dagen en twee nachten (oké, dat is wat overdreven, maar toch...) in ons B&A-archief aan het zoeken naar een antwoord op wat toch een redelijk simpele vraag is: welke shorties stonden er nu op 'Op bezoek bij B&A' en welke op 'Op stap met B&A'? Ik weet dat iemand dat ooit netjes op een rijtje heeft gezet (waarbij het zelfs duidelijk werd dat de shortie in de supermarkt op beide banden staat) en ik heb tijdens mijn speurtocht al honderden posts over de shorties teruggevonden, maar mijn antwoord zit er natuurlijk niet bij.

Vandaar dat ik het maar op deze manier probeer, want er komt hier vast nog wel iemand die het antwoord zó kan geven. Wie maakt een einde aan dit leed? Dan kan ik weer eens gaan slapen... ( ;) )

Link naar bericht
Delen op andere sites

Geen flaaaaauw idee wat de exacte titels van elke shorty zijn, maar deze staan er op... je herkent ze vast wel ;) (en inderdaad die met de supermarkt komt 2x voor en een aantal helemaal niet... wat ik me zo kan herinneren Bassie die gaat kamperen bijv.)

Op bezoek bij

1. Groot en klein – liedje met muis en de olifant

2. Met de koekjestrommel (Bassie met een poppetje op zn hand getekend)

3. Opgeruimd staat netjes

4. Op stap met Lara en Joery

5. Het orkest

6. Rekenen met appels

7. Veilig oversteken

8. Gordels om in de auto en naar de supermarkt

9. Bassie’s verjaardag vergeten

Op stap

1. Schaap met een jas

2. Bassie leert schilderen

3. Bassie en Adriaan maken disco (kinderdisco medley)

4. Met een bootje door de sluis

5. Knopen leggen en vissen

6. Na regen komt zonneschijn

7. Bassie haalt grappen uit / wie een kuil graaft voor een ander

8. Bassie vindt school onzin en gaat liever naar de kermis (dat is dom)

9. Bassie stoort Adriaan

10. Naar de dierentuin (kon ik de dierentaal maar spreken)

11. Gordels om in de auto en naar de supermarkt

12. Tulpenbollen

13. 4 seizoenen heeft een jaar

14. Ontsnapte aap

15. Spoken bestaan niet

Hallo vriendjes en vriendinnetjes

1. Het maken van een Bassie en Adriaan film

2. Bassie vergeet welke boodschappen hij moet halen

3. Naar de paardenrace

4. Rekenen met noten

5. Bassie koopt op krediet

6. Werken bij de post

7 + 8. Bootreis + Engelse les

Link naar bericht
Delen op andere sites

Helemaal geweldig. Mijn dank is onmetelijk groot. _O_

En inderdaad, de laatste drie van de oorspronkelijke 26 shorties (Spaanse les/Bassie schiet een bok/Bassie gaat kamperen) stonden niet op deze banden, maar op 10 jaar B&A. Die heb ik dan toevallig weer wel in huis :P

Het alfabet en De Schotse ruit zijn de enige twee die vóór Leren & Lachen helemaal niet zijn uitgebracht.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Oh ja, klopt ja op 10 jaar B&A stonden er ook nog een paar ;)

Maar... snel rekensommetje: 9 + 15 + 7 = 31

Van die 31 is die supermarkt dubbel, dus op die 3 shorty video's staan er 30 unieke.

30 + Bassie kampeert, Bassie schiet een bok, Spaanse les, Schotse ruit en het alfabet = 35

Ik ken die shorty's verder niet heel goed en de 'leren en lachen' reeks zijn nog steeds de enige dvd's die ik mis, maar er waren er toch 36?? :P

Link naar bericht
Delen op andere sites

Het zal 'm wel zitten in deze? (van wonderer's site)

9 Bassie het rekenwonder

Het regent en Bassie verveelt zich. Adriaan is bezig met het oplossen van een moeilijke rekensom en heeft liever niet dat Bassie hem stoort. Bassie kan het natuurlijk weer niet laten om Adriaan te vervelen?

21 Adriaan wordt gestoord

Bassie heeft niets te doen, omdat er op tv storing is. Hij mag Adriaan niet storen, omdat die zit te rekenen. Maar het duurt natuurlijk niet lang, of Adriaan wordt toch gestoord van Bassie...

Die lijken praktisch wel hetzelfde... O}:?

Link naar bericht
Delen op andere sites

Het zit toch net iets anders, want die twee lijken wel hetzelfde, maar zijn toch twee verschillende filmpjes :P

De 'fout' zit 'm hierin: de shorty Engelse les, zoals te zien op 'Hallo vriendjes en vriendinnetjes', is een samengevoegde versie van twee aparte shorties, Met de veerpont naar Engeland en Engelse les. In Met de veerpont naar Engeland zat oorspronkelijk het liedje 'Kapitein Bassie' en zo is de shorty ook op Leren & Lachen weer te zien. Op 'Hallo vriendjes en vriendinnetjes' is dat liedje echter verwijderd en is de volgende shorty, Engelse les, eraan vastgeplakt. Vandaar ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
De 'fout' zit 'm hierin: de shorty Engelse les, zoals te zien op 'Hallo vriendjes en vriendinnetjes', is een samengevoegde versie van twee aparte shorties, Met de veerpont naar Engeland en Engelse les. In Met de veerpont naar Engeland zat oorspronkelijk het liedje 'Kapitein Bassie' en zo is de shorty ook op Leren & Lachen weer te zien. Op 'Hallo vriendjes en vriendinnetjes' is dat liedje echter verwijderd en is de volgende shorty, Engelse les, eraan vastgeplakt. Vandaar ;)

En waarom dat is kwam ik dus ook een paar jaar geleden achter, toen ik wat op Beeld en Geluid aan het rondkijken was. Daar stond deze shorty 3 keer (1 keer deel 1, 1 keer deel 2 en 1 keer aan elkaargeplakt als extra lange shorty) in het archief, dus het lijkt me dat ze gewoon die shorty even snel hebben gepakt omdat die bijna alles ineen had :P

Wat eigenlijk ECHT verwarrend is, is dat deel 1 van de Engelse dubbel-shorty destijds wel op Feest met B&A terecht is gekomen :')

Link naar bericht
Delen op andere sites

Geloof dat ik dat overzicht over die banden ooit eens in het begin dat ik hier kwam heb gepost. Moet ergens eind 2004 zijn geweest alweer.:P

Link naar bericht
Delen op andere sites
De 'fout' zit 'm hierin: de shorty Engelse les, zoals te zien op 'Hallo vriendjes en vriendinnetjes', is een samengevoegde versie van twee aparte shorties, Met de veerpont naar Engeland en Engelse les. In Met de veerpont naar Engeland zat oorspronkelijk het liedje 'Kapitein Bassie' en zo is de shorty ook op Leren & Lachen weer te zien. Op 'Hallo vriendjes en vriendinnetjes' is dat liedje echter verwijderd en is de volgende shorty, Engelse les, eraan vastgeplakt. Vandaar ;)

En waarom dat is kwam ik dus ook een paar jaar geleden achter, toen ik wat op Beeld en Geluid aan het rondkijken was. Daar stond deze shorty 3 keer (1 keer deel 1, 1 keer deel 2 en 1 keer aan elkaargeplakt als extra lange shorty) in het archief, dus het lijkt me dat ze gewoon die shorty even snel hebben gepakt omdat die bijna alles ineen had :P

Wat eigenlijk ECHT verwarrend is, is dat deel 1 van de Engelse dubbel-shorty destijds wel op Feest met B&A terecht is gekomen :')

Er zijn eigenlijk een hoop shorty's verspreidt over een hoop videobanden....

- Op Stap Met - Op Bezoek Bij - Hallo Vriendjes En Vriendinnetjes - 10 Jaar - Feest Met - Leer Het Verkeer. Vergeet ik er nog een paar?

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...